چگونه پوستی روشن و درخشان داشته باشیم

در حالی‌که بعضی از افراد در تلاش هستند تا پوست خود را تیره تر و برنزه کنند،  کسانی هستند که می‌خواهند پوست خود را روشن تر کنند تا لک‌ها، تیرگی‌ها، اثرات زخم و لکه‌هایی که در اثر آفتاب گرفتن بیش از اندازه روی پوست آن ها به وجود آمده است را بپوشانند و یا این‌که پوست آنها جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشد.

 پوست شفاف

در حالی‌که بعضی از افراد در تلاش هستند تا پوست خود را تیره تر و برنزه کنند،  کسانی هستند که می‌خواهند پوست خود را روشن تر کنند تا لک‌ها، تیرگی‌ها، اثرات زخم و لکه‌هایی که در اثر آفتاب گرفتن بیش از اندازه روی پوست آن ها به وجود آمده است را بپوشانند و یا این‌که پوست آنها جلوه و زیبایی بیشتری داشته باشد.

برای داشتن پوستی روشن‌تر و شفاف‌تر، به نکات زیر توجه کنید:

ماسک پوست

راه‌های درمان خانگی:

1. لیمو ترش:  

معمولا از لیموترش برای روشن کردن مو استفاده می‌شود، اما می‌توان برای شستن لباس‌های سفید، مقداری از آن را در ماشین لباس‌شویی ریخت تا به عنوان سفید کننده از آن استفاده کرد. همچنین می‌توانید برای روشن کردن لکه های تیره روی پوست تان، روی آنها آب‌لیمو بمالید، اما توجه داشته باشید که اسیدسیتریک موجود در آب‌لیمو، اسیدی است قوی و ممکن است باعث ایجاد سوزش روی پوست شما بشود. اگر می‌خواهید به طور منظم از آب‌لیمو استفاده کنید و یا آن را روی نواحی وسیعی از پوست خود بمالید، آن را با آب رقیق کنید ، هم چنین می‌توانید آن را با عسل و یا ماست مخلوط کنید و مخلوط آن‌ها را بصورت خمیر دربیاورید و روی نواحی مختلف پوست صورت و یا بدن‌تان بمالید. 

• علاوه بر این‌که می‌توانید آب‌لیمو را با آب رقیق کنید، می‌توانید خود لیمو را از وسط نصف کنید و آن را روی پوست خود بمالید، و هم‌چنین با استفاده از آن ماسک و لوسیون درست کنید. هیچ کدام از این روش‌ها، سریع‌تر از آن یکی به نتیجه نمی‌رسد. صبور باشید؛ سفید و درخشان کردن پوست‌تان با لیمو زمان بر است. 

• از لیمو بر روی نقاطی که به تازگی اصلاح کرده اید و نواحی ای که دارای زخم هستند، استفاده نکنید. 

2. ماست:

ماست علاوه بر اینکه دارای قدرت سفیدکنندگی قوی است و بسیار ملایم است، دارای اسیدلاکتیک است که خاصیت مرطوب کنندگی پوست را دارد، دارای زینک ( روی ) است که از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند، و همچنن دارای قدرتی است که می‌تواند با باکتری‌های مضر و قارچ ها مقابله کند. 

• در مقایسه با محصولات تولید شده و لایه بردارهای دیگر که به سلامتی شما آسیب می‌رسانند، ماست دارای تنها 9 درصد اسید آلفا هیدروکسی است که از انواع مشابه آن کم خطر تر است و آسیبی به پوست و بدن نمی‌رساند، اما ممکن است نتیجه دل‌خواهی که شما می‌خواهید را به شما ندهد. نتیجه دهی آن سریع نیست و زمان بر است. 

3. جوش شیرین:

جوش شیرین معمولا به عنوان پاک کننده منزل و سفیدکننده دندان‌ها استفاده می‌شود. اگرچه جوش شیرین ملایم است، اما استفاده بیش از حد آن باعث خشک شدن پوست می‌شود. جوش شیرین و عسل را با هم مخلوط کنید. آن را به صورت خمیر دربیاورید. بصورت ماسک روی پوست خود بمالید و بگذارید حداقل 10 دقیقه روی پوست شما بماند. این خمیر برای پوست شما مضر نیست. 

• از جوش شیرین به عنوان لایه بردار استفاده می شود. پوست طبیعی شما را سفید نمی‌کند اما سلول‌های پوست را که در معرض آفتاب آسیب دیده اند و باعث تیرگی پوست شده اند را از بین ببرد.

کرم لایه بردار

استفاده از کرم‌ها، لایه بردارها و پودرها: 

1. پوست خود را بشوئید و از لایه بردارها استفاده کنید:

این کار باعث می‌شود که خارجی‌ترین لایه پوست شما که تیره ‌شده است و یا با قرار گرفتن در معرض آفتاب آسیب دیده است، برداشته شود و از بین برود. از استفاده بیش از اندازه از لایه بردارها اجتناب کنید، چرا که باعث تداخل در تولید چربی طبیعی توسط پوست‌تان می‌شود و باعث چرب شدن بیش از اندازه پوست‌تان می‌شود.  

• یکی از راه های خانگی ارزان برای لایه برداری پوست، استفاده از شکر قهوه ای و عسل است. عسل به تنهایی باعث می‌شود که پوست شما نرم و لطیف شود، با دانه های سفت شکر قهوه ای مخلوط می‌شود و ترکیب این دو، لایه بردار مفید و موثری را درست می‌کند. از دیگر امتیازات ویژه عسل این است که با تولید باکتری ها مقابله می‌کند و در نتیجه از جوش زدن پوست شما جلوگیری می‌کند. 

2. از پودرهای روشن کننده استفاده کنید:

پراکنده کردن پودرهای سفید رنگ و سبک ( از جمله پودر بچه ) روی پوست‌تان، نه تنها  باعث می‌شود که پوست شما درخشان تر به نظر برسد، بلکه از ایجاد لک روی پوست شما نیز جلوگیری می کند. 

• پودر بچه یکی از پودرهای خوب برای انجام این کار است. این پودر به اندازه کافی سبک است تا منافذ پوست شما را مانند کرم پودر، پر کند و هم‌‌چنین می‌تواند به خوبی از پوست شما در برابر ایجاد لکه در مقابل نور آفتاب محافظت کند و باعث شود که پوست‌تان تیره نشود. توجه کنید که مقدار پودر بیش از اندازه نباشد، زیرا در این‌صورت پوست را زشت نشان می‌دهد.  

3. اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده در بالا کمکی به شما نکردند، از کرم های روشن کننده پوست استفاده کنید:

البته به این مساله توجه کنید که استفاده از هیدروکینون ( که عنصر اصلی در بسیاری از کرم های سفیدکننده است) در بسیاری از کشورها ممنوع شده است، چرا که تحقیقات نشان داده اند که این ماده سرطان زا است. در نتیجه، اگر از کرم های روشن کننده استفاده می کنید، حتما توجه کنید که از هیدروکینون در ترکیبات آن استفاده نشده باشد. 

• آربوتین بتا و اسید کوجیک نیز اخیرا در کرم‌های روشن کننده زیادی به کار می‌روند. و تحقیقات نشان داده است که آربوتین بتا نیز مانند هیدروکینون دارای خاصیت سرطان زایی است، اما اسید کوجیک از هر نظر آزمایش شده است و برای سلامتی مضر نیست. از محصولات آرایشی استفاده کنید که 2٪ ( نه بیشتر ) کوجیک اسید داشته باشند. 

مراقبت های لازم از پوست بدن:

کرم ضد آفتاب

1. در مقابل آفتاب قرار نگیرید:

اگر می‌خواهید ورزش کنید، در مکانی سر بسته ورزش کنید و یا هنگام صبح و یا بعد از غروب که آفتاب شدید نیست این کار را انجام دهید. در مواقع لزوم از کلاه استفاده کنید و فراموش نکنید که هرروز کرم ضدآفتاب روی پوست خود بزنید، حتی اگر هوا ابری باشد. 80 درصد از اشعه های خورشید، می‌توانند از بین ابرها عبور کنند. 

• علاوه بر مرطوب کننده، روی لب‌های خود نیز، کرمی که دارای SPF  15 باشد بمالید. 

2. به سلامت پوست خود کمک کنید:

برای داشتن پوستی سالم و درخشان، باید برنامه‌های غذایی روزانه سالمی داشته باشید.

• سیگار نکشید:

سیگار کشیدن در جوانان، باعث می‌شود که به راحتی پوست‌شان زرد شود و کیفیت و جوانی خود را از دست بدهد. هم‌چنین باعث می‌شود که در مقابل آفتاب، روی پوست آنها لکه‌هایی به وجود بیاید.

برنامه غذایی مقوی

• برنامه غذایی سالم و مقوی داشته باشید:

میزان مصرف ویتامین  C خود را بالا ببرید. ویتامین C، عامل اصلی تولید کلاژن است؛ کلاژن پروتئینی است که به رشد سلول ها کمک می‌کند و در واقع باعث جوان شدن پوست می‌شود و  پوست را درخشان و سفت می‌کند. 

3. به توصیه‌های متخص‌صان پوست توجه کنید:

اگر نتوانستید با استفاده از درمان‌های خانگی و محصولات آرایشی بهداشتی کاری در جهت روشن تر و شفاف کردن پوست خود انجام دهید، متخصص پوست می‌تواند به شما کمک کند تا از بهترین روش برای انجام این‌کار استفاده کنید. آنها محصولات و داروهایی برای شما تجویز خواهند کرد که برای پوست شما بدون ضرر هستند و موثرند. پزشکان اطلاعاتی دارند که در اینترنت و یا منابع دیگری وجود ندارد. تجربیات آن‌ها در زمینه پوست، به شما کمک می‌کند تا پوستی روشن، درخشان و شفاف داشته باشید؛ پس قبل از انجام هر اقدام دیگری، با پزشک خود مشورت کنید.

@***3105-22-407***!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر