فوت‌وفن‌های ۹ گانه در استفاده از هایلایترها برای روشن شدن بیشتر پوست نسبت به قبل

زمانی که از یک هایلایت مناسب استفاده می‌کنید، پوست شما روشنی طبیعی خود را به دست می‌آورد؛ اما زمانی که در این کار زیاده‌روی شود، پوست حالت طبیعی خود را از دست خواهد داد

زمانی که از یک هایلایت مناسب استفاده می‌کنید، پوست شما روشنی طبیعی خود را به دست می‌آورد؛ اما زمانی که در این کار زیاده‌روی شود، پوست حالت طبیعی خود را از دست خواهد داد. صرف‌نظر از میزان مهارت شما، عمل هایلایت صورت کاری است که می‌توان به‌آسانی در منزل انجام داد. بنیتا به سراغ برخی از توصیه‌ها رفته تا با استفاده از آن‌ها یک عمل هایلایت صحیح را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه با ما همراه باشید.

1. در ابتدا محصولی را بیابید که مکمل ته رنگ صورت شما باشد

ته رنگ‌ها در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند: سرد، خنثی و گرم. به دنبال هایلایتری باشید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. اگر دارای ته رنگ سرد هستید به سراغ محصولی با رنگ صورتی و مایل به آبی کم‌رنگ بروید. برای ته رنگ‌های گرم‌تر از هایلایتر‌هایی به رنگ طلایی استفاده کنید. اگر نمی‌توانید در مورد سرد یا گرم بودن پوست خود تصمیم بگیرید به سراغ هایلایتر‌های خنثی بروید. این هایلایتر‌ها با تمامی رنگ‌های صورت همخوانی دارند.

ته رنگ های سرد و گرم صورت

2. از یک برس پرزدار برای استفاده از هایلایتر بهره ببرید

تعداد برس‌های مورداستفاده در مصارف آرایشی بسیار زیاد است. به‌علاوه زمانی که صحبت از یک هایلایتر به میان می‌آید، یک برس خوب بستگی به فرمولاسیون هایلایتر شما دارد. برای محصولات پودری، به دنبال یک برس کوچک و پرزدار باشید که به شما اجازه دهد تا نواحی روی استخوان‌های گونه را نیز به‌خوبی پوشش دهید.

استفاده از برسهای پرزدار

3. اگر به هایلایتر مایع علاقه‌مندید،  آن را بر روی یک اسفنج بریزید

هایلایترهای مایع نیز به درخشان شدن پوست شما کمک شایانی می‌کنند، اما استفاده از آن‌ها با یک برس دشوار است. اگر از یک هایلایتر مایع استفاده می‌کنید، احتمالاً نیازمند یک اسفنج برای ریختن هایلایتر بر روی آن و مالیدنش به پوست خواهید بود.

استفاده از هایلایتر مایع با اسفنج

4. یک گزینه‌ی قابل‌حمل استفاده از هایلایترهای قلمی است

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب بانوان، استفاده از هایلایترهای کرمی به شکل قلم است؛ زیرا یک هایلایتر کرمی مدت‌زمان بیشتری بر روی پوست باقی می‌ماند. خانم‌ها بیشتر به این هایلایترها علاقه دارند زیرا استفاده از یک هایلایتر قلمی به آن‌ها دقت بیشتری در هنگام پوشش پوست در نواحی اطراف چشم، بالای لب و بالای استخوان گونه می‌دهد.

هایلایتر قلمی

5. اگر تمامی راه‌های قبلی را امتحان کرده و به نتیجه نرسیده‌اید،‌از روغن برای درخشندگی طبیعی پوست استفاده کنید

شما مجبور نیستید تا یک محصول آرایشی دیگر را به مجموعه‌ی لوازم‌آرایشی خود اضافه کنید. شما می‌توانید از یک روغن برای این کار استفاده کنید. روغن باعث درخشندگی پوست بدون هرگونه برق افتادگی آن می‌شوند. بسیاری از گریمورها نیز از این حقه برای درخشندگی پوست استفاده کرده و معمولاً به سراغ وازلین می‌روند.

استفاده از روغن به جای هایلایتر

6. تصور می‌کنیم که شما ابزارهای مناسب را تهیه کرده‌اید؛ باید از هایلایترها در کدام نواحی صورت استفاده کنیم؟

دکتر تالیا کیچ، رئیس بخش آموزش و زیبایی موسسه‌ی آناستازیا بِوِرلی هیلز، می‌گوید بیشترین محل استفاده از هایلایترها بالای لب، تیغه‌ی بینی، گونه‌ها و بالای ابروهاست.

نواحی استفاده از هایلایتر بر روی صورت

7. بازهم مراحل دیگری باقی مانده است؟ ساده‌ترین آن را باهم مرور می‌کنیم.

اگر شما یک تازه‌کار هستید، از هایلایتر خود به شیوه‌ی V شکل استفاده کرده و از کنار شقیقه‌ها تا استخوان گونه را به‌مانند حرف V از هر دو طرف پوشش دهید. این یک راه آسان برای استفاده از هایلایتر بر روی صورت بدون نیاز به پوشش تمامی بخش‌های چهره است.

نحوه ی استفاده از هایلایتر به صورت V شکل

8. قبل از اینکه از سایه‌ی رنگی خود را استفاده کنید از به کار بردن هایلایتر مطمئن شوید

در ابتدا عمل کانتورینگ (استفاده از کرم پودر تیره‌تر بر روی شقیقه‌ها و گونه) را انجام داده، سپس به سراغ هایلایتر رفته و درنهایت از سایه‌ی رنگی برای لایه نهایی استفاده کنید. این کار را به ترتیب انجام دهید زیرا عمل کانتورینگ به شما در مشخص شدن جزئیات صورت کمک می‌کند. به‌علاوه این کار به شما در نمایش محل استخوان گونه‌ها کمک کرده و کار استفاده از سایه و هایلایتر در مرحله‌ی بعدی را آسان‌تر می‌کند.

عمل کانتورینگ قبل از استفاده از سایه

9. شما بیش‌ازحد از هایلایتر استفاده کرده‌اید؟ از پودر برای خنثی کردن براقی صورت استفاده کنید

گاهی اوقات ناخواسته در استفاده از هایلایتر زیاده‌روی می‌شود؛ اما کاهش روشنایی پوست آن‌قدرها هم سخت نیست. به‌آرامی از پودر کانتورینگ بر روی نواحی هایلایت شده‌ی پوست استفاده کرده تا از میزان درخشندگی بیش‌ازحد آن کاسته شود. به‌علاوه شما می‌توانید از یک برس خالی پرزدار نیز استفاده کرده و آن را بر روی نواحی هایلایت شده بکشید. این کار به شما در کنترل درخشندگی بیش‌ازحد پوست کمک می‌کند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان