چرا موهایمان آسیب می بینند ؟

عادت های غلط را یکبار برای همیشه کنار بگذارید.

موعادت های غلط را یکبار برای همیشه کنار بگذارید.

ممکن است انتهای موهایتان آسیب دیده و تارها دارای شکاف شده باشند یا اینکه بافت موها زبر و شکننده شده باشند .آسیب های وارد شده به مو در اثر اشتباهاتی پدید می آیند که شاید چندان مضر به نظر نرسند.شما کدام از این اشتباهات را انجام داده اید ؟نیازی نیست نگران باشید .راه حل شما همین جاست.

از حرارت بالای اتو استفاده می کنید

دیوید لوپز ، استایلیست در نیویورک سیتی می گوید : " اگر موهایی زبر و مجعد ندارید ، دلیلی برای استفاده از اتوی مو با حرارت بالای 400 درجه ندارید.380 تا 390 درجه هم کافیست.اگر موهای نرم دارید یا حتی بلوند هستید تا 320 و 300 درجه هم میتوانید دما را کاهش دهید .هنگامی که دستگاه روی موهای شماست از فشار دادن و نگه داشتن آن بیش از حد آن روی یک نقطه خودداری کنید.طبق گفته ی جنی چو ، استایلیست در لس آنجلس ، حداکثر پنج ثانیه برای دستگاههای فر کننده و سه ثانیه برای اتو های صاف کننده کافیست.اگر از نتیجه راضی نبودید از اتوی موی  T3 Singlepass X— ، استفاده کنید که برای موهایی طراحی شده که صاف کردن آنها بسیار سخت است. 

عدم آبرسانی به مو

اگر یک اشتباه مهلک در این لیست وجود داشته باشد محروم کردن موهایمان از رطوبت کافی  است . همه ی ما ممکن است این اشتباه را مرتکب شویم.شامپو ها و نرم کننده هایی که حاوی مرطوب کننده هستند ، مانند شامپوها و نرم کننده های شیر نارگیل  Suave  ، برای آبرسانی به موها لازم و ضروری هستند.مارکوس فرانسیس ، استایلیست Sauve در لس آنجلس می گوید : " از نرم کننده ها استفاده کنید اما ، به انتهای موهای خود توجه کنید زیرا رسیدن رطوبت به این نقطه از موها اهمیت بسیار دارد.موهای خود را رنگ کرده و از مواد شیمیایی استفاده کرده اید ؟هفته ای یک یا دوبار از نرم کننده استفاده کنید تا تغذیه ی کافی به موها رسانده و آنها را نرم تر کنید.

یک پیش نهاد خوب :

ماسک صاف کننده ی موی Kenra .

مو

بیش از حد موهای خود را رنگ می کنید

اگرچه هر شش هفته می توان ریشه ی موها را رنگ کرد ، اما اگر این مدت را به هشت هفته برسانید به سلامت موهایتان کمک بیشتری کرده اید و در هزینه ها نیز صرفه جویی کرده اید.به عقیده ی لوپز ، روش دیگری برای مراقبت از موهایتان این است که 

مطمئن شوید آرایشگر شما به جزئیات توجه کافی داشته باشد .

از جمله این که مقدار زیادی رنگ روی ریشه ی موقرار ندهد زیرا در این صورت باعث آسیب رساندن به مو می شود.اگر احساس می کنید موهایتان آسیب دیده است  قبل از دکلره کردن با آرایشگر خود مشورت کنید .هر آرایشگر حرفه ای و قابل اعتمادی با خوشحالی حاضر به شنیدن نظرات و انتخاب های شماست.

موحرارت بسیار بالا

چه بابیلیس استفاده شود و چه سشوار ، آنچه اهمیت دارد این است که استفاده از آنها به حداکثر دوبار در هفته محدود شود.(اگرچه استفاده از سشوار ، سه تا پنج بار در هفته نیز ایرادی ندارد زیرا حرارت به طور مستقیم با موی شما در ارتباط نیست).از شامپوهای خشک مانند سرم کراتینه ی مو Suave به مدت چند روز استفاده کنید . فراموش نکنید که حتما آن را روی اسپری هیت پروتکتر یا محافظ مو در برابر حرارت به کار ببرید.

چو در این باره می گوید : " این مانند حفاظی برای موای شما عمل می کند ." ان را به بخش های مختلف موهایتان اسپری کنید.

 لوازم مورد استفاده ی شما به موهایتان آسیب می زند

کیف های دوشی یک طرفه می توانند یکی از عوامل آسیب رساندن به موهای شما باشند .لوپز در این باره می گوید : " اگر موهایتان زیر بند کیف گیر کند و شما آنها را بکشید ، این بند چرمی به موهایتان صدمه می زند .ابتدا بند کیف را بلند کنید و سپس موهایتان را از زیر آن خارج کنید.

موگره ی موهایتان را با بی رحمی باز می کنید

چو در این باره می گوید : "  به آرامی موهایتان را شانه کنید به خصوص هنگامی که خیس هستند."برای اینکه گره ها را راحتتر باز کنید ،از نرم کننده استفاده کرده و از انگشتانتان یا یک شانه ی دندانه درشت کمک بگیرید تا موهایتان را شانه کنید .از ریشه ی موها این کار را آغاز کنید.

نور خورشید موهای شما را تخریب می کند 

اشعه های گرم خورشید ممکن است خوشایند به نظر برسند اما اشعه های فرابنفش با طول موج های بلند و کوتاه به کوتیکول مو آسیب رسانده و آنها را خشک و شکننده می کنند.به عقیده ی لوپز راه حل این است که :  "اگر به مدت طولانی به نور خورشید در تماس هستید ، از نرم کننده هایی ماننده Staying Alive کوین مورفی استفاده کنید .آن را روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید خشک شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان