تیم آدیداس پوش (Adidas)

زمانی که به مقام مقایسه برندها می‌رسیم، آدیداس و نایکی همواره باهم رقابت شدیدی داشته‌اند

زمانی که به مقام مقایسه برندها می‌رسیم، آدیداس و نایکی همواره باهم رقابت شدیدی داشته‌اند. ظاهراً سه خط و تیک باهم درگیری شدیدی برای کسب بازارهای جهانی دارند. ولی آدیداس همواره خلاقیت و نوآوری دارد که نایکی از داشتن آن محروم است و یا نمی‌خواهد داشته باشد: آدیداس برای سادگی و جذابیت تلاش می‌کند. مفهومی که در کلمات شاید ساده به نظر برسد و می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را به وجود آورد. نایکی در بازارهای فروش کم‌کم دچار مشکل شده است و تنزل شدیدی درفروش مواجه شده است. دلیل این اتفاق، مدرن بودن فنّاوری شرکت آدیداس نسبت به نایکی نیست. برای اینکه فنّاوری نمی‌تواند فاصله میان سبک زندگی و حس ورزشکاری را پوشش دهد. مشکل از جای دیگری است. با بنیتا همراه باشید.

ادیداسadidas- تیم ادیداس

در دو سال اخیر آدیداس سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه و گسترش فناوری در حوضه کفش‌های دوندگی حرفه‌ای داشته است و توانست بازارهای جهانی حرفه‌ای را تصاحب کند، ولی طرح‌های کفش او به‌قدری ساده و مفهومی بوده است که مردم عادی همم بتوانند آن‌ها را در روزمرگی خودشان وارد کنند و استفاده کنند. یادتان نرود که کفش‌هایی همانند (Ultra boost) شتاب زیادتر یکی از محبوب‌ترین کفش‌های فنّاوری بالای این شرکت در میان مردم بوده است.
شب گذشته آدیداس اعلام کرد که در حال گسترش استراتژی جدید خود در مورد ایجاد یک شاخه جدید در صنعت پوشاک خودش است. آن‌ها از این شاخه جدید بانام: ورزشکاران آدیداسی یادکردند. در حال حاضر آدیداس در تمام زمینه‌های ورزشی تقریباً فعالیت جدی دارد و با این کار قصد دارد تمام این شاخه‌ها را به زیر یک چتر واحد بیاورد و همه آن‌ها را یکجا پوشش دهد. با یک پیام مشترک و یک نماد مشترک به نام آدیداس و ورزشکاران آدیداس.

 

ادیداسadidas

کیت ریدلی (Kit RIdley)، شخص مهمی در آموزش آدیداس برای بازارهای امریکای شمالی است، گفته است: ما لازم دانستیم در این ناحیه از بازارهای فروش خودمان تغییراتی را در قالب ایجاد یک تصور جدید در مردم ایجاد کنیم. ما محصولات فوق‌العاده زیادی در بازارها داریم ولی باید همه آن‌ها را بتوانیم با یک نشان و هدف واحد گرد هم آوریم و متحد سازیم. منظورم نشانی است که ما همیشه به آن افتخار می‌کنیم و روح ورزشکار بودن که در این محصولات جاری است؛ بنابراین گروه ما با ورزشکاران حرفه‌ای هماهنگ شدند. نزدیک به هزار تن از آن‌ها، دیدگاه‌های خودشان را در مورد مشکلات و نظرات هنگام تمرین کردن، مواد موجود در کفش‌ها و همچنین کارایی آن‌ها به ما اعلام کردند.
سپس آدیداس تمام آن‌ها را باهم ترکیب کرد و وارد روند تولیدات خودش کرده است.
ریدلی می‌گوید: اولین کاری که آدیداس انجام داد، کمی آرامش و آهستگی که ورزشکاران درخواست کرده بودند را وارد کارکرد. ماقبل از اینکه ورزشکاران و نظرات آن‌ها را بدانیم همیشه تصور داشتیم آن‌ها دوست دارند انفجاری و پرسرعت باشند، ولی بعداً فهمیدیم که نظرات آن‌ها متفاوت‌تر از تصورات ما بوده است. بر اساس گفته ریدلی، آن‌ها دوست داشتند علاوه بر راحتی که در پوشیدن این کفش‌ها دارند، یک تصور و آرامش ذهنی هم به آن‌ها بدهد، به نظر آن‌ها ظاهر و صدای خشن کفش‌ها کمی آزاردهنده بوده است. هرچند ما تصور دقیقی از این نظرات نداشتیم ولی سعی کردیم آن‌ها را درک کنیم. آن‌ها (آدیداسی‌ها) این مفاهیم را در لباس‌ها و طراحی‌ها بکار بردند. ازجمله دست آورد های بعدازاین نظرات می‌توان به هودی‌های زد.آن.ای (Z.N.E. Hoodie) اشاره داشت که بانام، انرژی منفی در حد صفر معروف شده است. هودی که با یک کلاه می‌تواند شمارا از جهان اطرافتان جدا کند.

 

ادیداسهودی‌های زد.آن.ای (Z.N.E. Hoodie)- adidas

جایی که ریدلی به طراحی‌هایی بر اساس متافیزیک اعتقاد دارد، راب لی (Rob lee) همکارش که در قسمت طراحی آدیداس است نظری متفاوت‌تر دارد، او معتقد است که لباس‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که به‌راحتی بتوانی آن‌ها را به تن کنید. لی می‌گوید: این طراحی بر اساس سبک زندگی است، رنگی ساده که به‌راحتی می‌توانید استفاده کنید، بااینکه ساده است هرکسی می‌تواند به باارزش بودن آن اعتراف کند، معمولاً وقتی شما در صنعت لباس نمی‌توانید با طراحی و ساختار تفاوت ایجاد کنید به سراغ رنگ و بازی با چشم می‌روید. ما خطوط متقاطع را برای طراحی‌ها اضافه کردیم. این تفاوتی است که ورزشکاران با آدیداس تجربه کردند و با دیگر برندهای این تجربه را اصلاً نداشتند.
لی و همکارانش، اعتقاددارند رنگ‌های تنها و جدا از هم کاربردی‌تر هستند. علاوه بر نگاه کلی که به طراحی لباس شده است، این کالکشن می‌تواند به سلیقه هرکسی زیبا باشد؛ و از طرفی این محصولات برای ورزشکاران است و برای طراحی و چاپ ساخته نشده‌اند. مهم نظر ورزشکاران بوده است.

 

ادیداسadidas


گروه تبوو (Tim Tebow) یکی از ورزشکارانی است که به‌تازگی و در همین روزها که آدیداس اعلام داشت تغییراتی را در مجموعه ایجاد کرده است، وارد گروه آدیداس شد. او در آینده یکی از حرفه‌ای‌های رشته خود خواهد شد و این را به گفته خودش مدیون آدیداس است، ریدلی به‌عنوان عضوی از آدیداس خوشحال است که توانسته است قدم مثبتی درراه ورزشکاران بردارد. او اعلام کرد برنامه‌های بهتری هم درراه است.
او اعلام کرد، در آینده‌ای نزدیک، خبرهای بزرگی از محصولات ما وجود خواهد داشت و من فکر می‌کنم، چه منتقدان و چه ورزشکاران تحت تأثیر این پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های ما خواهند شد. او بار دیگر با شادی اعلام کرد: خبرهای هیجان‌انگیزی درراه است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر