ماهان شبکه ایرانیان

لباس های تابستانی (۲)

هیچ‌گاه لباس‌های پاییزی و زمستانی را با لباس‌های بهاری و تابستانی ست نکنید، زیرا لباس‌های زمستانی سنگین‌تر و زبرتر و خشن‌تر از لباس‌های سبک، رها و خنک بهاری و تابستانی هستند.

لباس های تابستانی (2)

 

این شلوارها امکان جریان یافتن هوا را از بین می‌برند و به این ترتیب رشد قارچ‌ها بیشتر می‌شود. علاوه بر شلوارهای جذب و جین، کفش‌هایی که پاشنه بسیار بلند دارند نیز آسیب‌هایی وارد می‌آورند.

برخی خانم‌ها عادت به استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه بلند دارند و به این ترتیب به تاندول آشیل آنها آسیب می‌رسد و برخی مشکلات مربوط به راه رفتن به وجود می‌آید. کفش‌های پاشنه بلند فشار زیادی به کمر وارد می‌کنند و استمرار آن باعث کمردردهای شدید و طولانی‌مدت می‌شود. کفش‌ها و چکمه‌های بسیار تخت و بدون هیچ‌گونه انحنا نیز به زانو فشار می‌آورند و موجب کمردرد می‌شوند.

چند اشتباه در لباس پوشیدن

هیچ‌گاه لباس‌های پاییزی و زمستانی را با لباس‌های بهاری و تابستانی ست نکنید، زیرا لباس‌های زمستانی سنگین‌تر و زبرتر و خشن‌تر از لباس‌های سبک، رها و خنک بهاری و تابستانی هستند. 

لباس‌های خیلی براق و درخشنده و سنگدوزی شده نپوشید. این‌گونه لباس‌ها را فقط برای مهمانی‌های بزرگ شب بگذارید. 

اگر از زیورآلات زیاد استفاده کنید، خیلی شلوغ و نامرتب به نظر می‌رسید. بعضی زیورآلات ساده و سبک‌ترند و شما را شیک‌تر جلوه می‌دهند. 

با پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ، چاق‌تر از آنچه هستید به نظر می‌رسید و برخی ایرادهای اندام‌تان مشخص می‌شود. اگر اندام چاقی دارید، از پوشیدن لباس‌های طرح‌دار که زمینه شلوغ دارند، خودداری کنید؛ زیرا باعث می‌شوند چاق‌تر و پهن‌تر به نظر برسید. لباس‌های یکرنگ با طرح‌های عمودی برای این‌گونه افراد مناسب‌ترند.

چه پارچه‌هایی برای سلامت مناسب‌ترند؟

پارچه‌های لطیف هر کسی را می‌تواند متناسب جلوه دهد. پارچه‌‌های روان یکی از بهترین انواع مد است. بافت پارچه‌های روان به صورتی است که شما را جذاب‌تر از پارچه‌های سفت نشان می‌دهند. برای خرید لباس‌های بهاری قبل از رفتن به مرکز خرید تصمیم بگیرید که چه مدل لباس با چه طرح و رنگی می‌خواهید.

به این ترتیب دچار سردرگمی نمی‌شوید. ما به شما توصیه می‌کنیم که از جنس‌های خنک استفاده کنید تا احساس راحتی و خنکی بیشتری کنید. لباس‌های پلاستیکی به شما احساس گرمی بیشتری می‌دهند و از آنجا که مواد مصنوعی با پوست سازگاری ندارند، ممکن است در شما حساسیت ایجاد کنند. این روزها محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، پر از آلودگی‌های مختلف است. آب، هوا، میوه‌ها، سبزیجات و حتی پوشاک.

بنابراین استفاده از خوراک و پوشاک طبیعی که بدون دخالت سموم و مواد شیمیایی تهیه شده‌اند، راه‌حل خوبی برای کاهش تماس با انواع مواد خطرناک شیمیایی است. پوست‌های حساس‌تر، مواد خطرناک را بیشتر جذب می‌کنند؛ بنابراین بهتر است افرادی که پوست‌های حساس دارند (به خصوص کودکان) حتما از لباس‌هایی با الیاف کاملا طبیعی و ارگانیک استفاده کنند. الیاف طبیعی مثل پشم، پنبه و ابریشم حرارت بدن را به بیرون منتقل می‌کنند و خنک‌کننده هستند.

همچنین به راحتی لکه‌گیری و شسته می‌شوند. پشم و پنبه (نخی) برای فصل سرد و گرم مناسب‌ترند. لباس‌های پشمی خاصیت رطوبت‌پذیری دارند و عرق بدن را جذب و به آرامی تبخیر می‌کنند؛ بنابراین برای فصل زمستان انتخاب خوبی هستند. لباس‌های پنبه‌ای یا نخی هم خاصیت خنک‌کنندگی دارند و در فصل تابستان و بهار بسیار استفاده می‌شوند.

پارچه‌های ابریشمی سبک و براق هستند و به دلیل داشتن پروتئین حرارت را در خود نگه می‌دارند. این‌گونه لباس‌ها در تابستان و زمستان و اغلب برای مهمانی‌ها و جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های نایلونی، پلی‌استر و ریون از الیاف کاملا مصنوعی به دست می‌آیند.

آنها رطوبت کمی به خود جذب می‌کنند، مقاومت زیادی در برابر چروک شدن و به طور کلی قابلیت الاستیکی بسیاری دارند؛ اما به دلیل داشتن مواد شیمیایی و مصنوعی برای پوست مفید نیستند و باعث ایجاد گرمای بیشتر، خصوصا در فصل بهار و تابستان می‌شوند.

 

 

 

 برای خواندن بخش اول- لباس های تابستانی- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان