ماهان شبکه ایرانیان

راه‌هایی برای پیش‌گیری از ابتلاء به دیابت -قسمت اول

تغییر سبک زندگی، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات در جلوگیری از ابتلاء به بیماری دیابت است

دیابت

تغییر سبک زندگی، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اقدامات در جلوگیری از ابتلاء به بیماری دیابت است. هیچ‌وقت برای شروع دیر نیست. هنگامی که سخن از دیابت نوع 2 ( که رایج ترین نوع دیابت است ) به میان می‌آید، اولین چیزی که توصیه می‌شود، پیشگیری است. اگر در خطر ابتلاء به دیابت هستید، باید پیش‌گیری از آن را جزء اولویت‌های زندگی‌تان قرار دهید. منظور از در خطر بودن این است که دارای اضافه وزن باشید و یا سابقه دیابت در خانواده شما وجود داشته باشد. پیش‌گیری از ابتلاء به دیابت، ساده است. با خوردن غذاهای سالم، داشتن فعالیت بدنی بیشتر و کم کردن وزن اضافه‌تان، می‌توانید از دیابت پیش‌گیری کنید. چندین تغییر ساده در سبک زندگی کنونی‌تان، می‌تواند به شما کمک کند تا از این خطر بزرگ در امان باشید. بیماری دیابت به اعصاب، کلیه و قلب آسیب می‌رساند. نکات زیر آخرین توصیه‌ها برای پیشگیری از دیابت است که توسط موسسه دیابت امریکا، گردآوری شده است. به نکات زیر توجه کنید: 

نکته 1: فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید:

داشتن فعالیت بدنی منظم، فواید زیادی در سلامتی دارد. ورزش کردن به شما کمک می‌کند تا:

• وزن کم کنید

• قند خون شما پایین بیاید

• حساسیت شما به انسولین ( که باعث می‌شود میزان قند خون شما در حد نرمال باقی بماند ) بالا برود.

تحقیقات نشان داده است که ورزش ایروبیک و هم‌چنین تمرینات مقاومتی، در کنترل دیابت کمک می‌کنند ، اما بیشترین مزایا را در مورد دیابت، بدن سازی که شامل ایروبیک و هم تمرین‌های مقامتی است،  دارد. یکی دیگر از مضرات سیگار کشیدن، افزایش خطر ابتلاء به دیابت است. افرادی که سیگار می‌کشند تا 50 درصد بیشتر از بقیه افراد در خطر هستند. و این میزان برای کسانی که بیش از اندازه سیگار می‌کشند، بیشتر است.  به جای سیگار کشیدن ورزش کنید تا علاوه بر تناسب اندام و کاهش خطر ابتلاء به دیابت، از فواید دیگر آن بهره مند شوید.

دیابت

نکته 2: باید فیبر کافی به بدن شما برسد:

فیبر در کنترل و پیش‌گیری از ابتلاء به دیابت به شما کمک می‌کند: 

• فیبر با کنترل قند خون شما، خطر ابتلاء به دیابت را در شما کاهش می‌دهد. 

• باعث کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی می‌شود. 

• به شما حس سیری می‌دهد و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید و در نتیجه راحت تر وزن کم کنید.

نکته 3: از غلات کامل به میزان زیاد مصرف کنید:

مصرف غلات کامل سبب کاهش خطر ابتلاء به دیابت می‌شود و سطح قند خون بدن شما را تنظیم می‌کند؛ البته دلایل این فواید غلات هنوز کاملا مشخص نشده است. سعی کنید که نیمی از غلاتی که مصرف می‌کنید، غلات کامل باشند. انواع مختلف نان، ماکارانی ها و پاستاهای مختلف از غلات کامل تهیه شده اند. در پشت مواد غذایی، در قسمت ترکیبات به کلمه "غلات کامل" توجه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان