اضطراب و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها) (۲)

بخش دوم- نوشته‌ای را که پیش روی خود دارید در مورد اضطراب و ترس‌های بیمارگونه است. امید است افراد مبتلا به اضطراب و فوبیا برای شناخت مشکل و رویارویی با آن کمک لازم را بگیرند.

اضطراب  و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها) (2)

 

کمک به افراد دارای ترس‌های بیمارگونه

گفتگو درباره مشکل: اگر اضطراب در پی مشکلات اخیر به وجود آمده است، مثل متارکه با همسر یا بیمار شدن فرزندتان یا از دست دادن شغل و ... گفتگو درباره آن کمک‌کننده است. اما با چه کسی باید گفتگو کرد؟ سعی کنید با دوست یا خویشاوندی که به او اعتماد دارید، شخصی که عقاید وی مورد احترام شماست و شخصی که به شما گوش می‌دهد، مشکل را در میان بگذارید.

ممکن است آنها هم با مشکلاتی مانند شما روبه‌رو باشند و بنابراین شما این شانس را دارید که ببینید آنها چگونه با مسائلی مشابه شما برخورد می‌کنند.

یادگیری روش‌های آرام سازی

برای ایجاد آرامش و رهایی از اضطراب روش‌های خاصی وجود دارد. اگر آنها را بیاموزید و به کار بگیرید، غلبه بر تنش، اضطراب و هر نوع فشاری برای‌تان آسان خواهد بود. استفاده از این روش به شکل تمرین روزانه و همیشگی و نه فقط هنگام بروز مشکل، کمک بیشتری به ایجاد احساس آرامش و راحتی در شما خواهد کرد.

روان‌درمانی

این روش درمانی یکی از موثرترین روش‌های درمانی است که می‌تواند به کاهش علائم و همچنین یافتن عوامل اضطراب‌های‌تان که پیش از این قادر به تشخیص آن نبودید، کمک کند. روان‌درمانی می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد. برخی درمان‌گران برای اختلالاتی نظیر اضطراب‌ها و ترس‌های بیمارگونه از روش گروه‌درمانی استفاده می‌کنند. این نوع درمان‌ها می‌تواند با استفاده از داروهای مورد نیاز نیز همراه شود.

دارو درمانی

با نظر پزشک متخصص گاه برای درمان علائم بیماری داروهای ضد اضطراب و احیاناً ضدافسردگی که دارای ترکیبات مناسب و آرام‌بخش هستند، تجویز می‌شوند؛ بنابراین توصیه می‌‌گردد حتما دارو را زیر نظر روانپزشک مصرف کنید.

 

 

برای خواندن بخش اول- اضطراب  و ترس‌های بیمارگونه (فوبیاها)- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان