مدیرکل امور استان‌های شورای شورای عالی استان‌ها :

بزرگ‌ترین چالش اکثریت شوراها عدم هماهنگی میان آن‌هاست

مدیرکل امور استان‌های شورای شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه بزرگ‌ترین چالش اکثریت اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا شهر عدم هماهنگی میان آن‌ها است.

بزرگ‌ترین چالش اکثریت شوراها عدم هماهنگی میان آن‌هاست

به گزارش ایسنا، علی احمدی امروز در نخستین کارگاه آموزش توجیهی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری ، اظهار کرد: شوراها تنها نهاد مدنی کشور هستند که طبق قوانین مصوب فعالیت می کنند.

وی گفت: علاوه بر اینکه شوراها در قبال مردم و شهر وظیفه دارند باید به جامعه شورایی کشور نیز ثابت کنند که امانت‌دار خوبی بوده‌اند و با پرورش نهال تنومند، بتوانند اقدامات و فعالیت‌های پر ثمر را به دوره‌های بعد تحویل دهند.

مدیرکل امور استان‌های شورای شورای عالی استان‌ها ادامه داد: امید است این نهاد مدنی بتواند گام‌های موثری به منظور پیشبرد اهداف و قوانین اساسی بردارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین چالش اکثریت اعضاء شورا عدم هماهنگی میان آن‌ها است، تصریح کرد: هماهنگی اعضاء شوراها و تعامل و هماهنگی شوراها با نهادهای حاکمیتی و دولتی از اولویت‌های اساسی شوراهای اسلامی است.

احمدی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت شهری در مجلس، به 15 نهاد دولتی واگذار شده که این اختیارات باید به شوراها سپرده شود و با دادن این اختیارات، اعتماد ساختار اجرایی دولت به ناظران، تصمیم‌گیرندگان و مدیران شهری فراهم می‌شود.

به گفته وی، حدود هفت هزار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور مشمول آموزش‌های توجیهی می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان