ماهان شبکه ایرانیان

۶ راه برای تبدیل خانه به یک پناهگاه آرامش بخش

امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که لیست کارهای روزانه‌اش پر از قرار ملاقات‌ها و سررسید‌های اتمام پروژه نباشد. به واسطه پیشرفت فناوری امکان کار کردن از هر جایی میسر است. فیدهای رسانه‌های اجتماعی تقریبا همه جا هستند و در هر دقیقه سیل عظیمی از اطلاعات را از طریق تلفن و تبلت و حتی ساعت مچی منتشر می‌کنند. به گونه‌ای که در پایان روز همه ما به دنبال جایی هستیم که بتوانیم مدت زمانی را در سکوت و آرامش کامل سپری کنیم.
به همین دلیل ایجاد فضای آرامش بخش در خانه برای پایان دادن به یک روز سخت کاری تبدیل به یک نیاز اساسی شده است. بعضی اتاق‌ها مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب این کار را آسان کرده‌اند اما تبدیل کل خانه به یک پناهگاه آرام به این معنی است که باید حس آرامش را در همه جای آن ایجاد کنید و انجام این کار برای برخی اتاق‌ها مانند حمام, آشپرخانه و اتاق کار کمی سخت است. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا با انجام یکسری انتخاب‌ها و طراحی‌های ساده بتوانید این اتاق‌ها را هم آرامش بخش و دلچسب کنید.

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: DigsDigs

 از رنگ‌های آرامش بخش در حمام استفاده کنید

طبق تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه ایالتی مینه سوتا, رنگ‌ها بر روحیه ما اثر می‌گذارند. رنگ قرمز و نارنجی باعث تحریک مغز می‌شوند در حالی که رنگ‌های آبی, سبز و رنگ‌های خنثی آرامش بخش‌تر هستند. پس اگر قصد دارید که حمام خود را تبدیل به یک محیط آرام کنید از رنگ های ملایم استفاده نمایید.
استفاده از مواد طبیعی هم به اندازه رنگ‌های طبیعی آرامش بخش است. مثلا می‌توانید در تزئین حمام خود از وسایل چوبی, سنگ و مرمر استفاده کنید یا لیف‌های طبیعی را جایگزین لیف‌های پلاستیکی کنید. تغیرات کوچک در رنگ و ساختار به سرعت انرژی فضا را تغییر می‌دهد و هم روی بدن و هم روی مغز تاثیر مثبت می‌گذارد.   

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: Home Designing

 حمام خود را روشن کنید

نور پردازی مناسب برای ایجاد یک فضای آرامش بخش در هر اتاقی مهم است. معمولا برای روشن کردن حمام از شمع استفاده می‌شود اما اگر وقت کافی برای تمیز کردن شمع‌ها ندارید می‌توانید از یک دیمر برای تنظیم روشنایی استفاده کنید. همچنین استفاده از دیوارکوب و فانوس‌های مراکشی هم یک انتخاب مناسب برای ایجاد روشنایی ملایم در حمام می‌باشد.

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: Modernize

راحتی را به محل کار خود بیاورید

شاید تبدیل دفتر کارتان به یک محیط آرام در خانه عجیب به نظر برسد. به عبارت دیگرکار کردن به این معنی نیست که اتاق باید فضایی پر از تنش و استرس داشته باشد. در واقع با توجه به پیامدهای سلامتی ناشی از استرس محیط کار و عوارض کار کم تحرک, این تغییرات در اتاق کارتان می‌تواند بیشترین تاثیر مثبت را روی شما بگذارد.
پرداختن به نیازهای جسمی اولین و مهمترین گام هنگام کار کردن است. برای اینکه بدن خود را در شرایط آرام و خوبی قرار دهید استفاده از صندلی و کیبورد ارگونومیک ضروری است. دفتر کار یک جای ایده آل برای طراحی محیط به گونه‌ای است که حواس دیگر شما را تحریک کند. استفاده از یک رایحه به هوشیاری و فعال نگه داشتن ذهن شما و همچنین آرام کردن اعصابتان کمک بسیاری خواهد کرد.

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: Luxe

طبیعت را به دفتر کارتان بیاورید

حتی اگر کارتان به گونه‌ای است که باید همواره در منزل بمانید می‌توانید تکه‌های از طبیعت را به اتاق خود بیاورید. گیاهان گلدانی بهترین راه حل برای این کار هستند زیرا علاوه بر اضافه کردن رنگ سبز به فضای اتاق, موجب تصفیه هوا نیز می‌شوند. اگر عاشق این هستید که در کنار آب باشید می‌توانید از یک چشمه کوچک, یک باغ مینیاتوری یا مجموعه‌ای از صدف‌های دریایی برای تزئین محیط کار خود در خانه استفاده کنید.

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: Modernize

آشپزخانه را رنگی کنید

قوانین در آشپزخانه کمی متفاوت هستند. برای کف آشپزخانه,دیوارها و صفحات کابینت از رنگ‌های خنثی و چوب و سنگ استفاده کنید تا با بقیه اتاق‌های خانه هماهنگی داشته باشد.
برای تزئین آشپزخانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا ظاهر یکنواخت رنگ‌های خنثی را از بین ببرد. برای این کار می‌توانید یک ظرف پر از میوه‌های رنگی را روی سطح کابینت قرار دهید یا تُنگ‌های رنگی کنار سینک آشپزخانه بگذارید. اگر کاسه و بشقاب رنگی دارید می‌توانید از کابینت‌های شفاف استفاده کنید تا سایه روشن رنگی در محیط ایجاد کنید. بهترین راه برای تزئین آشپرخانه استفاده از هنر است زیرا نه تنها فضا را رنگی می‌کند بلکه به شما این اجازه را می‌دهد تا آشپزخانه را هم هماهنگ با دیگر بخش‌های خانه به زیبایی تزئین کنید.

عکس های طراحی خانه آرامش بخشPhoto Credit: Elle Decor

در آشپزخانه‌تان صندلی بگذارید

چیزی که بیشتر از همه آشپزخانه شما را راحت و آرامش بخش می‌کند صندلی است. اکثر آشپزخانه‌هایی که میز غذا خوری ندارند جایی برای نشستن هم ندارند. این موضوع نه تنها پخت و پز طولانی را سخت‌تر می‌کند بلکه مهمان‌هایی را که برای سر زدن به شما وارد آشپزخانه شده‌اند را هم خسته می‌کند. می‌توانید تعدادی چهارپایه را در اطراف پیشخوان آشپزخانه بگذارید یا از میز و تعدادی صندلی کوچک در گوشه آشپزخانه استفاده کنید. صندلی هم مانند هنر, احساس سرزندگی بیشتری به آشپزخانه می‌دهد و نه تنها باعث می‌شود تا بتوانید در هنگام آشپزی کمی استراحت کنید بلکه دکور آشپزخانه را هم تکمیل می‌کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان