ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ فیلم ترسناک سبک مشهور فاندفوتیج امروز را از دست ندهید

فیلم های ترسناک طرفداران خاص خود را با توجه به هیجانات و صحنه های وحشتناکی که نشان می دهند دارند

فیلم های ترسناک طرفداران خاص خود را با توجه به هیجانات و صحنه های وحشتناکی که نشان می دهند دارند. حدود دو دهه قبل سبک جدیدی از فیلمهای ترسناک تولید شد. این سبک به نام فاوند فوتیج (ضبط‌شده توسط دوربینی که یکی از افراد فیلم آن را نگه می‌دارد) شناخته می‌شود، که امروز قرار است تعدادی از بهترین فیلم‌های این سبک را برای شما معرفی کنیم، پس با بنیتا همراه باشید.

17 همین سالگرد فیلم پروژه جادوگر بلر (The Blair Witch Project) را به شما دوستداران فیلم‌های ترسناک تبریک می‌گوییم. مادر فیلم‌های ترسناک در قالب فاندفوتیج (ضبط‌شده توسط دوربینی که یکی از افراد فیلم آن را نگه می‌دارد) در هم‌چین روزهایی در سال 1999 منتشر شد. این فیلم به نویسندگی، کارگردانی و تدوین دانیل مایریک و ادواردو سانچز است؛ که توسط شرکت «هاکسان فیلمز» تهیه شد. داستان فیلم درباره سه دانشجوی مستندساز جوان به نام‌های هیتر دانهو، جاشوا لئونارد و مایکل سی. ویلیامز تصمیم به تهیه فیلمی مستند از یک رویداد واقعی در زمان‌های گذشته می‌شوند که «پروژه جادوگر بلر» نام‌گرفته است، آن‌ها برای تهیه فیلم به جنگل مریلند می‌روند و طی اتفاقاتی ناپدید می‌شوند.

فیلم‌های فعالیت فراطبیعی (Oren Peli’s Paranormal Activity) و وی/اچ/اس (V/H/S) اثباتی بر جهش خارق‌العاده فیلم‌های ترسناک به سبک فاوندفوتیج در دهه گذشته بوده‌اند. ولی ما می‌خواهیم حس بینندگان دهه 90 فیلم پروژه جادوگر بلر که برای اولین بار این فیلم را دیده بودند را برای شما شبیه‌سازی کنیم و تعدادی از این فیلم‌های ترسناک که ممکن است آن‌ها را ازدست‌داده باشید را برایتان معرفی کنیم.

1-نوار پوگکیپسی (Poughkeepsie Tapes)

فیلم نوار پوگکیپسی که به کارگردانی جان اریک داودل و تهیه‌کنندگی دریو داودل در سال 2007 تهیه‌شده است یک داستان واقعی را برای ما روایت می‌کند. در شمال شهر نیویورک پلیس با وارد شدن به یک‌خانه یک سری کاست ویدیو کشف می‌کند. بعد از مشاهده محتویات فیلم‌ها مو توجه جنایات وحشتناک یک مرد می‌شوند، او تمام جزئیات قتل هولناک خود را در این فیلم‌ها ثبت کرده بود و … . سبک فاوند فوتیج آن واقعا خیره‌کننده است و تصاویر ترسناک آن تا چند هفته در ذهن شما باقی خواهد ماند.

 


2-ترول هانتر (Trollhunter)

داستان فیلم درباره‌ی چند نفر دانشجو فیلم‌سازی است که به بررسی کشته شدن مرموز گروهی خرس می‌پردازند؛ اما آن‌ها به‌زودی درمی‌یابند که ماجرا از چیزی که فکر می‌کردند پیچیده‌تر است و در این داستان متوجه تلاش افرادی برای نگه‌داشتن جمعیت نروژ در خلیج می‌شوند، این افراد همان شکارچی‌های ترول‌ها هستند که سعی می‌کنند که ترول‌های نیرومند را شکار کنند.

 


3-مرد شنی (S&Man)

یکی دیگر از فیلم‌های آندر گراوند فیلم ژورنال (Underground Film Journal) که ترکیب قانع‌کننده و وحشتناک از مستند و روایت داستان گونه‌ای دارد.
فیلم مرد شنی (S&Man) به کارگردانی جی. تی. پتی در سال 2006 تولیدشده است. بهتر است بدانید که مرد شنی یک اختراع مخصوص آقای پتی محسوب می‌شود، بااین‌حال سبک مستندگونه و بخش‌های ساختگی فیلم باهم دیگر درآمیخته شده‌اند و شکلی یکپارچه را به خود گرفته‌اند تا تجربه‌ای جالب و منحصربه‌فرد را به بیننده القا کنند. در این فیلم پتی سعی ندارد که بیننده را گیج کند و اگر فیلم نگوید که یکی از مصاحبه دهنده‌ها بازیگر است، بیننده این حقیقت را به‌راحتی می‌فهمد.
شخصیت‌های افسانه‌ای از دیگر ابزار این کارگردان توانا در این فیلم است که باعث می‌شود در پخش صحنه‌های مرگ و خشونت در فیلم دقت کند چون ممکن است بیننده باوجوداین شخصیت‌های داستانی فکر کند که کارگردان سعی در تقلب و گول زدن او را دارد. ولی پتی با استراتژی‌های خود به‌خوبی از پس این مسائل برآمد.

 


4-هفت آیین (The Sacrament)

کارگردان فیلم یعنی تی وست که فیلم‌های قبلیش یعنی نگهبانان مسافرخانه (The Innkeepers) و خانه شیطان (House of the Devil) بودند، می‌داند که چطور کشمکش و نگرانی را به بالاترین حد خود ببرد، در حدی که وقتی در حال تماشای The Sacrament هستید دوست دارید سرتان را بچرخانید و جای دیگری را نگاه کنید. فیلمی هوشمندانه و سراسر منزجرکننده از یک روان‌پریشی گروهی که کارگردانش یعنی تی وست داستانش را (و در بیشتر جزییاتش) از وقایع معبد مردمِ جیم جونس (Jim Jones) در گویان و سال 1978 الهام گرفته است. فیلم هفت آیین یا آیین دینی به‌عنوان یک مستند فاند فوتیج پایه‌ریزی شده است، در زمان حال جریان دارد و از اسامی متفاوتی استفاده می‌کند ولی داستان همان است: پاتریک یک مرد جوان نگران خواهرش که عضو یک گروه هیپی مانند شده و در خانه جمعی زندگی می‌کند است و به همین خاطر به یک مکان نامعلوم در آفریقای جنوبی می‌رود و در این سفر یک روزنامه‌نگار و یک فیلم‌بردار او را همراهی می‌کنند. وقتی‌که آن‌ها به این قلمرو کلیسا مانند که در منطقه‌ی درو افتاده‌ای قرار دارد می‌رسند، یک گروه متنوع از پیروان آرمان‌گرا را پیدا می‌کنند که توسط یک شخص رهبری می‌شوند.

خواهر پاتریک یعنی کارولینا به برادرش و همراهانش اطمینان می‌دهد که همه‌چیز اینجا مرتب و ساده و دلپذیر است -ما بهشت را اینجا روی زمین‌ساختیم- ولی داستان به‌سرعت به تاریکی روی میاورد. چون میدانید یک‌چیز وحشتناک درباره وراجی‌های کارولینا درباره شاد بودن، یا مهربانی و آرام خندیدن پدر و یا نگاه‌های خالی و مصمم دختربچه وجود دارد. اگر نمی‌دانید در جونس تاون چه اتفاقی افتاد، فیلم هفت آیین شمارا شوکه می‌کند. اگر هم‌میدانید، بازهم فیلم یک نوع ترس کاملاً متفاوت را برایتان به ارمغان میاورد -ترسی که کم‌کم به شما می‌فهماند یک اتفاق اجتناب‌ناپذیر و وحشتناک در شرف وقوع است و نمی‌شود جلویش را گرفت. البته ساختارهای فیلم کارگردان یعنی وست همیشه با عقل جور درنمی‌آید، ولی بخشیدن عیب‌های هفت آیین کار ساده ایست. اواخر فیلم که ترسناک و بی‌صداست کاملاً فراموش‌نشدنی است. یک بهشت گمشده، زیر نور خورشید.

 

scoopwhoop


4-فیلم‌های خانواده منسون (Manson Family Movies)

آقای نیهیل در سال 1984 فیلمی ترسناک خواب آور را کارگردانی کرد که افسانه «خانواده منسون» را بازسازی می‌کرد. اعضای خانواده منسون جرم‌های خود ازجمله قتل‌هایی که در سال 1969 جاهان را در شک فروبرد، فیلم‌برداری می‌کنند.

 


6- کریپ (Creep)

وقتی یک فیلم‌ساز به درخواست یک مشتری بنا بر کار یک‌روزه در کوهستانی دورافتاده جواب مثبت می‌دهد، متوجه می‌شود که مشتری آن چیزی که به نظر می‌رسید نیست. فیلم پاتریک برایس با ساختار متشنج و آهسته خود به‌گونه‌ای است که دیگر دیدتان نسبت به‌مواجهه با افراد مجازی فرق خواهد کرد و کابوسی را برای آن‌ها رقم خواهد زد.

 

movpins

7-هد کیس (Head Case)

وب‌سایت آی ام دی بی اعلام کرد که چندین جشنواره فیلم از نمایش هد کیس که اثر آنتونی اسپاداچینی است به دلیل ویژگی « تصویر واقعی از خشونت سادیستی» آن سرباز زده‌اند. این فیلم داستان زندگی آزاردهنده‌ی دو قاتل سریالی به‌نام‌های پل برناردو و کارلا هوموکلا را به تصویر می شکد.

 

horrornews

8- آخرالزمانی (Apocalyptic)

آقای گلن تریگز فیلم آخرالزمانی را در سال 2014 ساخته است. در این فیلم یکسری خبرنگار استرالیایی در یک آیین عجیب‌وغریب درگیر می‌شوند. در این آیین دختران وزنانی هستند که توسط یک پیرمرد به نام مایکل هدایت و رهبری می‌شوند.

 

imdb

9-اکسیبیت ای (Exhibit A)

داستان درباره یک خانواده عادی است که براثر فشارهای مالی ازهم‌پاشیده می‌شوند و درنهایت یک حوادث غیرقابل‌تصوری برای آن‌ها رخ می‌دهد. ما این حوادث وحشتناک را از لنز دوربین دختر خانواده یعنی جودیت خواهیم دید.

 

thewolfmancometh

10-دابلیو ان اف هالویین اسپیشال (WNUF Halloween Special)

در 31 اکتبر 1987 یک سری اتفاقات فرا طبیعی و وحشتناک در یک‌خانه که محل قاتلان مخوف است، رخ می‌دهد. فرانک استوارت که مسئول یکی از شبکه‌های تلویزیونی است یک گروه از محققان اتفاقات فرا طبیعی را به آن خانه می‌فرستد. این محققان تمام گوشه‌های این خانه را می‌گردند تا ثابت کنند که اتفاقاتی فرا طبیعی و عجیب در این خانه رخ می‌دهد.

مقالات مرتبط

18 فیلمی که طرفداران آثار تیم برتون باید حتما ببینند (قسمت اول)

Tim-burton


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان