آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند [قسمت اول]

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود

دوستان و آشنایان شما در مورد آهنگ موردعلاقه‌تان چیزی می‌دانند؟ این بیش از یک سؤال است که از شما پرسیده می‌شود. این سؤال می‌تواند جان شمارا هم نجات دهد. پزشکان اعتقاددارند کسانی که به کما می‌روند؛ موسیقی می‌تواند برای آن‌ها معنی خاصی داشته باشد و به هوشیاری و برگشت به زندگی آن‌ها تأثیر داشته باشد. این اثر به نام محرک برجسته (salient stimulus) در میان پزشکان شناخته می‌شود. این محرک باعث می‌شود کسانی که در کمای بسیار شدیدی رفته‌اند، همانند کسانی که به خواب عمیق رفته‌اند به‌وسیله یک هشداردهنده که همان آهنگ موردعلاقه‌شان می‌تواند باشد از کما خارج شوند. در اینجا 15 آهنگ محبوب بیشتر افراد را می‌توانید پیدا کنید. این آهنگ ها جان طرفدارنشان را نجات داده اند. اگر خدایی نکرده کسی در کما دارید، می‌توانید این آهنگ‌ها را یکی پس از دیگری برای او پخش‌کنید، شاید اعتقاد پزشکان به بیداری مریضتان کمک کند و او هوشیاری خودش را به دست آورد. با بنیتا همراه باشید.

آهنگ غوطه‌ور در تاریکی – ادل
 (The Song: Adele’s “Rolling in the Deep”)

آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند

در سال 2011، شارلوت (Charlotte) 7 ساله دچار مشکل نادر مغزی شد و به کما عمیقی رفت، پزشکان از او قطع امید کرده بودند؛ و هیچ‌وقت امیدی به هوشیاری او نداشتند. مادر شارلوت خودش را برای بدترین اتفاق و از دست دادن فرزندش آماده کرده بود، مادر شارلوت هنگامی‌که برای ملاقات دختر دلبندش به بیمارستان رفته بود؛ رادیو همراه او در همان زمان برندگان جایزه گرمی سال 2012 را اعلام می‌کرد. اگر خاطرتان باشد ادل (Adele) توانست گرمی را درو کند. آهنگ غوطه‌ور در تاریکی (Rolling in the Deep) ازجمله آهنگ‌های ادل بود که مادر و دختر هردو دوست داشتند و همیشه آن را باهم زمزمه می‌کردند. ناگهان مادر ناخدا گاه شروع به خواندن همراه ادل کرد و باکمال تعجب متوجه شد دخترش شروع به لبخند زدن کرده است، این اولین واکنش او بعد از به کما رفتن او بود. دو روز بعد او کاملاً به هوش آمد و توانست از تخت پایین بیاید.

تو زیبایی – جیمز بلونت
(The Song: James Blunt’s “You’re Beautiful”)

آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند

داستان: کلودیا دیلویس پنج‌ساله در اثر سقوط از بالکن دچار شکستگی جمجمه شد و پدر و مادرش درحالی‌که او به کما رفته بود به بیمارستان رساندند. او 10 روزبه کما رفت و هیچ نشانه‌ای از هوشیاری در او دیده نشد و هیچ نشانه‌ای از بهبودی در او یافت نشد. امیدها کم‌رنگ شده بود. در همین روزها، از رادیو بیمارستان آهنگ تو زیبایی (You’re Beautiful) پخش شد. خانواده او با چشمان اشک‌آلود، دخترشان را دیدند که پاهایش راکمی تکان داد و چشمانش را باز کرد و کما بیدار شد. پدرش می‌گوید: هنگامی‌که او چشمانش را باز کرد برای من بزرگ‌ترین هدیه را داده بودند، برای او تنها نشانه‌ای که می‌توان گفت به زندگی بازخواهد گشت همین باز کردن چشمانش بود. حرکت کوچکی می‌توانست یک نشانه بزرگ باشد.

آهنگ متن مک و مَبل
(The Song: The Mack & Mabel soundtrack)

آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند

داستان: جان فلین، مدیر اجرایی بازاریابی مستقر در لندن است. او در سال 2012 کمتر از 24 ساعت مجبور شد 3 بار عمل قلب باز انجام دهد. همین فشار به بدن او، باعث شد مدت کوتاهی بعد دچار خونریزی شود. این خونریزی شدید باعث شد او به کما برود؛ و برای 6 روز ارتباط خودش را با دنیای بیرون از دست داد. روزی نوه او برای پدربزرگ خود از آیپدش موسیقی را پخش کرد. آهنگی که پخش شد مربوط به فیلم قدیمی هالیوودی مک و مَبل بود. در این هنگام مشاهده کردند، پدربزرگ پاهایش را به نشانه رقص تکان می‌دهد. فلین ازجمله کسانی بود که بر روی پروژه وست اند (West End) سرمایه‌گذاری کرده بود، محلی که دران نمایش مک و مَبل برگزار شد و او از معدود افرادی بود که دران زمان موسیقی متن را شنیده بود.

گروه گرین دی – احمق آمریکایی
(The Song: Green Day’s “American Idiot”)

آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند

داستان: در سال 2005 کوری جورج از طرفداران بزرگ گروه گرین دی بود. عضو باشگاه طرفداران هم شده بود. در روز تولدش توسط ماشینی با سرعت‌بالا تصادف می‌کند و برای دو هفته به کما می‌رود؛ و با دستگاه‌های تنفس مصنوعی به حیات خودش ادامه می‌دهد. مادرش برای اینکه در آخرین لحظات زندگی ماشینی ش او را خوشحال کند برایش آلبوم احمق آمریکایی گروه گرین دی (American Idiot) را پخش می‌کند، کوری چشمانش را باز می‌کند، دستان و انگشتانش را تکان می‌دهد و بعد از روزها حالش به‌صورت کامل بهبود می‌یابد.

گروه چارلی دنیل – شیطان در جورجیا پایین آمد
(The Song: The Charlie Daniels Band’s “The Devil Went Down to Georgia”)

آهنگ هایی که جان انسان را نجات داده اند

داستان: جارت کارلند (Jarrett Carland) در یک تصادف شدید رانندگی به مدت 4 ماه در کما فرورفته بود. تصادفی که دران جان یکی از دوستان خودش را گرفت و دیگری را به‌شدت زخمی کرد. دکترها به‌هیچ‌وجه به زنده شدن دوباره او ایمان نداشتند؛ و اعتقاد داشتند او می‌تواند به زندگی گیاهی خودش ادامه دهد ولی هیچ‌وقت نمی‌تواند از جای خودش بلند شود. پدر و مادرش آهنگی را که همیشه پسرشان گوش می‌داد را برایش پخش کردند؛ آهنگی با عنوان شیطان در جورجیا پایین آمد (The Devil Went Down to Georgia)، لحظات بعدی آن‌ها متوجه شدند او شروع به حرکت کرده است. بعد از بهبودی؛ جارت تشکر بلند بالایی برای گروه سراینده این آهنگ ارسال کرد.

با قسمت های بعدی همراه ما باشید.

 @***2811-3671-3676***!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر