۱۰ نشانه‌ای که برای تغییر عادات پولی خود نیاز دارید

گفتن این حرف که شما خواهان موفقیت مالی هستید آسان است. بااین‌حال داستان واقعی کمی متفاوت به نظر می‌رسد. آیا در مسیر موفقیت مالی قرار دارید یا اینکه همچنان به رفتارها و عادات بد خود ادامه می‌دهید. کدام رفتارها؟ با بنیتا همراه شوید تا به شما نشان دهیم کدام رفتارهای غلط مالی مانع از پیشرفت شما می‌شود.

گفتن این حرف که شما خواهان موفقیت مالی هستید آسان است. بااین‌حال داستان واقعی کمی متفاوت به نظر می‌رسد. آیا در مسیر موفقیت مالی قرار دارید یا اینکه همچنان به رفتارها و عادات بد خود ادامه می‌دهید. کدام رفتارها؟ با بنیتا همراه شوید تا به شما نشان دهیم کدام رفتارهای غلط مالی مانع از پیشرفت شما می‌شود.

1. شما برای هر چیزی پول پرداخت می‌کنید.

پس از مدتی شما با مقدار فراوانی پول روبرو می‌شوید. خرید هر چیزی که می‌بینید می‌تواند جذاب و لذت‌بخش باشد. شما باید کمی برای پس‌انداز پول‌های خود برنامه داشته باشید.

عادت مقایسه یک کالا 24 ساعت قبل از خرید آن را در خود تقویت کنید. پس‌انداز مداوم ناشی از نخریدن اقلام بزرگ و وسایلی که به‌طور مرتب خریداری می‌کنید می‌تواند به صدها و حتی هزاران گزینه در یک سال برسد.

2. بازنشستگی؟ آن را فراموش کنید.

شما برای الآن زندگی می‌کنید، نه بعدها. زمانی که پولی را برای بازنشستگی کنار می‌گذارید در حال پس‌انداز آن برای آینده هستید. این شما هستید که می‌خواهید از زمان حال خود لذت ببرید.

زمانی که موفق به ایجاد توازن در خرج کردن شدید، به هر میزان که فکر می‌کنید منطقی به نظر می‌رسد، پول برای بازنشستگی خود کنار بگذارید. به شما قول می‌دهم در آینده با خودتان خواهید گفت: وای چقدر پول پس‌انداز شده است.

3. شما برای کارتان هم با دوستانتان مشورت می‌کنید.

شما باید تصمیمات کاری خود را از دوستی‌ها جدا کنید. به این معنی که هرچند وقت یک‌بار باید سری به مشاوران مالی، نماینده‌ی بیمه، حسابدار و وکیل خود بزنید. آیا با دقت فردی را برای این کار استخدام کرده‌اید یا اینکه اصلاً به این موضوع اهمیتی نمی‌دهید؟

هرچند وقت یک‌بار لازم است تا یک قدم به عقب بازگشته و روابط کاری خود را مجدداً ارزیابی کنید.

4. بانک خود را تغییر دهیم؟ نه، هرگز.

شما به‌تازگی یک نرخ سود عالی برای حساب خود دریافت کرده‌اید، این‌طور نیست؟ اگر من به شما چند صد هزار تومان برای پر کردن چند فرم می‌دادم، بسیاری از شما با خود تصور می‌کردید که این مبلغ برای گرفتن چند ساعت از وقت من عادلانه به نظر می‌رسد.

این تجارتی است که ممکن است از طریق تغییر بانک برای شما اتفاق بیفتد. بله جابجایی حساب‌ها زمان خواهد برد، اما ممکن است پول بیشتری در جیب شما باقی بماند.

5. شما همیشه با اعتبار خرید می‌کنید.

به چه دلیل از قبل پول پس‌انداز کنیم؟ اگر به چیزی نیاز است، می‌توان آن را به شکل اعتباری خرید؛ اما باید گفت که یک چیز خارق‌العاده و رضایت‌بخش در پس‌انداز پول قبل از خرید چیزی وجود دارد. در دنیای امروزی ما که خرید قسطی کاری بس آسان است، افراد دیگر هیچ حس رضایتی از تجربه‌ی این کار ندارند. پا پیش بگذارید و این کار را تجربه کنید. خواهید دید که از نتایج پس‌انداز پول شگفت‌زده می‌شوید.

6. شما هرگز نمی‌گویید که «این قلم جنس در بودجه‌ی این ماه من نیست»

شما باید برای خود قانونی داشته باشید. شنیدن این جمله از افراد که با هوشمندی به درخواست‌های خرید پاسخ می‌دهند بسیار لذت‌بخش است: «من در این ماه برای پول خود اولویت‌های دیگری دارم.» تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید پول خود را بر اساس اولویت‌های خود خرج کنید. زمانی که یک تصمیم درست نمی‌گیرید، آن را شناسایی کرده و اثرات آن بر زندگی خود را بپذیرید.

7. کتاب؟ چرا باید کتاب خواند وقتی‌که تلویزیون برای تماشا وجود دارد؟

گرفتن تصمیمات بد مالی با گفت این جمله که «من در پول جمع‌کردن اصلاً خوب نیستم» به‌سادگی آغاز می‌شود. این انتخابی است که شما کرده‌اید.

شما می‌توانید انتخاب دیگری داشته و با رها کردن برنامه‌های تلویزیونی اطلاعات بیشتری از مسائل مالی به دست آورید. به‌جای این کار به سراغ یک کتاب برای یادگیری نحوه‌ی سرمایه‌گذاری، یک مجله‌ی مالی و یا یک وب‌سایت با تمرکز بر موضوعات بازنشستگی بروید.

8. شما به دنبال کمک‌های حرفه‌ای نیستید.

شما می‌توانید همه‌ی کارها را خودتان انجام دهید؛ اما افراد موفق وظایف را به دیگران محول می‌کنند. آن‌ها کارهایی را که در آن خوب نیستند را شناسایی می‌کنند. شاید به فردی نیاز داشته باشید که مسائل مالی میان شما و همسرتان را حل‌وفصل کند، کارهای مالیاتی را انجام دهد یا اینکه یک نگاه هدفمند به تصمیمات سرمایه‌گذاری شما بیندازد. هرچه که باشد، یافتن یک کمک‌حال حرفه‌ای نشانه‌ای از قدرت است و نه ضعف.

9. شما هیچ مهارت جدیدی نمی‌آموزید.

حرفه‌ی شما بدون هیچ تلاشی از سوی شما پیشرفت می‌کند؟ سرمایه‌گذاری بر روی خودتان می‌تواند بهترین نوع سرمایه‌گذاری باشد. یادگیری پیوسته نظیر کسب مدارک و گواهینامه‌های پیشرفته، آموزش رهبری گروه یا مهارت‌های ارتباطی به شما در برداشتن قدمی روبه‌جلو کمک می‌کند. به دنبال آن چیزی که می‌تواند سبب پیشرفت شما شود رفته و آن را به دست آورید.

10. هیچ هدفی ندارید.
آیا می‌خواهید که سال آینده هم دقیقاً در جایگاه فعلی خود باشید. خودتان را برای یک سال آینده تصور کنید. دوست دارید به چه اهدافی دست‌یابید؟ آیا می‌خواهید حساب بانکی شما همین‌قدر باشد یا بیشتر شود؟ هر آنچه را که می‌خواهید یادداشت کنید. سپس قدم‌هایی را که باید برای دست‌یابی به اهدافتان بردارید را بنویسید. حالا، زمان خود را برای انجام این کارها برنامه‌ریزی کنید. به‌طور پیوسته کار خود را انجام دهید. خواهید دید که موفق از آن شماست.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان