ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ مجسمه معروف در سرتاسر دنیا- بخش دوم

در شهرهای مختلف دنیا، مجسمه های فراوانی نصب شده اند؛ اما تنها برخی از آنها تبدیل به سمبل و نماد اصلی شهرهایشان شده اند

هنردر شهرهای مختلف دنیا، مجسمه های فراوانی نصب شده اند؛ اما تنها برخی از آنها تبدیل به سمبل و نماد اصلی شهرهایشان شده اند. به علاوه در گرداگرد دنیا، مجسمه هایی تاریخی نیز هستند که گرچه در قلب شهرها قرار ندارند، اما سالانه هزاران توریست را برای تماشا، به مناطق حاشیه ای می کشانند. در بخش اول این گزارش دو قسمتی پنج مجسمه معروف دنیا را به شما معرفی کردیم و در بخش دوم و پایانی به سراغ 5 مجسمه دیگر خواهیم رفت:

هنر6- سرهای عظیم الجثه اولمک( Olmec colossal heads ) در مکزیک:

اولمک، نام تمدنی قدیمی بود که در مناطق جنوبی و مرکزی مکزیک زندگی می کردند که در حال حاضر شامل ایالتهای وراکروز و تاباسکوی مکزیک می شود. این تمدن بین سالهای 1400 پیش از میلاد مسیح تا سال 400 پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی می کردند و مشهورترین یادبود این تمدن، مجسمه سرهای عظیم الجثه هستند. هیچ یک از این سرها، شبیه هم نیستند و چیزی شبیه کلاه خود برسر دارند. 17 سر عظیم الجثه دراین منطقه پیدا شده اند که بلندترین آنها 3.4 متر و کوتاه ترین آن 1.47 متر است.

هنر7- مجسمه مام میهن فرا می خواند(The Motherland Calls ) در ولوگراد روسیه:

این مجسمه که به طور مختصر "مام میهن" نامیده می شود در شهر ولوگراد (که قبلا استالینگراد نام داشت) قرار دارد. این مجسمه درسال 1967 بزرگترین مجسمه دنیا شناخته می شد و 85 متر ارتفاع دارد. این آخرین مجسمه غیرمذهبی است که بلندترین مجسمه دنیا لقب گرفته بود. در مقایسه با سایر مجسمه های بلندتر، این مجسمه از دیدگاه مهندسی پیچیدگی های به مراتب بیشتری دارد. چرا که شمشیری را با دست راستش بالا گرفته و دست چپش را باز کرده و گویا در حال فراخواندن افراد است. از بخش پائین تا رسیدن به پای مجسمه 200 قدم فاصله است که به نشانه 200 روز جنگ استالینگراد در نظر گرفته شده است.

هنر8- اندیشه گر(The Thinker ) درپاریس فرانسه:

این مجسمه برنزی، اثر آگوست رودن است و درحقیقت مرد برهنه ای است که برروی صخره ای نشسته و دستش را زیر چانه اش زده و در فکر عمیقی فرو رفته است. معمولا از این عکس مجسمه به عنوان تصویری برای معرفی علم فلسفه به کار می رود. ارتفاع این مجسمه 186 سانتی متر است و البته رودن قبل از اتمام این مجسمه از دنیا رفت و بخش های پایانی آن زیرنظر هنرمندان دیگری ساخته شد.  این مجسمه در موزه رودن در پاریس نگهداری می شود.

هنر9- پری دریایی کوچک (The Little Mermaid) در کپنهاگ دانمارک:

این مجسمه برنزی تصویری از یک پری دریایی است که در کپنهاگ دانمارک قرار دارد و برپایه داستانی افسانه ای به همین نام که نوشته هانس کریستین اندرسن است، ساخته شده. این مجسمه یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر کپنهاگ از سال 1913 به بعد محسوب می شود و درعین حال محلی برای گردهم آیی فعالان سیاسی نیز به حساب می آید. این مجسمه بر روی صخره ای در لب بندر قرار دارد و 1.25 متر ارتفاع دارد.

هنر10- تراس شیرها (The Terrace of the Lions) جزیره دلوس در یونان:

جزیره دلوس یکی از مهمترین مکانهای افسانه ای، تاریخی و باستان شناسی در یونان است. تراس شیرها اندکی قبل از سال 600 قبل از میلاد مسیح توسط مردم نائوس به آپولو تقدیم شده بود و در ابتدا 9 تا 12 شیر مرمری در آنجا دیده می شد. اما تنها 5 تا از این شیرها باقی مانده اند که این شیرها در سال 1999 به موزه دلوس منتقل شدند.

@***3348-3098-196***!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان