
Puma جزء آن کمپانیهای پوشاک ورزشی ای است که همواره سلطه بر صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی داشته است. در سراسر تاریخ، محصولات Puma همواره مورد استفاده بهترین و با استعداد ترین ورزشکاران جهان بوده است.

برند Puma شروع جالبی داشته است؛ داستان Puma با دو برادرِ با استعداد در زمینه ساخت کفشهایی با افزایش توانایی ورزشکاران آغاز شد. Rudolf Dassler و Adolf Dassler در سال 1924 کارخانه تولیدی کفش برادران Dassler را تاسیس کردند. اولین اختلاف آنها در سال 1936 به وجود آمد.Puma در سال 1948 توسط Rudolf Dassler تاسیس شد و داراییهای شرکت قبلی بین این دو برادر به طور مساوی تقسیم شد. در همان سال Puma اولین کفش فوتبال خود به نام Atom را روانه بازار کرد. اولین ورود اصلی Puma در دنیای فوتبال در سال 195 بود؛ زمانی که کفشهای Super Atom را با استوکهایی در کف آن روانه بازار کرد. در سالهای بعد، Puma مدل پیشرفته تری از کفش قبلی خود به اسم Brasil را عرضه کرد و در جام جهانی 1958 ،تیم ملی برزیل با پوشیدن کفشهای Puma، تیم ملی سوئد را بردند؛ ؛ این کار باعث مشهور شدن جهانی Puma شد.

در سال 1960 ، Puma موفق به اختراع راهکار جدیدی در حرارت دادن به کفه کفش شد و این کار باعث شد که کفه کفش بهتر بچسبد. در دهه 60 میلادی ورزشکاران مطرح جهان از جمله Pelé و ستاره تیم ملی پرتغال ، Eusebio ، در مسابقات جهانی ار کفشهای Puma استفاده کردند و در نتیجه Puma تبدیل به ستاره درخشان صنعت لوازم ورزشی شد. لوگو معروف Puma که در آن گربه ای در حال پریدن است، در سال 1967 معرفی شد؛ این لوگو در حقیقت زاییده افکار یک انیماتور از Nuremberg ، به اسم Lutz Backesبود. این لوگو در سال 1979 اصلاح شد و تبدیل به گربه ای که از روی گوشه نام Puma میپرد ، شد. هم اکنون این لوگو بر روی تمام کفشها و پوشاک Puma دیده میشود که نشانه کیفیت و توجه فوق العاده Puma به جزئیات است.

Puma در سال 1968 در کانون توجهات قرار داشت .دهههای 70، 80 ، 90 میلادی، ادامه پیروزی ورزشکارانی که از محصولات Puma استفاده میکردند ، شهرت بیشتری برای این کمپانی به ارمغان آورد. Puma در سال 1996 توانست توجه جهان را ،زمانی که Linford Christie در یک کنفرانس خبری با لنزی که بر روی آن نقش گربه لوگوی Puma حک شده بود ظاهر شد، جلب کند.

از سال 2000 تا به امروز تمرکز اصلی Puma گسترش خط تولید لوازم مربوط به ورزش فوتبال است. همچنین Usain Bolt مهمترین دلیل بودن Puma در کانون توجهات مردمیدر این چند سال اخیر بود. Puma تلاش برای به دست آوردن اسم و رسمیبیشتر را در سال 2014 ادامه داد تا توانست با عرضه کفشهای مخصوص فوتبال evoPOWER و همچنین ظاهر نوآورانه تجهیزات فوتبالی در جام جهانی برزیل، به این مهم دست یابد.
داستان Puma پیام مهمیرا به ورزشکاران میدهد " با تلاش زیاد و پشتکار، میتوانید پلههای ترقی را طی کنید."