چگونه رشد موهایمان را بیشتر کنیم؟ (بخش دوم)

داشتن موهای بلند و زیبا راه حل سریعی ندارد. به صورت میانگین، موها هر ماه تقریبا ۱۲ میلی‌متر رشد می‌کنند. وضع سلامتی و عوامل ژنتیک روی رشد موهای شما تاثیر دارد. اما شما می‌توانید رشد موهای خود را با داشتن رژیم غذایی مناسب و مراقبت بهتر از مو سریع‌تر کنید. برخی گیاهان هم می‌توانند به این کار کمک کنند.

موداشتن موهای بلند و زیبا راه حل سریعی ندارد. به صورت میانگین، موها هر ماه تقریبا 12 میلی‌متر رشد می‌کنند. وضع سلامتی و عوامل ژنتیک روی رشد موهای شما تاثیر دارد. اما شما می‌توانید رشد موهای خود را با داشتن رژیم غذایی مناسب و مراقبت بهتر از مو سریع‌تر کنید. برخی گیاهان هم می‌توانند به این کار کمک کنند.

6. از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

تخم مرغ بسیار برای رشد سریع مو مناسب است چون سرشار از پروتئین است و حاوی آهن، گوگرد، فسفر، روی و سلنیوم هم هست. شما می‌توانید دست کم هر ماه یک بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار یک تخم مرغ را بزنید. چهار قاشق سوپ‌خوری روغن دانه انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس اضافه کنید. آن را روی سر و پوست سرتان بکشید و بگذارید نیم‌ساعت بماند. در نهایت آن را بشویید.

مو7. موهایتان را با گیاهان دارویی تحریک کنید

گیاهان دارویی مانند رزماری (اکلیل کوهی)، نعناع گربه‌ای، گزنه، گیاه باباآدم، گیاه دم‌اسبی و مریم‌گلی باعث رشد سریع‌تر مو می‌شوند. رزماری به‌ویژه برای رشد مو عالی است چون فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. این گیاه همچنین به موهای شما جلا می بخشد. چای سبز هم برای مو مفید است.

8. مکمل‌های ویتامینی و گیاهی مصرف کنید

علاوه بر داشتن رژیم غذایی مناسب، از مکمل‌ها انند اسید فولیک، بیوتین، روغن اهی، روغن بذر کتان، روغن گل پامچال، جین‌سنگ و دیگر موارد استفاده کنید. اسید فولیک و بیوتین ویتامین‌های ب-کمپلکس هستند و باعث رشد بیشتر مو می‌شوند. البته پیش از استفاده از مکمل‌ها، با یک پزشک مشورت کنید.

9. از آلوئه‌ورا استفاده کنید

آلوئه‌ورا باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو می‌شود. این گیاه همچنین شوره را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود جلا به مو بازگردد. برای این کار باید ژل آلوئه‌ورا را با کمی آب لیمو ترکیب کنید و آن را 20 دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. هر یکی دو هفته این کار را انجام دهید. هچنین آب آلوئه‌ورا را مرتب بنوشید.

10. بیماری‌هایتان را برطرف کنید

تلاش‌های شما برای افزایش رشد مو ممکن است بی‌نتیجه بماند چون ممکن است مشکل تیرویید، عدم تعادل هورمونی، عفونت یا بیماری‌های دیگر داشته باشید. برخی داروها مانند قرص‌های جلوگیری از بارداری، استروییدهای آنابولیک، داروهای ضدافسردگی، داروهای ضدتشنج و امثال آنها هم می‌توانند باعث باریک شدن و ریزش مو شوند. عفونت پوست سر هم می‌تواند باعث خارش پوست سر و ریزش خفیف مو شود. مشکلات خود را شناسایی کنید و به پزشک مراجعه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان