زیباترین موزه‌های دنیا را ببینید

گردشگران همیشه در پی کشف مکان‌های جالب و دیدنی هستند. آن‌ها در تلاشند از میان جاذبه‌های تاریخی، هنری و طبیعی، جالب‌ترین‌ها را انتخاب و از آن‌ها دیدن کنند. موزه‌ها از اماکن جذابی هستند که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند.

جالب‌ترین موزه‌های دنیا را می‌شناسید؟

بعضی از موزه‌های جهان، علاوه بر اشیایی که در درونشان نگهداری می‌شود، جذابیت‌های دیگری نیز دارند که گردشگران را به وجد می‌آورند. بنیتا در این مطلب به شما جذاب‌ترین موزه‌های دنیا را معرفی می‌کند.

 

موسسه‌ی اسمیتسونیان

موزه ی اسمیتسونیان

این موسسه، بزرگترین مجتمع موزه و مرکز تحقیقاتی است که در واشنگتن واقع شده. در این مجتمع نوزده موزه‌ و گالری مختلف، پارک ملی جانور شناسی و مراکز تحقیقاتی بسیاری وجود دارد. بیش از 137 میلیون شیء مربوط به تاریخ آمریکا، در این موزه نگهداری می‌شوند. اگر بخواهید تمام این موزه را ببینید، ممکن است حدود 10 سال طول بکشد!

اشیاء جالبی در این موزه نگهداری می‌شوند. شما می‌توانید از کفش‌های قرمز دروتی در داستان جادوگر شهر اٌز، تا هواپیمای برادران رایت را در این موزه مشاهده کنید.

 

موزه‌ی لوور پاریس

موزه ی لوور

ساختمان این موزه دو قرن پیش از این که تبدیل به موزه شود، یک قلعه‌ی قرون وسطایی و قصر پادشاه فرانسه بوده است. هرم شیشه‌ای که در این موزه وجود دارد در سال 1989 رونمایی شد و مردم بسیاری را شگفت‌زده کرد. این هرم وروردی اصلی موزه شد. بسیاری از اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شوند، قدیمی‌ترین اشیاء جهان محسوب می‌شوند. یکی از قسمت‌های جالب این موزه که مورد استقبال کودکان و نوجوانان نیز هست، بخش مصر باستان و اتاق‌های مجاور آن است.

 

موزه‌ی آکروپلیس

موزه آکروپلیس

نام آکروپلیس ذهن همه را به سمت یونان می‌برد. کف تمام شیشه‌ای این موزه، به شما این امکان را می‌دهد که ورای تاریخ، قدم بزنید!

در این موزه اشیاء مربوط به یونان و آتن باستان به نمایش گذاشته شده است.

 

موزه‌ی پرادو

موزه ی پرادو

موزه‌ی پرادو یکی از معروف‌ترین موزه‌های دنیاست که شاید شما هم آرزوی دیدنش را داشته باشید. این موزه در شهر مادرید اسپانیا واقع شده. ساختمان این موزه یک شاهکار هنری است و اشیایی که در این موزه نگهداری می‌شوند جزو بی‌نظیرترین و کمیاب‌ترین آثار تاریخی و هنری جهان هستند. این موزه خواستگاه هنر اسپانیاست و آثار بزرگان نقاشی اسپانیا از جمله گویا و ریبرا در این موزه نگهداری می‌شوند. در این موزه از آثار برخی از هنرمندان ایتالیایی نیز نگهداری می‌شود. موزه‌ی پرادو جزو بزرگترین موزه‌های جهان است و دیدن کامل این موزه سال‌ها طول خواهد کشید!

 

موزه‌ی واتیکان

موزه واتیکان

این موزه مملو از آثار هنری دوران رنسانس و قرون وسطایی است. در این موزه، آثار هنرمند ایتالیایی نگهداری می‌شوند. برخی از آثار میکلانژ را نیز می‌توانید در این موزه ببینید. این موزه بخش پرطرفدار دیگری نیز دارد که مربوط به مصر باستان است. آثار رافائل نقاش معروف اسپانیایی نیز در این موزه نگهداری می‌شود.

 

موزه‌ی ریجکس

موزه ریجکس

حدود 900 هزار شیء با ارزش در این موزه که در شهر آمستردام واقع شده، نگهداری می‌شود. این موزه بزرگترین کلکسیون هنر و تاریخ در کشور هلند است. این موزه مفتخر است که از آثار هنرمندان بزرگی چون ریزدل، فرانز هالز و ورمیر نگهداری کند.

دوستان و همراهان همیشگی بنیتا، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منابع:

National Geographic

louvre.fr

museodelprado.es

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان