بررسی کامل کیا سورنتو GT-Line ۲۰۱۷+قیمت

کاربلد:شرکت کیا موتورز برای کسب بیشتر از سهم بازار در رده خودروهای شاسی بلند دست به تغییرات اساسی در طراحی ظاهری و فنی خودروی محبوب خود یعنی کیا سورنتو ۲۰۱۷زده است تا بتواند در بازار جهانی با رقبای سرسخت این رده خودروها همچون مرسدس بنز , بی ام و , پورشه و ولوو رقابت کند و همچنین در سورنتو جدید شاهد تغییرات اساسی می باشیم که این مدل را از نظر طراحی ...

نوبت به کیا سورنتو 2017 رسیده تا درست و حسابی ورانداز شود.

در نمایشگاهی که در سال 2014 در شهر پاریس برگزار شد شرکت کیا از یک شاسی بلند فول سایز با امکانات فوق العاده رونمایی کرد. یکی از بحث های همیشگی پیرامون کیا سورنتو سایز این خودرو بود که با وجود شاسی بلند بودن، اغلب آن را به خودرو های اس یو وی نزدیک تر می‌دانستند. اما کیا بالاخره تکلیفش را با کلاس سورنتو مشخص کرد و با افزایش ابعاد آن، این ماشین را در کلاس ماشین های شاسی بلند متوسط قرار داد. این افزایش سایز سورنتو با اضافه کردن یک ردیف دیگر به مدل پایه‌ی 5 نفره ی خود، ظرفیت این ماشین را به 7 نفر رسانده است. 

 

 

 

 

 

نسل فعلی کیا سورنتو در سال 2014 رونمایی و از سال 2015 به بازار عرضه شد تا طلایه‌دار پیشبرد اهداف کمپانی کیا به‌سوی موفقیت در بازار شاسی‌بلندهای کراس‌اوور سایز متوسط باشد و با ابعادی به طول 4780mm و عرض 2780mm که بایستی خود را برای جنگ با رقبا اماده سازد.

 

مطالب پیشنهادی :

بررسی کامل کیا سراتو سدان 2017 + تصاویر

مشخصات فنی و بررسی تخصصی جکS3 + قیمت و تصاویر

 

سورنتو 2017 به همراه به‌روزرسانی متوسط شامل یک top-shelf جدید، پسوند GT-Line و سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری (AEB) با مشخصات بهینه‌شده پا به عرصه رقابت نهاده است.

 

مشخصات فنی خودرو سورنتو 2016

مشخصات تولید کننده

کارخانه تولید کننده کیا
کشور تولید کننده کره جنوبی
نام انگلیسی و مدل اتومبیل Kia Sorento 2016
شرکت خدمات دهنده اطلس خودرو

مشخصات فنی بدنه سورنتو 2016

کلاس بدنه خودروهای شاسی بلند
ابعاد طول 4780 عرض1890 ارتفاع 1685 میلیمتر
وزن 1696 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 7 نفر
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 235/55 R19
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 235/55 R19

مشخصات فنی موتور سورنتو 2016

حجم موتور 2400 CC
نوع موتور موتور بنزین سوز انژکتوری
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری تزریق مستقیم
ظرفیت باک یورو 6
حداکثر توان خروجی 188 اسب بخار 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی 241 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه

امکانات رفاهی و آپشن های کیا سورنتو 2016

کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) مجهز به کیسه هوای ایمنی (جلو ، جانبی ، پرده ای محافظ سر) مجموعا 6 ایربگ
سیستم های امنیتی و حفاظتی سیستم قفل مرکزی / ریموت کنترل به همراه دزدگیر/ سیستم ضد سرقت/ Key Less باز شدن دربها بدون کلید / سیستم ورود بدون کلید
سیستمهای تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستمهای مولتی مدیا سیستم صوتی به همراه 6 بلندگو با قابلیت پخش CD , MP3 با ورودی های USB , AUX , iPod Cable ، / رادیو ماهواره ای Sirius XM / دارای نمایشگر 4.3 اینچی لمسی /بلوتوث
سیستم صندلیهای جلو و عقب دارای سیستم پشت سری های فعال و هوشمند هنگام تصادف/ تنظیم پشت سری های به صورت اتوماتیک با زدن یک دکمه / گرمکن و سردکن و سیستم تهویه صندلی ها /قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10جهت مختلف و تنظیم گودی کمر در 4 جهت و سرنشین جلو در 8 جهت مختلف و تنظیم ارتفاع/ دارای روکش چرم / دارای حافظه تنظیمات برای صندلی راننده و سرنشین/ تنظیم نشیمن گاه اتوماتیک راننده با زدن یک دکمه
سیستم آیینه ها تنظیم برقی آینه ها به همراه گرمکن / تاشوندگی آینه ها / دارای چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی/ سیستم یخ زدایی شیشه های جلو
سیستم های سقف دارای سقف پانوراما/ سانروف با قابلیت تنظیم
سیستم روشنایی جلو و عقب چراغهای LED روز سیستم اتوماتیک روشن و خاموش شدن چراغها / دارای مه شکن / سیستم چرخش چراغها در پیچ به صورت اتوماتیک / چراغهای زنون / چراغ ترمز بر روی اسپویلر عقب
سنسورهای پیش فعال کروز کنترل /سنسور پارک خودرو برای جلو و عقب / سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف برف پاکن ها / کلید کنترل کننده ترمز در سراشیبی / دوربین دید عقب با قابلیت نمایش بر روی آینه داخلی / سنسور دنده عقب
متفرقه نورپردازی داخل کابین / کمربند پیش کشنده / آفتابگیر شیشه های جانبی با قابلیت جمع شدن / دارای اسپویلر عقب جهت هدایت جریان هوا / چراغ LED کم مصرف بر روی رکاب خودرو / پدال های سبک با روکش استیل / باز شدن اتوماتیک درب صندوق عقب با نزدیک شدن به فاصله 3 سانتیمتری و بسته شدن اتوماتیک با زدن یک دکمه


در کشور کانگوروها این خودرو با برچسب قیمتی معادل 58,490 دلار استرالیا (AUD) عرضه شده است که چندان هم در قیاس با اتومبیل‌های نسبتاً لوکسی نظیر مرسدس GLC، ب‌ام‌و ایکس 3 و لکسوس NX و البته بدون صندلی‌های ردیف سوم، ارزان نیست.

 

امکانات داخلی سورنتو 2017

قسمت داخلی این خودرو در دو رنگ ارائه شده و آنقدر زیبا هستند و حس خوبی را منتقل می‌کنند که حتما با دیدن آن آرزوی تجربه یک مسافرت دلنشین با این شاسی بلند را خواهید کرد. کار با نمایشگر این خودرو به دلیل استفاده از کلیدهای بزرگ و فونت ساده بسیار جذاب شده است. صندلی های عقب نیز به سادگی قابل تنظیم هستند و این امکان وجود دارد که از فضای بار کم کنید و همان مقدار فضا را به ردیف پشتی صندلی اختصاص دهید تا سرنشینان از فضای بیشتر لذت ببرند.

امکانات رفاهی سورنتو 2017

رینگ‌های آلیاژی، چراغ‌های جلو خودکار بعلاوه چراغ‌های گوشه‌بین ایستایی، مه شکن، دیلایت LED، پاور ویندوز یک بار لمسی، 3 عدد پریز 12 ولتی، دو عدد پورت USB، سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر 7 اینچی، ناوبری ماهواره‌ای و سیستم تنظیم دوگانه دمای کابین به همراه دریچه‌های هواکش مجزا برای سرنشینان ردیف‌های دوم و سوم.

 

 

 

همچنین کیا سورنتو به فکر ایمنی سرنشینان خود نیز هست و بدین منظور از امکاناتی به شرح زیر بهره می‌برد:
ایربگهای جلو، جانبی و پرده‌ای، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم مدیریت پایداری وسیله نقلیه، سیستم کمکی شروع به حرکت از روی تپه، چراغ هشدار نبستن کمربند ایمنی برای تمام صندلی‌ها، حسگرهای پارک در قسمت جلو و عقب خودرو، دوربین دید عقب و قفل اتوماتیک درب‌ها بر مبنای حسگر سرعت.

باوجود امکانات گسترده بکار گرفته شده در سورنتوی GT-Line، در مقایسه با نسخه‌های پرچم‌دار مزدا CX-9 و تویوتا kluger علیرغم فضای کمتر، از حدود 5 تا 10 هزار دلار (AUD) بهای پایین‌تری برخوردار است.

پیشرانه سورنتو 2017

این اتومبیل توانمندی خود را مدیون پیشرانه 2.2 لیتری توربودیزل چهار سیلندر است که در کلیه سورنتوهای چهارچرخ محرک AWD مشترک است. توان خروجی این موتور برابر 197 اسب بخار و گشتاور آن 441Nm بوده که در دور موتورهای 1750 تا 2750 پدید می‌آید. اگر مایل به دانستن میزان تشنگی این خودرو به ازای طی مسیر صد کیلومتری هستید، بایستی بدانید که به 7.8 لیتر سوخت برای پیمودن مسیر 100 کیلومتری توسط این خودرو نیاز دارید.

 

 

ویژگی مفید در کیا وجود سیستم Dynamax است که در این روش بر اساس شرایط جاده و توزیع نیرو جداگانه به هرچرخ و تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود و سنسورهایی بر روی هر چرخی وجود دارند که نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش می‌کنند. 

کلام اخر

در نهایت بایستی به اطلاع شما عزیزان برسانم که این نسخه از سورنتو نسبت به نسل قبلی چه از نظر کیفیت کابین، سطح تکنولوژی و یا میزان کاربردی بودن، پیشرفت زیادی داشته اما مواردی نظیر عملکرد نسبتاً ناخوشایند ترمزها، صندلی‌های کوچک ردیف سوم و فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو می‌توانند به‌مثابه نقاطی سیاه در کارنامه سفید این خودرو ثبت گردند. همچنین اگر به‌طور منظم از هر هفت صندلی خودرو استفاده می‌نمایید، مزدا CX-9 و تویوتا هایلندر (در بازار استرالیا Kluger ) گزینه‌های مناسب‌تری خواهند بود.

قیمت سورنتو 2017


در حال حاضر این خودرو با قیمت حدود 249 میلیون تومان عرضه می‌شود

 



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان