بررسی مدهای محبوب ابرو در صدسال گذشته [قسمت اول]

ابروها قابهای چشمهای ما هستند و از اهمیت زیادی در زیبایی چهره برخوردارند

ابروها قابهای چشمهای ما هستند و از اهمیت زیادی در زیبایی چهره برخوردارند. در گذر زمان نیز ابروها دچار تغییرهای زیادی شده اند و هر دوره یک نوع ابرو مد بوده است. انتخاب نوع ابرو خود بستگی به شرایط محیطی حاکم داشته است. امروز ما یک مقاله کوتاه از نمایش شکل گیری ابرو از سال پیش تا کنون را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا این دگردیسی را با هم دیگر مشاهده کنیم.
این‌یک حقیقت است که استانداردهای زیبایی به‌مرورزمان تغییر می‌کنند و بی‌شک ابروها دراین‌بین بیشترین تغییر را داشته‌اند. در طول صدسال گذشته، ابروها شکل‌های متفاوتی را در هر دهه به خود گرفته‌اند، شکل‌هایی مثل قوسی، جذاب، نازک مدادی، ضخیم و دراماتیک.
آله کونل سعی کرده است که تغییر شکل ابرو در طی کی قرن پیش را برای شما با انجام آن آرایش‌ها بر روی صورت خود به تصویر بکشد. ما این روال را از زبان ایشان در ادامه برای شما تشریح خواهیم کرد.


دهه 1910 میلادی: ابروهای طبیعی



ما با ابروهای ایده آل سال 1916 میلادی شروع می‌کنیم، در آن زمان برو کمی شکل‌گرفته بود و کم‌کم تمایل به تغییر و آرایش ابرو داشت جان می‌گرفت. البته ابرو باوجود طبیعی بودن خیلی هم به‌هم‌ریخته نبود و مرتبی خاصی داشت. اگر هم کسی خیلی به ابروی خود می‌رسید یا یک بازیگر زن بود و یا یک روسپی هم‌چین کاری را می‌کرد. زنان دران زمان قرار بود که به‌صورت طبیعی زیبا باشند و مرسوم نبود که کسی برای زیبایی بیشتر خیلی به آرایش و مخصوصا آرایش ابروی خود بپردازد، به همین دلیل دیگر خانم‌ها در آن زمان به خاطر طرز تفکر قالب به ابروی خود شکل و شمایلی نمی‌دادند.
ولی بعضی از خانم‌ها بودند که باوجودآنکه نه روسپی بودند و نه بازیگر کمی ابروهای خود را تیره می‌کردند مخصوصا اگر موهای آن‌ها بلوند می‌بود (مانند پیک فورد در تصویر بالا) یا ابروها را در صورت تاریک بودن موهایشان، روشن می‌کردند. خب چون موهای من هم تاریک است تصمیم گرفتم که به‌جای اینکه از محصولات آرایشی امروزه برای روشن کردن ابروهایم استفاده کنم، از مداد قهوه‌ای کمک بگیرم که در 1960 استفاده از آن مرسوم بوده است.


دهه 1920 میلادی: الگو گرفتن از فیلم‌های سینمایی

 
ظهور فیلم‌ها در آن دهه قدرت گرفت و آغاز قدرت‌نمایی صنعت فیلم‌سازی در قرن بیستم به شمار می‌رفت. همان‌طور که می‌دانید امروزه نیز بسیاری از مدها و رفتارها برگرفته از ستاره‌های سینمایی هستند که آن زمان‌ها هم همین نوع الگوبرداری حاکم بوده است. ستاره‌هایی مانند کلارا بو ابروهای خود را می‌تراشیدند و دوباره با لوازم گریم آن‌ها را از نو می‌کشیدند و با این روش می‌توانستند که حس خود را بهتر در جلوی دوربین به بیننده القا کنند، وزنان جوانی که به دلیل رسوم و فرهنگ جامعه مجبور بودند خیلی به آرایش ابروهای خود نپردازند از این مدل استقبال کردند. شروع آرایش جدی ابروها نیز همگام با شروع فیلم‌ها جان گرفت. این مدل که شامل یک خط باریک و دراز بود و در انتهای چشم به پایین کشیده می‌شد چشم راکمی بیش‌ازحد معمول بزرگ نشان می‌داد.
اگر من بخواهم که با شما روراست باشم واقعا هنوز هم دارم بر روی این مدل کار می‌کنم.


دهه 1930 میلادی: باریک و گرد



خانم‌ها در دهه 1930 ابروهای خود را کمی مانند دهه قبل آرایش می‌کردند یعنی با همان نازکی ولی به صورت گرد و به قول معروف به شکل حرف لاتین یو (U) ابروهای خود را شکل می‌دادند. این گردی با اینکه مربوط به جند دهه قبل است ولی امروزه هم می‌تواند یک شکل دراماتیک و درعین‌حال زیبا را داشته باشد؛ اما در این دهه فقط شکل ابرو نبود که تغییر کرد، انقلاب دیگری هم رخ داد، محصولات آرایشی هم دیگر به صورت آسان در دسترس همه بودند و هر کسی می‌توانست آن‌ها را به صورت مقرون به صرفه تأمین کند؛ یعنی مدادهای ابرو به‌گونه‌ای شد که هر خانمی می‌توانست انهار را داشته باشد چون در دهه قبل 1930 میلادی اغلب ثروتمندان توانایی مالی خرید آن را داشتند.


دهه 1940: درام

 
در طول جنگ جهانی دوم، آرایش و به‌خصوص استفاده از رژ لب به‌عنوان بخشی از وظیفه زن دیده می‌شد تا هنگامی‌که مردها در جنگ جهانی می‌جنگیدند، زن‌ها زنانگی خود را حفظ کنند. زمانی که جنگ جهانی در سال 1946 به اتمام رسید، به دلیل مشکلات و سهمیه‌بندی شد برخی مواد، ابروها به شکلی عجیب بزرگ باقی ماندند.
با توجه به‌عکس بالا که از خانم جوان کرافورد گرفته‌شده است، ابروها در دهه مذکور، بزرگ‌تر، حجیم‌تر و به‌طور چشمگیری دراماتیک‌تر از زمان‌های پیشین آرایش می‌شدند. منظور ما این است که ابروها از اول تا آخرشان ضخیم طراحی می‌شد. در این نوع ابروها مرکز کمان در وسط ابرو قرار می‌گرفت و ارتفاع ابرو نیز بیش‌ازحد معمول بود، همان‌طور که در عکس می‌بینید من نتوانستم از پس آن بربیایم و تصمیم گرفتم از شکلی شبیه به آن استفاده کنم چون هر کاری که کردم ابروهای من این شکل را نگرفتند.


دهه 1950: کوتاه و جذاب

 
پس از جنگ آمریکا در دهه جدید زنان سعی کردن به شکل عادی خود برای ابروهایشان برگردند و از قوانین سنتی برای آرایش خود استفاده کنند. یک قسمت بزرگ از این روش جدید آرایش سنگین روزانه بود که وقت زیادی را می‌گرفت، ابروها نیز برای این مدل جدید باید آماده می‌شدند، بقیه کارهایی که در این آرایش استفاده می‌شد شما خط چشم گربه‌ای، لب‌های گرد و گونه‌های قرمز دهه 50 بود که یک‌شکل جذاب را برای هر خانمی می‌ساخت.
ستارگانی مانند مرلین مونرو و دوروتی دندریج این نوع ابرو را به کار می‌بردند و به‌نوعی آن‌ها این نوع ابرو را برای اولین بار استفاده کردند. این ابروها کوتاه، قوسی و با پهنای تنظیم‌شده بودند. ابرو از موها چندلایه روشن‌تر بودند و از هم فاصله داشتند به‌طوری‌که بینی باریک و بزرگ‌تر و چشم‌ها عروسکی به نظر می‌رسید.

حتما قسمت دوم را هم بخوانید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر