ممنوعیت فعالیت ۵ سینماگر به دلیل آگهی های تبلیغاتی در شبکه جم

بر اساس دستور «منصوری» بازپرس ویژه پرونده‌ی «جم»، تا اطلاع ثانوی ارائه‌ی هرگونه خدمات و مجوز به «مصطفی کیایی»، «علی سرتیپی»، «عبدالله علیخانی»، «سید امیر پروین حسینی» و «رضا میر کریمی» که تهیه کنندگان فیلم‌های «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر» و «آبنبات چوبی» هستند، از سوی سازمان سینمایی و همچنین سه دفتر پخش «فیلمیران»، «نورتابان» و «پویافیلم» م ...

بر اساس دستور «منصوری» بازپرس ویژه پرونده‌ی «جم»، تا اطلاع ثانوی ارائه‌ی هرگونه خدمات و مجوز به «مصطفی کیایی»، «علی سرتیپی»، «عبدالله علیخانی»، «سید امیر پروین حسینی» و «رضا میر کریمی» که تهیه کنندگان فیلم‌های «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر» و «آبنبات چوبی» هستند، از سوی سازمان سینمایی و همچنین سه دفتر پخش «فیلمیران»، «نورتابان» و «پویافیلم» ممنوع شد. ادامه را در بنیتا بخوانید.

«فیلمیران» را «علی سرتیپی» مدیریت می‌کند، «نورتابان» زیر «نظر محمدرضا صابری» و «پویافیلم» زیر نظر «عبدالله علیخانی» فعالیت می‌کنند. این حکم به دلیل پخش تیزرهای تبلیغاتی این فیلم‌ها، از شبکه‌های ماهواره‌ای صادر شده است. در همین خصوص حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: «بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده‌هایی با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی از این سازمان خواسته است که تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات و مجوز به تعدادی از سینماگران و دفاتر پخش سینمایی جلوگیری کند.»

حبیب ایل بیگی

«حبیب ایل‌بیگی» در ادامه سخنانش به جلسه‌ای که روز دوشنبه اول شهریورماه برگزار شد و در آن حکم دادستان تهران، مبنی بر ممنوع الکار بودن این افراد، ابلاغ شد. اشاره کرد و افزود: «در این جلسه به مسئله لزوم همکاری نکردن با شبکه‌های معاند که دشمنان جمهوری اسلامی پشت آن‌ها هستند، تأکید شد. البته همه این افراد تأکید کردند که هیچ نوع همکاری با این شبکه‌ها نداشته و درخواستی هم برای پخش تیزرهایشان به آن‌ها نداده‌اند.»

حجت الله ایوبی

در همین رابطه، «حجت الله ایوبی»، رئیس سازمان سینمایی، متنی را منتشر کرده است.

« بسمه تعالی

سینمای ایران به عنوان پرچمدار موفق مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و نماد جلوگیری از نفوذ، شایسته تقدیر است.

یقین دارم که این حکم قوه محترم قضاییه با گفت‌وگو حل خواهد شد. سینمای ملی و پرطرفدار ایران هیچ نیازی به کمک شبکه‌های غیر ملی ندارد. اینکه شبکه‌های بیرون از کشور سوار بر موج موفقیت و محبوبیت سینمای ما می‌شوند ارتباطی به سینماگران ندارد.

یقین دارم با روشن شدن این مسائل به ویژه نقش بی‌بدیل سینماگران ایرانی در تقویت ارزش‌های دینی و ایرانی و اسلامی هر 3 قوه و همه دلسوزان کشور، سینمای پر افتخار و سینماگران جهادگرمان را مورد ستایش قرار خواهد داد و به وظیفه‌ی الهی و ملی خود در تقویت این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی عمل خواهند کرد.

بنابراین مطمئنم این سوء تفاهم به زودی حل و نگرانی‌ها برطرف خواهد شد.»

مدتی است که بحث پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمایی ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای مانند «جم» در جامعه سینمایی داغ شده و همین امر باعث ورود قوه قضاییه به این موضوع شده است.

پوستر فیلم بارکد
پوستر فیلم دراکولا
پوستر فیلم زاپاس
پوستر فیلم دختر
پسوتر فیلم آب نبات چوبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر