ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ مجسمه معروف در سرتاسر دنیا- بخش اول

در شهرهای مختلف دنیا، مجسمه های فراوانی نصب شده اند؛اما تنها برخی از آنها تبدیل به سمبل و نماد اصلی شهرهایشان شده اند. به علاوه در گرداگرد دنیا، مجسمه هایی تاریخی نیز هستند که گرچه در قلب شهرها قرار ندارند، اما سالانه هزاران توریست را برای تماشا، به مناطق حاشیه ای می کشانند.

هنردر شهرهای مختلف دنیا، مجسمه های فراوانی نصب شده اند؛اما تنها برخی از آنها تبدیل به سمبل و نماد اصلی شهرهایشان شده اند. به علاوه در گرداگرد دنیا، مجسمه هایی تاریخی نیز هستند که گرچه در قلب شهرها قرار ندارند، اما سالانه هزاران توریست را برای تماشا، به مناطق حاشیه ای می کشانند.

در این گزارش دو قسمتی قصدداریم تا 10 مجسمه معروف در سرتاسر دنیا را به شما معرفی کنیم. این بخش اول این گزارش است:

هنر1-مجسمه آزادی (Statue of Liberty)در نیویورک (آمریکا):

این مجسمه در جزیره آزادی در منهتن نیویورک نصب شده است. در روز 28 اکتبر سال 1886 بود که این مجسمه به عنوان هدیه ای از سوی مردم فرانسه به کشور آمریکا اهدا شد. این هدیه به بهانه صدمین سالگرد استقلال کشور آمریکا به این کشور ارسال شد. این مجسمه، سمبل آزادی و کشور آمریکاست که از آن به عنوان نماد خوشآمدگویی به مهاجرانی که از کشورهای دیگر به آمریکا می روند یاد می شود.

هنر2- تندیس مسیح (Christ the Redeemer)در ریودوژانیرو (برزیل):

از این مجسمه به عنوان بزرگترین مجسمه آرت دکو در سرتاسر دنیا یاد می شود و درعین حال پنجمین مجسمه بزرگ مسیح در دنیا نیز هست. ارتفاع این مجسمه 30 متر است و فاصله دو دست این مجسمه با هم 28 متر است. این مجسمه در ارتفاع 700 متری کوه کورکووادو نصب شده و سمبل شهر ریودوژانیرو و معروف ترین اثر هنری کشور برزیل است که در بین سالهای 1926 تا 1931 ساخته شده است.

هنر3- مجسمه ابوالهول (The Great Sphinx ) در جیزه مصر:

مجسمه ابوالهول از جنس سنگ آهک است که 73.5 متر طول، 6 متر عرض و بیش از 20 متر ارتفاع دارد. از این مجسمه به عنوان قدیمی ترین مجسمه تاریخ یاد می شود و به نظر می رسد که توسط مصریان باستان و 2500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده باشد. ابوالهول در واقع مجسمه ای به شکل سر انسان بر روی بدن شیر است و بزرگترین مجسمه یکپارچه دنیا نیز به حساب می آید.

هنر4- موآی (Moai) در جزیره ایستر:

این مجسمه های یکپارچه به شکل انسان هستند و بین سالهای 1250 تا 1500 توسط مردم راپانوی ساخته شده اند. اکثر مجسمه های موآی، سرهای بزرگی دارند که سه هشتم سایز مجسمه را تشکیل می دهند. بلندترین مجسمه موآی، پارو نام دارد که 10 متر طول و 75 تن وزن دارد. سنگین ترین مجسمه، اما مجسمه ای کوتاه تر است که 86 کیلو وزن دارد.این مجسمه نیمه کاره مانده و برآورد می شود که درصورتی که به اتمام می رسید، طول آن به 21 متر می رسید و وزنش حدود 270 تن می بود. جزیره ایستر، جزیره ای در غرب آمریکای لاتین است و به کشور شیلی تعلق دارد و اکثر این مجسمه ها که تعدادشان به 288 عدد می رسد، در نوار ساحلی دریا قرار گرفته اند.

5- تندیس داوود (David Statue)در ایتالیا:

این مجسمه شاهکار هنری میکل آنژ، مجسمه ساز رنسانس و سرشناس ایتالیایی است که بین سالهای 1501 تا 1504 ساخته شده. این مجسمه از جنس سنگ مرمر است و 5.17 متر ارتفاع دارد و یک مرد برهنه است که به داوود، شخصیتی در انجیل نسبت داده شده است. این مجسمه از سال 1873 به بعد در گالری آکادمیا در فلورانس به نمایش درآمده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان