ساخت ماشین مدل ۱۹۶۷ برای یک شیخ سعودی

وی یک نسخهٔ شلبی کامل از این موستانگ را سفارش داده و رنگ بنفش متالیک زیبایی را هم برای آن انتخاب کرده است. در زیر کاپوت این موستانگ کلاسیک جدید، یک پیشرانهٔ ۷ لیتری V۸ سوپرشارژ نصب شده است.

واقعیت غم‌انگیز بازار این روزهای خودرو این است که تعدادی کمی از ما واقعاً می‌توانیم با یک موستانگ با پیشرانهٔ 427 اینچ مکعبی (7 لیتری) رانندگی کنیم چراکه به دلیل قوانین سفت‌وسخت آلایندگی خودروها حتی کوپه‌ای عضلانی مثل موستانگ نیز مجبور به استفاده از موتور چهار سیلندر اکوبوست شده است.

اما حتی در همین دوران نیز برخی می‌توانند خودروهایی با پیشرانه‌های حجیم V8 را خریداری کنند مانند یک شیخ سعودی که سفارش ساخت یک موستانگ شلبی GT500CR مدل 1967 را به شرکت Classic Recreations داده است. این شرکت که در اکلاهما واقع است، متخصص ساخت دوبارهٔ ماسل کارهای کلاسیک است مانند همین موستانگ 1967 که توسط یک شیخ ثروتمند عربستان سعودی انتخاب شده است.

وی یک نسخهٔ شلبی کامل از این موستانگ را سفارش داده و رنگ بنفش متالیک زیبایی را هم برای آن انتخاب کرده است. در زیر کاپوت این موستانگ کلاسیک جدید، یک پیشرانهٔ 7 لیتری V8 سوپرشارژ نصب شده که بر اساس موتورهای بخش عملکردی فورد ساخته شده و برای تولید 770 اسب بخار قدرت تنظیم شده است.

این نیروی عظیم تماماً به چرخ‌های 18 اینچی عقب با لاستیک‌های چسبنده انتقال پیدا می‌کند. برای توقف این هیولا نیز دیسک‌های ترمز بزرگی تعبیه شده درحالی‌که خروجی‌های اگزوز نیز به زیبایی در طرفین خودرو کار شده است. این موستانگ شلبی دقیقاً مشابه نمونهٔ اصلی ساخته شده است.

اما چنین خودروی فوق‌العاده‌ای هرگز ارزان به دست نمی‌آید به‌گونه‌ای که قیمت موستانگ شلبی GT500 ساخت Classic Recreations از 249 هزار دلار آغاز می‌شود اما مدل GT350CR قیمت پایهٔ کمتری معادل 149 هزار دلار دارد. این شرکت همچنین شورلت کامارو کلاسیک را نیز با همین قیمت تولید می‌کند.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان