به گزارش خبرآنلاین، به دلیل محبوبیت سایتها و سرویسهای زیرمجموعه mail.ru
دولت روسیه آن را به خدمت گرفته تا بتواند سرنوشت انتخابات ریاست
جمهوری سال 2018 روسیه را آن طور که دوست دارد، رقم بزند.
بر اساس گزارش RBC سیاسیون در
کرملین به گفته منابع آگاه، استراتژی جدیدی دیجیتالی را تعریف کرده تا حداکثر
مشارکت سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را از طریق شبکههای اجتماعی به دست بیاورند.
طبق این گرازش، کمیته مرکزی انتخابات روسیه
دستورالعملی را نوشته و در آن به صراحت آورده است که گروه اینترنتی Mail.Ru
مورد علاقه دولت بوده و شرکتهایی مانند Rambler & Co نیز در این
رسته جای میگیرد.
بخش اعظمی از اینترنت روسیه در دستان پرقدرت
گروه Mail.Ru است
و ماهانه به 53 میلیون کاربر فعال 12 تا 64 ساله خدمات ارائه می کند.
بیش از نیمی از جمعیت 144 میلیونی روسیه آنلاین
هستند و از 85 میلیون کاربر اینترنت بیش از 90 درصدشان با mail.ru کار میکنند.
از سوی دیگر VKontakte که
پاول دوروف آن را نوشته و امروز با 440 میلیون کاربر در 83 زبان معروفترین پیام
رسان موبایلی در روسیه با 43 میلیون کاربر است که در
اختیار گروه Mail.Ru است
و به همین دلیل دولت روسیه قصد دارد با بسته های تشویقی کاربران را برای انتخابات
ریاست جمهوری سال بعد به نفع خود آماده کند.
شبکه اجتماعی OK یا Odnoklassniki یکی
دیگر از شبکه های محبوب زیرگروه mail.ru است که ارتباطات ویژهای با
کرملین دارد.
15 ژوئن با استفاد از اپ OK Live از کاربران
خواسته شد تا در خط مستقیم با پوتین از وی سوالات خود را بپرسند و بیش از 279700
سوال از وی مطرح شد. هرچند فقط دو سوال از این تعداد در برنامه تلویزیونی از پوتین
پرسیده شد، اما اهمیت شبکههای اجتماعی برای افزایش مشارکت سیاسی مردم در استراتژی
مردان کرملین قرار گرفته تا بتوانند در رخداد سیاسی 2018 از آن نهایت استفاده را
داشته باشند.
5656