کمپانی خودروسازی هیوندای یک گام به جلو برداشت و اخیراً در سئول پایتخت کره جنوبی، از نسخه "نزدیک به تولید" کاسنپت هیدروژنی خود رونمایی کرده است که در ادامه مروری کوتاه بر روی آن خواهیم داشت.
به طور دقیقتر اگر بخواهیم صحبت کنیم، میتوان گفت که در ماه مارس سال جاری، کمپانی خودروسازی هیوندای در جریان نمایشگاه بین المللی ژنو 2017 از یک خودروی کانسپت شاسی بلند رونمایی کرد که از یک سیستم محرک هیدروژنی در زیر کاپوت خود سود میبرد، حال در این چندماه که از معرفی اولیه میگذرد، کمپانی خودروسازی هیوندای تلاش خود را انجام داده و یک نسخه نزدیک به تولید از این خودروی شاسی بلند هیدروژنی تحت عنوان "Next Generation FCEV" یا به عبارتی دقیقتر، "نسل بعد ماشینهای هیدروژنی" ارائه کرده است که در صورت رسیدن به مرحله نهایی و سپس تولید، به عنوان یک جایگزین برای هیوندای توسان هیدروژنی کار خود را در بازارهای جهانی آغاز خواهد کرد که برای آن یک محدوده حرکت 580 کیلومتر تنها با یک مخزن سوخت هیدروژن پیش بینی شده است.

هیوندای توسان هیدروژنی
در ادامه گفتنی است که این خودروی شاسی بلند هیدروژنی نسل جدید زبان هیوندای را برای طراحی دریافت کرده است که اخیرا شاهد بکارگیری چنین طرحی بر روی کراس اوور هیوندای "کونا" بودهایم و یا حتی نسل جدید هیوندای
سانتافه که اخیرا تصاویر جاسوسی آن منتشر شده است و در
خودروبانک پیرامون آن صحبت کردیم، نشان از زبان طراحی جدید هیوندای دارد که حالا بر روی شاسی بلند هیدروژنی هیوندای هم شاهد آن هستیم که مشخصه اصلی آن میتواند طراحی چراغهای اصلی روشنایی در اطراف سپر اتومبیل باشد.
همانطور که انتظار میرود، هیوندای تنها یک نسخه تکامل یافته از خودروی شاسی بلند هیدروژنی خود را ارائه کرده است و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی این خودرو ارائه نکرده است، اما به صورت شایعه وار گفته میشود که این خودرو علاوه بر سیستم محرک هیدروژنی، از یک موتور الکتریکی هم استفاده خواهد کرد که دارای قدرت 120 کیلووات در کنار گشتاور 400 نیوتن متر خواهد بود که بر روی چرخهای محرک جلو نصب میشود.