معتادان در سلول‌های زندان و اجساد موادفروشان در خیابان‌ها

پس از درخواست رئیس‌جمهور فیلیپین از مردم این کشور برای نابود کردن موادفروشان، ۶۰ هزار نفر خود را تحویل مقامات دولتی فیلیپین دادند. با بنیتا این خبر را پیگیری کنید.

پس از درخواست رئیس‌جمهور فیلیپین از مردم این کشور برای نابود کردن موادفروشان، 60 هزار نفر خود را تحویل مقامات دولتی فیلیپین دادند. با بنیتا این خبر را پیگیری کنید.

تقریباً 60 هزار فیلیپینی معتاد پس از فراخوان رودریگو دوترِت، رئیس‌جمهور این کشور، برای کشتار و نابودی معتادان و موادفروشان، خود را تسلیم پلیس کردند.

آقای دوترت که به مجازات گر شهرت یافته است، در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه 2016 به پیروزی رسید و قول داد تا با تمام قدرت در مقابل مصرف مواد مخدر بایستد.

او در سخنرانی خود در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، گفت: موادفروشان در حال نابودی فرزندان ما هستند. من به همه‌ی شما هشدار می‌دهم از آن‌ها دوری کنید، زیرا حتی اگر پلیس هم باشید من شما را خواهم کشت.

مارتین آندانار، رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری اعلام کرد تقریباً 60 هزار نفر از افراد وابسته به مواد مخدر از زمان شروع این کمپین خود را تحویل مقامات ذی‌صلاح داده‌اند.

معتادان فیلیپینی در زندان

پلیس در حال باز کردن مواد مخدر از دور سر یک موادفروش مرده در یک خیابان در شهر مانیل

پلیس تأیید کرده است که از زمان روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، بیش از 110 فرد مظنون به حمل مواد کشته شده‌اند. درحالی‌که اخبار محلی حکایت از مرگ حدود 200 نفر دارد.

حداقل 43 هزار قاچاقچی مواد مخدر در این مدت دستگیر شده‌اند. طبق گزارش‌های محلی از این افراد 300 کیلوگرم شابو، یک مت‌آمفتامین شدیداً اعتیادآور، کشف و ضبط شده است.

پرزیدنت دوترت نسبت به یک خونریزی شدید به‌عنوان بخشی از نبرد دولت علیه مواد مخدر هشدار داده بود.

او در کمپین‌های انتخاباتی خود قول داد که تعداد کشته‌های افراد مرتبط با مواد مخدر به 100 هزار نفر خواهد رسید. او افزود اجساد این افراد جمع‌آوری خواهد شد و خوراک ماهی‌های دریا می‌شود.

دوترت همچنین به پلیس گفته است که آن‌ها در صورت کشتن هر موادفروشی از مصونیت برخوردار بوده و نباید نگران عواقب قانونی اقدامات خود باشند.  

افسران پلیس در حال بازرسی جسد یک فرد مظنون به فروش مواد مخدر هستند. صورت او با یک پلاکارد با این جمله که «من یک موادفروش هستم» پوشانده شده است.

تصویر متعلق به افرادی در یک کلبه است که به‌صورت غیرقانونی مواد مخدر میفروختند

هفته‌ی گذشته چندین تصویر ترسناک از اجساد موادفروشان در همه‌جا پخش شد که روی قفسه‌ی سینه‌ی آن‌ها جمله‌ی «من موادفروش هستم» حک شده بود.

صحنه‌های ترسناک از اجساد موادفروشان در شهر مانیل در هفته‌ی گذشته نشان از برخورد قاطع و جدی پلیس با فروشندگان این مواد افیونی دارد.

وکیل سرشناس دولتی نیز از حرکت سخت‌گیرانه و خشن رئیس‌جمهور دوترت علیه موجی از انتقادات دفاع کرده و خواهان کشتار بیشتر این افراد از سوی پلیس شده است.

هم‌زمان با افزایش تعداد کشته‌ها و وجود برخی از اجساد که کشته شدن آن‌ها توسط پلیس تأیید نمی‌شود، زیرا دارای پلاکارد «من موادفروش هستم» نیستند، موجی از نگرانی‌ها در میان وکلای مدافع حقوق بشر ناشی از ایجاد خشونت‌های غیرقابل‌کنترل در داخل کشور، پدید آمده است.

مصرف‌کنندگان مواد مخدر در شهر مانیل فیلیپین که داوطلبانه خود را تحویل پلیس داده‌اند

یک فرد مظنون به فروش مواد مخدر در بالای یک دکل برق؛ افراد سعی دارند تا او را متقاعد کنند از بالای دکل پایین بیاید.

فرد مظنون در ارتباط با مواد مخدر که پس از پایین آمدن از دکل برق توسط پلیس بازداشت شد.

خوزه کالید، یک وکیل عمومی، در پاسخ به اعتراضات شکل‌گرفته در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه در مقر فرماندهی پلیس، بر قانونی بودن کشتار پلیس تأکید و این سازمان را برای کشتن مظنونان بیشتر در رابطه با تجارت مواد مخدر تشویق کرد.

او می‌گوید: به نظر من این میزان از کشتار کافی نیست.

او می‌افزاید چه تعداد معتاد و موادفروش در فیلیپین وجود دارد؟ روستاهای ما تقریباً از آن‌ها اشباع شده‌اند.

دوترت مجریان قانون را برای کشتن افرادی که به باور آن‌ها در فروش مواد مخدر دست دارند ملزم کرده است.

اعضای پلیس در صحنه‌ی جرم در حال بازرسی مظنونان فروش مواد مخدر

تصویری از یک فرد مظنون به فروش مواد مخدر که در خون خود غلتیده است

اعضای تیم بررسی صحنه‌ی جرم در حال جمع‌آوری شواهد

پلیس در یکی از خون‌بارترین حملات خود به گروه‌های قاچاقچی مواد مخدر، 8 موادفروش را در یک شهر کوچک جنوبی به قتل رساند.

یکی از وکلای سرشناس حقوق بشری در فیلیپین، خوزه مانوئل دیوکُنو، هفته‌ی گذشته به رئیس‌جمهور نسبت به شعله‌ور شدن خشونت داخلی و غیرقابل‌کنترل شدن کشتارهای بدون محاکمه هشدار داد.

سناتور اسبق در دوره‌ی حکومت دیکتاتوری فردیناند مارکو و یکی از وکلای برجسته‌ی حقوق بشری، رنه ساگوییساگ، نیز اظهارات دوترت را موردانتقاد قرار داد و کشتار پلیس قبل از بررسی‌های رسمی و قانونی را شرم‌آور خواند.

یک مصرف‌کننده‌ی فیلیپینی در حال سوگند یاد کردن برای ترک پس از تسلیم داوطلبانه

برخی از وکلای مخالف نیز خواستار ورود مجلس برای مقابله با این کشتارها شدند.

کالیدا به‌عنوان حامی رئیس‌جمهور می‌گوید دوترت از پلیس در خلال بازرسی‌های مجلس حمایت می‌کند.

او می‌افزاید من اینجا هستم تا به پلیس بگویم از تحقیقات و بازرسی‌های مجلس نترسیده و کار خود را انجام دهد. ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

پلیس فیلیپین آماده برای گرفتن آزمایش اعتیاد در شهر مانیل

یک مصرف‌کننده‌ی مواد در حال اصلاح سر پس از تسلیم شدن به پلیس

افسران پلیس برای تشخیص اعتیاد فرد نمونه‌ی ادرار او را بررسی می‌کنند

یک فرد مظنون به مصرف مواد مخدر که دست بندهای کمپین دوترت را به دست کرده و در حال سوگند یاد کردن پس از تسلیم خود به پلیس مانیل است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان