۸ ساحل باورنکردنی اروپایی که باید آن‌ها را دید

پایتخت‌های فرهنگی اروپا در صدر فهرست‌های جهانی برای بازدید هستند، اما زمانی که صحبت از آفتاب و ماسه می‌شود، سواحل این قاره به خاطر وجود سواحل استوایی در مناطق دیگر نادیده گرفته می‌شوند

پایتخت‌های فرهنگی اروپا در صدر فهرست‌های جهانی برای بازدید هستند، اما زمانی که صحبت از آفتاب و ماسه می‌شود، سواحل این قاره به خاطر وجود سواحل استوایی در مناطق دیگر نادیده گرفته می‌شوند. برای مثال یکی از بزرگ‌ترین سواحل اروپایی با زیبایی چشمگیر جزیره‌ی ایبیزا و کافه‌های آن به همراه قایق‌های لوکس موجود در ساحل آن است؛ اما چه کسی اهمیت می‌دهد. ممکن است افراد به پاریس سفر کنند؛ اما برای آفتاب گرفتن تایلند را ترجیح می‌دهند. با بنیتا همراه شوید تا 8 ساحل دیدنی در اروپا را بررسی کنیم.

ساحل ناواجیو | جزیره‌ی زاکینتوس | یونان

احتمالاً همه‌ی ما با هشتگ‌های مسافرتی موجود در اینستاگرام برای سفر به یونان آشنا باشیم. ساحل ناواجیو موسوم به ساحل کشتی غرق‌شده، یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها ازنظر کاربران شبکه‌های اجتماعی است. جزیره‌ی یونانی زاکینتوس شبیه به یک منطقه در ناکجاآباد است که تنها کاپیتان هوک و خدمه‌ی او به آنجا رفته‌اند. تنها کشتی قابل‌مشاهده در این جزیره یک کشتی نیمه غرق‌شده در ساحل آن است که به‌گل‌نشسته است. زمانی که می‌توانید تمام روز را در ساحل فیروزه‌ای این جزیره خوش بگذرانید، زیبایی این جزیره از بالا و مشاهده‌ی صخره‌های گچی اطراف آن محبوبیت زاکینتوس را صدچندان می‌کند.

ساحل اولودِنیز | فتحیه | ترکیه

یکی از سواحل مدیترانه‌ای پربازدید همراه با عکس‌های فراوان در شبکه‌های اجتماعی، اولودنیز نام دارد. ساحل اولودنیز ترکیه به دو دلیل مشهور است. دلیل اول: این یک ساحل با پرچم آبی است. به این معنی که اولودنیز دارای بالاترین استانداردهای کیفی و زیست‌محیطی در میان سواحل است. آب این ساحل به خاطر رنگ نیلگون آن بسیار شهرت دارد. دلیل دوم: این ساحل به‌عنوان یکی از بهترین مناطق این سیاره برای پاراگلایدر سواری شناخته می‌شود. وضعیت آب و هوایی ثابت و کوه‌های بلند باباداگ در اطراف این جزیره، اولودنیز را به مکانی ایده‌آل برای این کار تبدیل کرده است. علاوه بر مشاهده‌ی زیبایی زمینی جزیره، پاداش شما برای پاراگلایدر سواری دیدن مناظر فوق‌العاده زیبای اولودنیز از آسمان است.

ساحل خرگوش | لامپِدوسا | ایتالیا

علیرغم دورافتاده بودن این منطقه، ساحل ایتالیایی خرگوش به‌عنوان یکی از بهترین سواحل از سوی کاربران تریپ‌ادوایزِر (TripAdvisor) در سال 2013 انتخاب شده است. بازدیدکنندگان این ساحل را تمام‌عیار، فوق‌العاده و به‌مراتب زیباتر از عکس‌های گرفته‌شده از آن توصیف می‌کنند. این جزیره واقعاً عجیب است. خرگوش از ساحل سیسیلی بسیار دور بوده و به تونس نسبت به ایتالیا نزدیک‌تر است. در این ساحل می‌توان لاک‌پشت‌های دریایی را نیز مشاهده کرد. این جزیره یکی از قدیمی‌ترین مناطق تخم‌ریزی این موجوداتِ درخطر انقراض محسوب می‌شود.

پرایا دا مارینا | آلگاروِه | پرتغال

اگر نگاهی به راهنمای سفر در پرتغال انداخته باشید، پرایا دا مارینا را مشاهده کرده‌اید. صخره‌های طلایی این ساحل توجه بسیاری از گروه‌های توریستی را به خود جلب کرده و به یکی از نمادهای مشهور این کشور تبدیل شده است. وزارت محیط‌زیست پرتغال جایزه‌ی «ساحل طلایی» را به خاطر ویژگی‌های طبیعی خارق‌العاده‌ی این ساحل، به پرایا دا مارینا تقدیم کرده است. حتی موسسه میشلین‌گاید (Michelin Guide)، درزمینه‌ی چاپ کتاب‌های گردشگری، نیز وارد عمل شد و این ساحل را به‌عنوان یکی از 10 ساحل زیبای اروپا و یکی از 100 ساحل زیبای دنیا به شمار آورد.

کالانکوئه دُن وا | کاسیس | فرانسه

این ساحل که از مناطق شهری فاصله دارد، در بخش جنوبی فرانسه مخفی‌شده است. ساحل کوچک کالانکوئه دُن وا در احاطه‌ی صخره‌های بلند دریایی این کشور قرار داشته و دسترسی به آن تنها از طریق قایق و یا برخی از کفش‌های کوه‌نوردی امکان‌پذیر است. افرادی که از دیدن این ساحل صرف‌نظر نکرده و با سختی خود را به آنجا می‌رسانند با ساحلی زیبا و دریایی سبزرنگ در زیر نور آفتاب استقبال خواهند شد.

ساحل ماسه‌ای سیاه | ویک | ایسلند

احتمالاً زمانی که در حال تصور یک مسافرت در کنار ساحلی گرم و دلپذیر هستید، به کشوری به نام ایسلند فکر نمی‌کنید. درست فکر کرده‌اید. ایسلند با گرما در تضاد است، اما همین نبود تابش نور خورشید و درختان نخل در این سرزمین، ایسلند را به مکانی رؤیایی و زیبا تبدیل کرده است. این ساحل در شهر ویک با نام ساحل ماسه‌ای سیاه شناخته‌شده و دارای ستون‌های بلندی از جنس سنگ بازالت است. در افسانه‌ها آمده است که این ساحل محل سکونت موجودات غول‌آسا بوده است، هرچند شما در زمان حضور خود در این ساحل شاهد پرواز مرغان دریایی به‌جای این موجودات افسانه‌ای خواهید بود.

پلایا دوُ سِس ایلِتس | فورمِنترا | اسپانیا

جزیره‌ی بالریک فورمنترا را می‌توان پسرعموی جزیره‌ی ایبیزا نامید. بازدیدکنندگان پس از خوش‌گذرانی در جزیره‌ی همسایه، نیاز به محلی برای فرار از شلوغی داشته و سر از پلایا دوُ‌ سس ایلتس درمی‌آورند. ساحل پلایا دو سس ایلِتس علاوه بر زیبایی، پر از تخت‌های آفتاب‌گیری بوده و در کنار رستوران‌های مطرح طبخ ماهی قرار دارد. به هنگام رفتن به این ساحل حتماً با خود کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید.

ساحل زِلاتنی رَت | براک | کرواسی

انتخاب یک ساحل از طبیعت زیبا و سخاوتمند کرواسی کاری دشوار است، اما زِلاتنی رت به خاطر مناظر زیبا و ظاهر غیرمعمول آن توجه همگان را به خود جلب کرده است. شکل این ساحل با توجه به جزر و مد، امواج و باد تغییر می‌کند. آب‌های اطراف این ساحل سنگ‌ریزه‌ای خنک بوده و کاملاً شفاف و زلال است. درنتیجه شناگران، قایق‌سواران و علاقه‌مندان به جت اسکی را به‌سوی خود فرامی‌خواند. زلاتنی رت یکی از مقاصد محبوب برای علاقه‌مندان به قایق‌های بادی در بعدازظهرها است. در صورت علاقه به این ورزش می‌توانید به یکی از مدارس قایق‌سواری بادی در اطراف این ساحل برای عضویت مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط

بوداپست مجارستان، از سری شهرهای دیدنی

budapest-tourist-info


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر