ماهان شبکه ایرانیان

از نی‌های پلاستیکی استفاده نکنید

اغلب سلبریتی‌ها به راه اندازی خط تولید و یا انواع و اقسام راه حل‌های نه چندان حرفه‌ای معروف هستند مانند نحوه مرتب کردن انباری آشپزخانه به روش کارداشیان‌ها یا اپلیکیشن جدیدشان

اغلب سلبریتی‌ها به راه اندازی خط تولید و یا انواع و اقسام راه حل‌های نه چندان حرفه‌ای معروف هستند مانند نحوه مرتب کردن انباری آشپزخانه به روش کارداشیان‌ها یا اپلیکیشن جدیدشان. و چون در این زمینه‌ها حرفه‌ای نیستند پس قبل از اینکه از راه حل‌هایشان استفاده کنید, کمی تردید کرده و تحقیق کنید. به همین دلیل آدریان گرینیر (Adrian Grenier), در مصاحبه اخیرش, استفاده از نی را خیلی مودبانه رد کرد. در ابتدا تصور می‌کردیم که شاید دلیل مسخره‌ای پشت این کار بوده ولی مشخص شد که دلیل این کار کاملا منطقی است با بینتا همراه باشید تا بیشتر در این مورد بخوانیم.

نی‌های پلاستیکیProvided by Delish

باعث کشته شدن نهنگ‌ها می‌شوند
حدود 500 میلیون نی یک بار مصرف در هر روز استفاده می‌شود. این مقدار برای پر کردن 127 اتوبوس مدرسه در هر روز کافیست و این مقدار نی مستقیما به محل دفن زباله می‌روند زیرا نی‌های پلاستیکی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند. مقداری زیادی از این نی‌ها وارد اقیانوس شده و به ذرات کوچک شکسته می‌شوند و نهنگ‌ها و دیگر موجودات دریایی آن را با غذا اشتباه می‌گیرند. بعد از دیدن تصاویر نهنگ‌هایی که در ساحل مرده بودند و شکمشان پر از نی‌های پلاستیکی بود, آدریان گرینیر تصمیم گرفت تا دیگر از نی های پلاستیکی استفاده نکند. او همچنین اضافه کرد که در حال حاضر از محصولات پلاستیکی یک بار مصرف مانند نی, کیسه‌های خرید خوار و بار فروشی و بطری‌های پلاستیکی استفاده نمی‌کند و یک بنیاد خیریه به نام نهنگ تنها را تاسیس کرده است تا به کاهش آلودگی آب کمک کند.
هر چقدر بیشتر با مردم در مورد مزایا و معایب استفاده از نی صحبت می‌کردیم, متوجه شدیم که مردم به دلایل دیگری نیز در حال کنار گذاشتن این عادت هستند.

نی‌های پلاستیکیCorbis/VCG/Getty Images

از دندان‌های سفید شما محافظت نمی‌کنند
خیلی از مردم باور دارند که استفاده از نی باعث می‌شود تا نوشیدنی به دندان‌هایشان تماس پیدا نکند و در نتیجه باعث کدر یا خراب شدنشان نشود. در صورتی که این موضوع حقیقت ندارد زیرا زمانی که نوشیدنی را مزه می‌کنید, دندان هایتان نیز به آن آغشته می‌شود. و تنها راه حل این است که نی را در عقب دهان و بین زبان و دندان قرار دهید تا مایع به طور مستقیم و بدون برخورد با دندان‌ها وارد گلو شود. این کار هدف اصلی خوردن نوشیدنی یعنی لذت بردن از طعم آن را از بین می‌برد. در نهایت آقای بورهن, دندانپزشک معروف توصیه می‌کند که با محدود کردن مصرف نوشیدنی های شیرین و قهوه, قرقره کردن آب و مسواک زدن دندن‌ها می‌توانید از کدر شدن و پوسیدگی آن‌ها جلوگیری کرد.

نی‌های پلاستیکیsdominick/iStock/Getty Images

لب‌هایتان مانند افراد سیگاری می‌شود
نوشیدن مقدار زیاد قهوه سرد هم ظاهرتان را مانند افراد سیگاری می‌کند. امیدوار بودیم که این جمله یک افسانه باشد اما طبق گفته خانم رنه رولو (Renée Rouleau), متخصص زیبایی شناسی, این موضوع جای نگرانی دارد زیرا حرکت دهان هنگام نوشیدن توسط نی, باعث از بین رفتن کلاژن و در نتیجه ایجاد خطوط و چین و چروک می‌شود.


نفخ آور هستند
نوشیدن توسط نی, باعث ایجاد گاز می‌شود و این اصلا جالب نیست.

امیدواریم این 4 دلیل شما را در مورد استفاده نکردن از نی‌های پلاستیکی متقاعد کرده باشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان