ماهان شبکه ایرانیان

۸ ترکیب سمی در محصولات مراقبتی پوست که باید از آنها دوری کنید

اگر دوست ندارید تا مواد آرایشی به پوست شما آسیب بزنند، با بنیتا همراه باشید.

اگر دوست ندارید تا مواد آرایشی به پوست شما آسیب بزنند، با بنیتا همراه باشید.

ماه پیش فرصت این را داشتم که از مزرعه تاتا هارپر (تولید کننده لوازم آرایشی) در ورمونت دیدن کنم و باید بگویم شوکه شدم. من یکی از طرفداران مواد طبیعی و دوست‌دار محیط زیست بکار رفته در محصولات این برند برای سال‌ها بودم. این محصولات برای پوست حساس من مناسب بودند و عطر فوق‌العاده گیاهی شیری و بافت ابریشمی آن حرفی برای گفتن نمی‌گذارند. اما دیدن فرایند تولید آنها باعث شد تا بفهمم چه محصولات فوق‌العاده‌ای هستند.

اینها محصولاتی نیستند که ادعا کنند تمام ترکیبات آن طبیعی است ولی هنوز دارای مواد نگه‌دارنده باشند. در واقع اکثر محصولات تاتا هارپر بیش از چند ماه عمر ندارند! تاتا می‌گوید: چرا باید چیزی را روی صورتت بگذاری که مقادیر زیادی نگه‌دارنده دارند و چندین سال هم عمر می‌کنند؟ تصورش هم مشمئزکننده است. من بعد از این بازدید به خانه رفتم و تمام موادی که عمر بالایی داشتند را دور انداختم.

تاتا از طریق ایمیل به من گفت: من این شرکت را زمانی تاسیس کردم که تشخیص دادند پدرم مبتلا به سرطان است. در طول تمام این قرار ملاقات‌ها با دکترها در مورد روش زندگی‌کردن خیلی چیزها یاد گرفتم و متوجه این نکته شدم که نکات کوچک چه تاثیر بزرگی روی سلامتی شما می‌گذارند. اینجا بود که من شروع به تحقیق در مورد ترکیبات محصولات کردم و فهمیدم که این محصولات را به خاطر حفظ بافت‌ آنها با مواد نگه‌دارنده و امولسیون، ثابت‌کننده و حجم‌دهنده پر می‌کنند. من فقط از ترکیبات طبیعی استفاده می‌کنم چرا که معتقدم هیچ زنی نباید به خاطر حفظ  زیبایی‌اش، سلامتی‌اش را به خطر بیندازد. مخصوصاً اگر این ترکیبات حتی شما را زیبا هم نمی‌کنند.

هر چقدر بیشتر در مورد ترکیبات طبیعی یاد می‌گرفتم فهمیدم که چقدر دلم می‌خواهد فقط از آنها استفاده کنم. هر روز من صورتم را با تمیز‌کننده تاتا هارپر پاک می‌کردم. من تجسم می‌کردم که چطور پودر دانه زردآلو پوستم را لایه‌برداری می‌کند و یا خاک رس فرانسوی پوستم را سم‌زدایی می‌کند. یا اینکه من صورتم را با سُرم روغن دانه رُز جوان‌سازی می‌کردم در حالی که اسطوخودوس اسپانیایی استرس را از پوستم دور می‌کرد.

اگر شما هم مثل من علاقه‌مند هستید تا در مورد ترکیبات سمی محصولات آرایشی بیشتر بدانید با ما همراه باشید:

پارابن‌ها در مقابل مخمر ریشه تربچه

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: پارابن

توضیحات: اغلب افراد با پارابن آشنایی دارند. خیلی از محصولات پوستی، صابون‌ها و حتی تمیزکننده‌های خانگی دارای برچسب بدون پارابن هستند اما تعداد کمی می‌دانند که پارابن‌ها دقیقاً چه کار می‌کنند. پارابن‌ها خاصیت نگه‌دارنده دارند و می‌توانند باعث جلوگیری از فساد مواد به اندازه 2-5 سال بشوند.

جایگزین طبیعی: مخمر ریشه تربچه

نحوه اثر: همان باکتری که مواد غذایی مخمر شده را برای خوردن سالم نگه می‌دارد باعث می‌شود تا این مواد هم اثربخش باشند. این ماده باعث حفظ محصولات زیبایی تا یکسال می‌شود و هیچ‌کدام از خطرات پارابن در مورد اختلال در عملکرد غدد درون‌ریز و مسمومیت دستگاه تناسلی را ندارد.

فنوکسیاتانول در مقابل دانه رازیانه

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: فنوکسیاتانول

توضیحات: فنوکسیاتانول به اندازه پارابن‌ها مشهور نیست اما همان خصوصیات نگه‌دارندگی را دارد. در اغلب مواردی که محصولی فاقد پارابن است با فنوکسیاتانول پر شده است. این ترکیب در اتحادیه اروپا ممنوع است و ممکن است باعث ایجاد آلرژی و اثر روی سیستم عصبی بشود.

جایگزین طبیعی: دانه رازیانه

نحوه اثر: رازیانه ترکیبات طبیعی درون محصول را حفظ می‌کند و یک فرمول موثر است. رازیانه بیشتر در محصولات برپایه روغن موثر است تا محصولات امولسیونی.

هیدروکینون در مقابل عصاره سرخس

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: هیدروکینون

توضیحات: خیلی از محصولات روشن‌کننده دارای این ترکیب سفید‌کننده قوی هستند که باعث تضعیف پوست می‌شود. این ماده پتانسیل ایجاد سرطان، مسمومیت ارگان‌های بدن و سوزش دستگاه‌های تنفسی را دارد. این ترکیب در انگلیس، آمریکا و کانادا ممنوع است.

جایگزین طبیعی: عصاره سرخس

نحوه اثر: عصاره سرخس بصورت طبیعی خاصیت سم‌زدایی دارد و باعث کاهش نقاط تیره در پوست می‌شود. این ترکیب به جای سفید کردن پوست باعث تحریک طبیعی تولید ملانین پوست می‌شود.

دایمتیکون در مقابل مخمر خیزران و خزه ایرلندی

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: دایمتیکون

توضیحات: این ترکیب یک سیلیکون مصنوعی است که برای حفظ بافت محصولات استفاده می‌شود. این ترکیب به کل محصول یک نرمی خاص را هدیه می‌دهد که می‌تواند به عنوان یک محافظ پوستی عمل کند و خطوط و چین و چروک‌ها را بپوشاند. در طول زمان همین لایه محافظ می‌تواند باکتری‌ها را به خود جذب کند. این ترکیب به خاطر اثرات سلامتی و زیست محیطی‌اش در کانادا ممنوع شده است.

جایگزین طبیعی: مخمر خیزران و خزه ایرلندی

نحوه اثر: هر دوی این ترکیبات طبیعی برای آب‌رسانی و ایجاد یک پوست نرم و ابریشمی خلق شده‌اند و جلوی خشک شدن پوست را نیز می‌گیرند.

پلی اتیلن گلیکول در مقابل ماده امولسیون کننده روغن زیتون

American Apparel Bodysuit

ترکیب شیمیایی: پلی اتیلن گلیکول

توضیحات: پلی اتیلن گلیکول در دسته ترکیباتی است که باعث تفکیک شدن یک فرمول می‌شود و قدرت نفوذ سایر ترکیبات به پوست را بالا می‌برد. این ترکیب اغلب آلوده به ناخالصی‌های مثل: اکسید اتیلن (که در تولید گاز خردل کاربرد دارد) و سایر فلزات سنگین است.

جایگزین طبیعی: ماده امولسیون کننده روغن زیتون

نحوه اثر: اسیدهای‌ چرب موجود در روغن زیتون به این ترکیب خاصیت آب‌رسانی قدرتمندی را می‌دهد و به ایجاد یک پوست نرم کمک می‌کند. این ترکیب باعث ابریشمی شدن محصول می‌شود.

رتینول در مقابل روغن خولان دریایی

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: رتینول

توضیحات: رتینول یا ویتامین A به نرمی پوست کمک می‌کند و باعث کاهش اثر آکنه و زخم، چین و چروک می‌شود.

جایگزین طبیعی: روغن خولان دریایی

نحوه اثر: این محصول نیز سرشار از ویتامین A است و همان اثر را دارد اما مثل محصولات مصنوعی باعث خشک شدن، سوزش و حساسیت به نور خورشید نمی‌شود.

پپتیدهای مصنوعی در مقابل پپتیدهای آووکادو

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: پپتیدهای مصنوعی

توضیحات: پپتیدها در محصولات ضد سالخوردگی استفاده می‌شوند تا اثر چین و چروک ناشی از استفاده از بوتاکس را پایین بیاورند و برای ایجاد یک صورت چاق، تولید کلاژن را بالا ببرند. انواع مختلفی پپتید برای محصولات پوستی وجود دارد.

جایگزین طبیعی: پپتیدهای آووکادو

نحوه اثر: این پپتید طبیعی پوست را آب‌رسانی می‌کند و باعث چاق‌تر شدن صورت می‌شود و همان اثر جوان‌سازی پوست را ایجاد می‌کند.

پروپیلن گلیکول در مقابل عسل

POPSUGAR Photography / Maria del Rio

ترکیب شیمیایی: پروپیلن گلیکول

توضیحات: پروپیلن گلیکول باعث پایداری در مواد آرایشی می‌شود. این ترکیب آب را به خود جذب می‌کند تا همیشه سطح رطوبت را بالا نگه دارد. این ترکیب در محصولات پلی‌استر و ضد وِز نیز استفاده می‌شود.

جایگزین شیمیایی: عسل

نحوه اثر: عسل یک مرطوب‌کننده طبیعی است به این معنی که رطوبت را جذب و همیشه مرطوب به نظر می‌آید. عسل محصولات را پایدار و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان