راه حل‌های عجیب و غریب مراقبت از پوست که واقعا کار می‌کنند

همه ما تا به حال مشاوره‌های عجیب و غریبی در مورد مراقبت از پوست شنیده‌ایم

همه ما تا به حال مشاوره‌های عجیب و غریبی در مورد مراقبت از پوست شنیده‌ایم. بعضی از این نکات چیزی به جز افسانه نیستند, یا مشاوره‌های ساده و بدی که توسط رسانه‌های اجتماعی محبوب شده‌اند. ما به شما چند مشاوره عجیب را می‌گوییم که واقعا کار می‌کنند. با بنیتا همراه باشید تا در ادامه به شما بگوییم که کدام راه حل کاربردی است و کدام راه حل‌ها را باید فراموش کنید.

مراقبت از پوست با راه های عجیبPhoto Credit: SimplyMui/Radius Images/GettyImages

کرم ضد جوش پوشک به پوست‌های خشک کمک می‌کند

آیا کرم ضد جوش پوشک به عنوان مرطوب کننده عمل می کند؟ پاسخ مثبت است و جزو راه حل‌های عجیب, ولی واقعی است.
چرا این راه حل کار می کند؟
یک کرم پوشک موثر, حاوی موادی است که هم باعث نرمی پوست می‌شود و هم از آن مراقبت می‌کند. فرقی نمی‌کند که محل خشک شدگی پوست بدن یک کودک, آرنج, دست یا پاشنه پا باشد, مرطوب کننده مرطوب کننده است. اگر مرطوب کننده‌های سنگین دم دستتان نیستند می توانید از کرم پوشک برای نرم کردن پوست خود استفاده کنید.

مراقبت از پوست با راه های عجیبPhoto Credit: Image Source/ Image Source/ Getty Images

قطعه‌های سیب زمینی پف چشم را از بین می‌برند

تکه‌های سیب زمینی خام, یک درمان زیبایی برای همه چیز هستند. از پوست چرب گرفته تا سیاهی و گود رفتگی زیر چشم و همچنین پف زیر چشم. از بین ادعاهای گفته شده باید بگوییم که سیب زمینی فقط می‌تواند پف چشم را کاهش دهد.
چگونه برش‌های سیب زمینی کمک می‌کنند؟
یکی از راه‌های کاهش پف زیر چشم این است که یک چیز سرد را بین 10 تا 15 دقیقه روی آن بگذارید. این یک چیز می‌تواند تکه‌های خیار, قاشق سرد, ژل خنک کننده یا تکه‌های سیب زمینی باشد.
شاید عجیب به نظر برسد اما سیب زمینی می‌تواند برای مدت زمان زیادی سرما را در خودش ذخیره کند, همین موضوع باعث می‌شود تا برای این هدف کاملا مناسب باشد. همچنین سیب زمینی خاصیت منقبض کنندگی دارد و نشاسته داخل آن, ضد التهاب است.
چگونه برش‌های سیب زمینی به کاهش پف زیر چشم کمک می‌کنند؟
دو روش برای استفاده از سیب زمینی برای کاهش پف زیر چشم وجود دارد. یک راه این است که تکه‌های یک سیب زمینی معمولی را در یخچال خنک کنید و زمانی که به دمای مناسب رسیدند, دراز بکشید و آن‌ها را برای حداقل 10 دقیقه روی چشمانتان قرار دهید.
روش دیگر این است که سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید. بعد از خنک شدن, آن‌ها را داخل پارچه کتان ریخته و روی چشمانتان بگذارید.
این‌ها راه حل‌های کم خرج بودند. راه حل موثرتر برای کاهش پف زیر چشم استفاده از کرم چشم حاوی کافئین است. اگر غلطک برای ماساژ دادن هم داشته باشد بهتر است.

مراقبت از پوست با راه های عجیبPhoto Credit: Lilyana Vinogradova/Moment/GettyImages

آرایش خود را با روغن زیتون پاک کنید

شاید بدانید زمانی که روغن زیتون را مستقیما روی پوست خود می‌زنید, مانند یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند. روغن زیتون حاوی ویتامین E و A است که باعث محافظت, تعمیر و مرطوب کنندگی پوست می‌شود. به کسانی که می‌خواهند بیشتر روی پوست خود روغن زیتون بزنند باید بگوییم که برخلاف باور عمومی, این روغن موجب بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود. 
چرا از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش استفاده می‌کنند؟
زیرا مواد مشابه, حلاّل هم هستند. به عبارت دیگر چون در ساخت لوازم آرایش از روغن استفاده شده است, روغن زیتون می‌تواند آن را در خودش حل کند. با این حال زمانی که آرایشتان پاک شد, باید یک بار دیگر صورتتان را بشویید.
چگونه از روغن زیتون به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کنیم؟
روغن زیتون یک پاک کننده آرایش بسیار خوب است. به ویژه زمانی که با مواد دیگر ترکیب شود. این راه یک راه حل مقرون به صرفه برای پاک کردن آرایش است.

مراقبت از پوست با راه های عجیبPhoto Credit: Hitoshi Nishimura/ Taxi Japan/ Getty Images

قطره چشم, شما را از شر جوش‌ها خلاص می کند

یک توصیه‌ای که از قبل وجود داشته این بوده است که قطره چشم, جوش را سریعا از بین می‌برد. ولی حقیقتی که وجود دارد این است که فقط به کاهش قرمزی جوش کمک می‌کند و نمی‌تواند آن را کاملا از بین ببرد.
چرا این راه حل کار می کند؟
از آنجایی که قطره چشم رگ‌های خونی را منقبض می‌کند, کمک می‌کند تا برای چند ساعت از شر قرمزی جوش نیز خلاص شوید. ولی شانس اینکه قطره چشم اندازه جوش را تغییر دهد خیلی کم است.
وابسته به نوع پوست شما ممکن است قطره چشم آن را خشک کرده و موجب التهاب آن شود. به جای استفاده از قطره چشم, ما به شما محصولاتی را پیشنهاد می‌کنیم که برای از بردن جوش ها طراحی شده‌اند و آن‌ها را از بین می‌برند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر