زنان در کدام کشورها زندگی بهتری دارند؟

ایفای حقوق زنان همیشه یکی از موضوعات مهم بوده است چراکه تقریبا تمامی کشورهای جهان کمابیش در هنگام تدوین قوانین خود به این مورد توجه داشته‌اند اما در برخی از کشورها حقوق زنان پررنگ‌تر است و بر همین اساس می‌تواند بهترین نقطه برای زندگی زنان باشد. در این مطلب کشورهایی که بهترین جا برای زندگی زنان هستند معرفی می‌شوند.

زنان در کدام کشورها زندگی بهتری دارند؟

 10 کشوری که در این مطالب از آن‌ها نام برده می‌شود برابر پژوهش‌ها و بررسی‌های انجام شده برای زندگی کردن زنان ایده‌آل هستند چون در این کشورها موضوع حقوق و برابری زنان با مردان رعایت می‌شود. جالب این است که کشور ایالات متحده‌ی آمریکا در فهرست این کشورها قرار ندارد!

 

سوئد

سوئد

Credit: Pinterest

این کشور اسکاندیناوی طلایه‌دار دفاع و رعایت حقوق زنان است. سوئد از جمله کشورهایی است که بهترین قانون‌های حمایتی از مردان و زنان متاهل بچه‌دار را در جهان دارد چون در این کشور خدمات مربوط به بارداری و مادر شدن به طور رایگان در اختیار زنان قرار می‌گیرد. همچنین بهترین مهد کودک‌های جهان در سوئد هستند. نکته‌ی جالب توجه این که نیمی از وزرای این کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

دانمارک

دانمارک

Credit: Pinterest

دانمارک در مقایسه با دیگر کشورها کمترین میزان فاصله‌ی طبقاتی و تبعیضی بین زنان و مردان را در عرصه‌های آموزشی، اقتصادی، بهداشت و سیاست دارد. در کشور دانمارک سیستم مراقبت روزانه مرتبط با درآمد حاکم است. همچنین جامع‌ترین قوانین حمایتی از خانه و خانواده در اتحادیه اروپا متعلق به دانمارک است.

نروژ

نروژ

Credit: Pinterest

زنان در نروژ می‌توانند از 35 هفته مرخصی زایمان با حقوق کامل یا 45 هفته مرخصی زایمان با 80 درصد حقوق استفاده کنند. نروژ کشوری است که به برابری حقوق زن و مرد در جهان از همه معروف‌تر است.

هلند

هلند

Credit: Pinterest

در هلند زنانی که به تازگی مادر شده‌اند حق استفاده از پرستار خانگی دارند. بیمه دست کم بخشی از هزینه این خدمت را پرداخت می‌کند. این کشور نیز از جمله کشورهایی است که تلاش‌های چشم‌گیری برای از میان برداشتن شکاف طبقاتی و حقوقی بین زنان و مردان در حوزه‌های متعدد برداشته است.

کانادا

کانادا

Credit: Pinterest

کانادا کشوری است که حقوق محافظت و مراقبت از زنان را در قالب بخشی از سیاست‌های داخلی و خارجی خود به تصویب رسانده است. این حقوق فقط شامل زنان بومی کانادا نیست بلکه همه زنان دیگر همانند زنان بومی کانادایی از حقوق برابر و یکسان برخوردارند.

فنلاند

فنلاند

Credit: Pinterest

فنلاند نخستین کشوری است که به زنان حق رای داد و رای دادن را برای عموم مردم مصوب کرد. این کشور همچنین به تازگی جایزه‌ی بین‌المللی برابری جنسیتی را بنا گذاشته است. نکته‌ی جالب توجه این که در کشور فنلاند به همه دانش‌آموزان کلاس پایه‌ی نهم درس «همه ما باید فمینیست باشیم» آموزش داده می‌شود.

سوئیس

سوئیس

Credit: Pinterest

این کشور که در سال 2017 به عنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد پیشینه درخشان و دیرینه‌ای در ترویج برابری حقوق زنان دارد. سوئیس کشوری است که در سال 1971 میلادی حق رای دادن را در سطح فدرالی فقط به زنان داد و تنها کشوری است که چنین اتفاقی در آن رخ داده است.

استرالیا

استرالیا

Credit: Pinterest

زنان و مردان در استرالیا به یک اندازه در زمینه‌های ورزشی مشارکت دارند. همچنین درصد امید به زندگی در بین زنان و مردان این کشور یکسان است.

اتریش

اتریش

اتریش که آیینه تمام نمای اجرای دموکراسی در جهان است کشوری است که در عین حال پایتخت فرهنگی دنیا به شمار می‌آید. اتریش دارای بالاترین استانداردهای زندگی برای زنان و مردان است. کارآفرینی، رعایت حقوق شهروندی و برخورداری از آثار میراثی در این کشور در بیشترین سطح ممکن است.

نیوزیلند

زلاندنو

نیوزیلند چه برای مردان و چه برای زنان کشوری ایمن و آرام است. این کشور در صدر فهرست کشورهایی است که برای حفظ صلح و آرامش و امنیت جهانی تلاش می‌کند. نیوزیلند از سال 1980 میلادی منطقه‌ی آزاد هسته‌ای اعلام شده است.

منبع: womansday

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمریم افشار | 1396/05/25 - 01:23
واقعا مطالب عالى بود ممنون از شما
ارسال نظر
پیشخوان