چگونه از کرم ضد آفتاب به هنگام آرایش استفاده کنیم؟

متخصصین امراض پوستی هشدار می‌دهند که ما باید کرم ضد آفتاب خود را بعد از دو ساعت تجدید کنیم، اما اگر به‌تازگی آرایش کرده باشیم چه؟ استفاده‌ی مجدد از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست، قطعاً موجب خراب شدن آرایش می‌شود، آیا این موضوع صحت دارد؟ نگران نباشید، این مشکل هم راه‌حلی دارد. با بنیتا همراه شوید.

متخصصین امراض پوستی هشدار می‌دهند که ما باید کرم ضد آفتاب خود را بعد از دو ساعت تجدید کنیم، اما اگر به‌تازگی آرایش کرده باشیم چه؟ استفاده‌ی مجدد از کرم ضد آفتاب برای مراقبت از پوست، قطعاً موجب خراب شدن آرایش می‌شود، آیا این موضوع صحت دارد؟ نگران نباشید، این مشکل هم راه‌حلی دارد. با بنیتا همراه شوید.

من تنها می‌خواهم به اداره بروم؛ نمی‌خواهم در زیر آفتاب باشم!

زمانی که حرف از آرایش کردن می‌شود، زنان خواهان داشتن یک پوشش ظاهری طبیعی همراه با مواد خالص هستند. وارن والو، رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی موسسه مراقبت از پوست جانسون‌اند‌جانسون، می‌گوید ما نیز معتقدیم که آرایش تنها خلاصه در پوشش ظاهری صورت نمی‌شود. آرایش عملکردی بهینه را نیز در برمی‌گیرد. هر آنچه بر روی پوست شما می‌نشیند باید برای آن مفید باشد. مزیت این کار مراقبت در برابر آفتاب حتی زمانی که شما در اداره حضور دارید است. یک روز معمولی را تصور کنید، شما در حال رفتن به‌سوی خودروی خود و یا ایستادن در زیر آفتاب برای گرفتن تاکسی هستید. ازاین‌رو نیاز به مراقبت از پوست خود در هر زمانی دارید و نه‌فقط رفتن در کنار ساحل.

یک دلیل مهم که باعث می‌شود متخصصان مراقبت از پوست استفاده از کرم ضد آفتاب را توصیه کنند این است که پوشش صورت با محصولات آرایشی دارای SPF بر اساس چگونگی استفاده از آن (آرایش) متغیر است و درنهایت ممکن است موثر نباشد.

استفاده از ضد آفتاب قبل از کرم مرطوب‌کننده و آرایش

دکتر پائول فریدمن، رئیس مرکز جراحی لیزر و امراض پوستی در هیوستون تگزاس، می‌گوید پس‌ازاینکه صورت خود را تمیز کردید، قبل از اینکه آرایش صورت را آغاز کنید، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. بهترین کار این است که چند دقیقه قبل از شروع آرایش منتظر بمانید، ازاین‌رو آرایش بر روی صورت شما ماسیده نشده و انباشته نمی‌شود.

به‌علاوه انتظار 20 دقیقه‌ای قبل از استفاده از مرطوب‌کننده و یا آرایش مانع از بی‌اثر شدن کرم ضد آفتاب می‌شود.

در صورت امکان از محصولات آرایشی حاوی مواد معدنی استفاده کنید

دکتر لزلی بائومان، رئیس بخش امراض پوستی و آرایشی مدرسه پزشکی میلر در دانشگاه میامی، در مقاله‌ای در وب‌سایت «بنیاد سرطان پوست» می‌گوید زمانی که قصد دارید بیش از 15 دقیقه در زیر نور آفتاب باشید، محصولات آرایشی حاوی مواد معدنی همراه با SPF می‌تواند مراقبت از پوست شما را، در صورت استفاده از آن‌ها بر روی کرم ضد آفتاب، افزایش دهد. این مقاله همچنین بیان می‌کند زمانی که از این کرم پودرها بر روی ضد آفتاب استفاده می‌کنید، تمامی نقاط بدون پوشش که از چشم شما مخفی مانده‌اند، کاملاً پوشیده می‌شود.

توجه داشته باشید که استفاده از محصولات حاوی کرم ضد آفتاب محافظت در برابر نور خورشید را افزایش نمی‌دهد. پوست شما تنها به‌واسطه‌ی بالاترین SPF مصرفی از سوی شما حفاظت خواهد شد. برای مثال، اگر از ضد آفتابی با SPF30 استفاده می‌کنید و کرم آرایش شما هم دارای SPF 15 است، مجموع SPF مورداستفاده‌ی شما به 45 نمی‌رسد و تنها همان 30 باقی خواهد ماند.

از یک کرم ضد آفتاب و یا مرطوب‌کننده‌ی رنگی استفاده کنید

به‌جای زیرسازی یا فاندیشن، از یک کرم ضد آفتاب رنگی به‌منظور از میان برداشتن نیاز برای یک لایه‌ی اضافی از ضد آفتاب استفاده کنید. این کار برای زمانی که در محیط باز هستید و انتظار دارید ظاهر آرایش شما کاملاً خوب حفظ شود عالی است.

زنان با پوست‌های تیره‌تر ممکن است کرم‌های ضد آفتاب رنگی را بسیار روشن‌تر از پوست خود بدانند. شما می‌توانید پس از استفاده از چنین کرم‌هایی یک لایه‌ی نازک و سبک از کرم پودر را به‌منظور تطبیق رنگ آن با صورت خود بر روی کرم ضد آفتاب بزنید.

کرم ضد آفتاب شرکت اینتل‌شِید با SPF45، علاوه بر این یک مرطوب‌کننده‌ی رنگی نیز است. طبق ادعای شرکت سازنده، این محصول حاوی فناوری هوشمند رنگی است که باعث می‌شود این کرم با رنگ صورت شما هماهنگ شود. این کرم در دو فرمولاسیون مات و براق تولیدشده و پوست را در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید مراقبت می‌کند.

از کرم‌های نیمه شفاف در مرحله‌ی انتهایی آرایش خود استفاده کنید

به‌علاوه می‌توانید یک کرم پودر نیمه شفاف با SPF30 را به‌منظور تجدید آرایش صورت در طول روز و مراقبت از پوست در برابر آفتاب در کیف خود داشته باشید.

اطمینان حاصل کنید که مواد موجود در یک کرم ضد آفتاب شیمیایی در برابر نور خورشید مقاوم هستند

به هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب حاوی اکسید روی و یا اکسید تیتانیوم، اطمینان حاصل کنید که مواد موجود در داخل آن در برابر نور خورشید مقاوم هستند؛ اما این حرف به معنای تحلیل نرفتن این محصولات در برابر نور خورشید نیست. برخی از محصولات به‌سرعت در برابر نور خورشید تحلیل می‌روند، اما برخی دیگر از محصولات در بازار در مقابل نور خورشید نیز کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

آیا همیشه نیاز به تکرار استفاده از کرم ضد آفتاب است؟

اگر قصد دارید که به زیر این آفتاب جوشان بروید و به‌اندازه‌ی کافی عرق بریزید، باعث پاک شدن آرایش و ضد آفتاب خود خواهید شد. ازاین‌رو مشکلی نیست که مجدداً از آرایش و کرم ضد آفتاب استفاده کنید؛ اما اگر اهل عرق کردن زیاد در زیر نور آفتاب نیستید، شانس دست‌نخورده باقی ماندن کرم ضد آفتاب شما افزایش خواهد یافت. به‌علاوه مراقب نور خورشید از پشت شیشه‌ی خودرو و یا پشت پنجره‌ی اتاق خود در سر کار نیز باشید.

درنهایت هیچ بهانه‌ای برای استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب وجود ندارد. هر زمان که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید باید از آن استفاده کنید.

 

مقالات مرتبط

6 کانسیلری که آرایشگران ستاره‌های هالیود، به آن‌ها قسم می‌خورند

concealer

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان