مطمئنا شما بهتر میدانید که بعد از توافقنامه برجام، گروه خودروسازی ایران خودرو به فکر شروع همکاری مجدد خود با شریک سابق، یعنی شرکت خودروساز فرانسوی پژو افتاد و از میان محصولات تولیدی این شرکت، سه محصول پژو 208، پژو 2008 و سدان پژو 301 را انتخاب کرد تا زمینه تولید و مونتاژ آنان را در کشور فراهم کند. حال امروز هم اگر مشتاق باشید، یک مرور کلی بر روی پژو 2008 قبل از ورود به کشور خواهیم داشت که توسط وبسایت CarAdvice در کشور استرالیا مورد تست و بررسی قرار گرفته است و دعوت میکنیم که در ادامه با
خودروبانک همراه باشید.
همانطورکه میدانید، خودروی پژو 2008 برای شروع نیمه دوم حیات خود یک بسته بروزرسانی دریافت کرده است تا با قدرت و زیبایی بیشتر در مقابل رقبای سرسخت خود قرار گیرد که بدون توجه به دیگر رقبای اروپایی و آسیایی، میتواند یک انتخاب عالی برای مشتاقان این اتومبیل باشد.

پژو 2008
نسخهای که مورد تست و بررسی قرار گرفته، با لقب "Allure" مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر 1.2 لیتری با خروجی قدرت 108
اسب بخار است که نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به سمت چرخهای محرک خودرو ارسال میکند. در واقع این موتور را میتوان یک جایگزین برای پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر پژو 2008 دانست که پیش از این به صورت تنفس طبیعی با یک جعبه دنده 4 سرعته اتومات بر روی این خودرو فعالیت میکرد. اما حالا باتوجه به نصب توربوشارژر و همچنین استفاده از یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات، میتوان پژو 2008 را یک گزینه بسیار مناسب برای مسیرهای درون شهری دانست که سیستم محرک چرخهای جلوی آن یک تجربه رانندگی لذت بخش در مسیرهای شهری به شما ارائه میدهد. هرچند با وجود گشتاور کمتر نسبت به پیشرانه قبل، تحرک این خودرو در مسیرهای خارج از جاده نیز پویاتر شده است.
در مجموع کمپانی خودروسازی پژو موتورهای مختلفی را برای شاسی بلند 2008 ارائه کرده است، اما گروه صنعتی ایران خودرو پژو 2008 را همراه با یک پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری THP Flex انتخاب کرده و به کشور آورده است که با سود جستن از توربوشارژرهای Twin Scroll، قادر به تولید حداکثر 163
اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

پژو 2008
راحتی سواری در پژو 2008 جدید همانند قبل بوده و بسیار عالی است، سیستم تعلیق بسیار خوب ساخته شده و ضربههای ریز و درشت را به خوبی جذب میکند تا یک راحتی مثال زدنی برای سرنشینان فراهم کند، بویژه رانندگی در سطوح ناهموار و مسیرهای آفرودی که ما را به تحسین این خودرو وا داشته است.
در شهر، جایی که اکثر ماشینها و انسانها عمر خود را در آن صرف میکنند، خودروی شاسی بلند پژو 2008 علاوه بر راحتی سواری مثال زدنی، یک کابین آرام و ساکت هم به شما هدیه میدهد که معمولاً در سگمنت ماشینهای کرس اوور خیلی کم پیدا میشود و حس یک خودروی شاسی بلند لوکس را به شما القا میکند، هرچند فاصله بسیار زیادی با آنان دارد.
علاوه بر کیفیت سواری، فضای داخل کابین هم به جرات میتواند یکی از بهترین گزینههای موجود در کلاس خود باشد، مواد استفاده شده در داخل کابین بسیار خوب هستند، طراحی داشبورد و قسمت راننده در نوع خود بی نظیر است، اما بدون نقص نیست. بر روی صندلیهای اتومبیل روکشهای چرمی کشیده شده و همچنین از قطعات فیبرکربنی و یا "شبه فیبرکربن" بر روی داشبورد اتومبیل استفاده شده است که یک فضای خوب در داخل کابین پژو 2008 بوجود آورده است. در ادامه هم بد نیست بدانید که این خودرو دارای فضای بار 410 لیتر در حالت استاندارد خواهد بود که یک فضای مناسب در اختیار کاربران خود قرار میدهد.

پژو 2008
باوجود راحتی و امکانات بسیار خوب، این اتومبیل به عنوان یک محصول ارزان قیمت در سگمنت خود شناخته نمیشود، زیرا مدلهای پایه آن به قیمت 26 هزار و 490 دلار به مشتریان عرضه خواهد شد و اگر طالب مدلهای بالاتر آن باشید، برای نسخه میانی Allure که مورد تست و بررسی قرار گرفته است، باید هزینه 30 هزار و 990 دلار پرداخت کرد و یا اگر مایل به خرید بالاترین سطح پژو 2008 در مدل GT-Line باشید، هزینه پرداختی شما به 32 هزار و 990 دلار افزایش پیدا خواهد کرد. به زبان دیگر پژو 2008 خودروی ارزانی نیست و با توجه به تجهیزات و امکانات رفاهی، قیمت نسبتاً بالایی دارد.
خبر خوب اینجاست که شما بر روی مدلهای پایه میتوانید از جعبه دنده 6 سرعته اتومات استفاده کنید، بویژه سیستمهای ترمز اضطراری خودکار، سیستم خود پارک، سنسورهای پارک جلو، رینگهای بزرگتر، چراغهای اتوماتیک، برف پاکن خودکار و همچنین بهبود فضای داخل کابین که همگی آنان بر روی مدلهای پایه در دسترس کاربران خواهند بود.
نسخهای که برای تست و بررسی در اختیار قرار گرفته است، مجهز به سانروف شیشهای پانوراما بوده که به هیچ وجه خرید آن به مشتریان توصیه نمیشود و بهتر است که هزینههای اضافی بابت خرید این آپشن را خرج بخشهای دیگر اتومبیل کنید، زیرا نور خورشید را به خوبی مهار نکرده و روزهای گرم تابستان را برای سرنشینان داخل کابین غیرقابل تحمل میکند، پس توصیه میکنیم که در کشورهای خشک و مناطق گرمسیر به هیچ وجه سانروف پانوراما برای ماشین خود سفارش ندهید.

پژو 2008
پس از تست و بررسی پژو 2008 در مدل Allure در پایان هم نمراتی (از 10) به بخشهای مختلف این خودرو داده شده است که به ترتیب میتوان شاهد نمره 8 برای کارایی و اقتصاد این خودرو، نمره 8 برای فضای کابین و راحتی سرنشینان، نمره 8.5 برای فناوری و اتصالات نرم افزاری، نمره 7 برای قیمت و امکانات و همچنین در پایان شاهد نمره 8 برای هندلینگ و سطح رانندگی این خودرو بود که در مجموع نمره 7.5 از تست و بررسی آن بدست آمده است تا رقیبی شایسه برای محصولات اروپایی و رقبای آسیایی خود همچون مزدا CX-3، نیسان جوک، سانگ یانگ
تیوولی و میتسوبیشی ASX باشد.
تا به امروز هنوز پژو 2008 های تولیدی ایران خودرو تحویل مشتریان نشده و با ورود این خودرو به بازار سعی خواهیم کرد تا تست و بررسی این خودرو را در ایران بر روی سایت قرار دهیم.