۷ روش علمی برای رهایی از شر دردها و امراض شایع بدون نیاز به دارو

دفعه‌ی بعد که در حال درد کشیدن براثر یک میگرن طاقت‌فرسا یا کمردرد شدید بودید، به‌سرعت و به‌عنوان اولین راه‌حل دست به دامان قفسه‌ی داروها نشوید. روش‌ها و درمان‌های مشخصی وجود دارد که دردهای طولانی‌مدت شما را کاهش داده و طبق بررسی «مرکز ملی سلامت یکپارچه در موسسه ملی سلامت»، ۵۰ سال تحقیق و بررسی در پشت آن‌ها قرار دارد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

دفعه‌ی بعد که در حال درد کشیدن براثر یک میگرن طاقت‌فرسا یا کمردرد شدید بودید، به‌سرعت و به‌عنوان اولین راه‌حل دست به دامان قفسه‌ی داروها نشوید. روش‌ها و درمان‌های مشخصی وجود دارد که دردهای طولانی‌مدت شما را کاهش داده و طبق بررسی «مرکز ملی سلامت یکپارچه در موسسه ملی سلامت»، 50 سال تحقیق و بررسی در پشت آن‌ها قرار دارد. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

محققان در آزمایش‌های بالینی خود در آمریکا بین سال‌های 1986 تا 2016 به بررسی 105 آزمایش بر روی 16 هزار نفر دارای درد برای یافتن شواهدی از تأثیر و ایمنی روش‌های درمانی مکمل پرداختند. به‌طور خلاصه، آن‌ها 7 روش را دریافتند که می‌تواند 5 نوع درد شایع را درمان کند: کمردرد، گردن درد، آرتروز، سردردهای شدید و میگرن و فیبرومیالژیا (اختلالی که سبب درد در عضلات و خستگی می‌شود).

این روش زمانی که به بهبود دردهای شدید، دردهای ختم شده به ناتوانی و مشکلات حرکتی منجر شد از سوی محققان مثبت و موثر ارزیابی گشت. هیچ‌یک از آزمایش‌های بالینی گزارش‌شده دارای اثرات جانبی شدید نبود. به‌علاوه، ازآنجایی‌که 40 میلیون آمریکایی بزرگ‌سال تجربه‌ی دردهای شدید در این سال‌ها را داشت، چرا نباید یک راهکار جدید برای درمان این دردها یافت می‌شد. ترس از نتایج خطرناک آن بود؟

دکتر ریچارد اِل ناهین، نویسنده‌ی ارشد این مقاله در یک گفت‌وگوی خبری می‌گوید هدف ما از این مطالعه دسترسی به اطلاعات مرتبط و کاملاً باکیفیت برای درمانگرها و بیمارانی است که از دردهای مزمن رنج می‌برند. او می‌افزاید قبل از این، ما فاقد شواهد کافی برای دادن توصیه‌ها در روش‌های مکمل به‌مانند روش‌های کنونی آزمایش‌شده و در دسترس بودیم. 

حالا ارائه‌دهندگان خدمات درمانی اولیه (افرادی که مرتباً با بیمارانی با دردهای مزمن سروکار دارند) دارای ابزارهایی به‌منظور تصمیم‌گیری برای کمک به درمان درد بیمار هستند؛ این روش علاوه بر این، گزینه‌های غیر دارویی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

نتایج مثبت روش‌های مکمل پیش رو بیشتر از نتایج منفی آن است. برای تشخیص درد خود به یک دکتر مراجعه کرده و با او در مورد انجام بهترین روش‌های درمانی مکمل مشورت کنید.

طب سوزنی

طب سوزنی

طب سوزنی بهترین و مناسب‌ترین راه برای افرادی است که سعی در فرار از بیماری کمردرد و آرتروز زانو دارند. تصور می‌شود این سوزن‌ها باعث تسکین درد از طریق مجبور کردن بدن به آزاد ساختن اعصاب شیمیایی می‌گردند. به‌طور خلاصه، زمانی که ماهیچه‌ی شما تحریک می‌شود، سیگنال‌هایی را به نخاع شما ارسال می‌کند که باعث می‌شود نخاع، مغز و غده‌ی هیپوفیز شروع به ترشح مواد شیمیایی کنند که درد را کاهش می‌دهد.

یوگا

یوگا

آیا از کمردرد رنج می‌برید؟ یوگا را به برنامه‌ی تناسب‌اندام خود اضافه کنید. یوگا علاوه بر تقویت انعطاف‌پذیری بدن، باعث افزایش جریان خون برای سفت کردن ماهیچه‌ها، آزاد کردن گرفتگی‌ها و تقویت عضلات کوچک و بزرگ اطراف ستون فقرات و درنهایت کاهش درد می‌شود.

تای‌چی

ورزش تایچی

تای‌چی اساساً یک ورزش دفاع شخصی است، اما طبق گفته‌ی کلینیک مایو، این ورزش یک راهکار عالی برای کاهش استرس و درمان امراض دیگر است. درواقع نام دیگر تای‌چی «مراقبه درحرکت» است زیرا شما به‌آسانی و از طریق حرکات آرام جابجا می‌شوید. طبق بررسی محققان، افرادی با آرتروز زانو و فیبرومیالژیا از انجام چنین حرکاتی نفع خواهند برد.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی

اگر با دردهای طولانی‌مدت گردن روبرو هستند، ماساژ درمانی به مقدار کافی، نظیر هر سه تا چهار هفته یک‌بار، به تسکین دردهای شما کمک می‌کند. این راه همچنین دارای اثرات کوتاه‌مدت برای درمان درد و گرفتگی عضلات است.

مراقبه

مراقبه

درصورتی‌که از سردردهای شدید، میگرن و یا فیبرومیالژیا رنج می‌برید، سعی کنید تا به سراغ تکنیک‌های ریلکسیشن نظیر مراقبه بروید. این ورزش توانایی شما در مدیریت ناراحتی را افزایش خواهد داد.

جابجایی استخوان و ستون فقرات

جابجایی ستون قفرات و استخوان

اگرچه شواهد بسیار ضعیف بود، اما محققان دریافتند که  حرکت و جابجایی استخوان و ستون فقرات می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند. در این روش یک پزشک عضلات و مفاصل شما را از طریق کشش و فشار به حرکت درآورده و مقاومت آن در برابر یک درد اندک را افزایش می‌دهد. هرکسی نسبت به این عمل واکنش متفاوتی دارد، ازاین‌رو به متخصص ستون فقرات مراجعه کرده و واکنش بدن خود نسبت به چنین اعمالی را مشاهده کنید.

مکمل‌های طبیعی

مکمل های طبیعی

محققان دریافته‌اند که کندرویتین (chondroitin)، گلوکوزامین (glucosamine)، متیل سولفونیل متان (methylsulfonylmethane)، اس آدنوزیل ال متیونین (S-adenosyl-L-methionine) و اسیدهای چرب امگا 3 موثر و ایمن هستند. در این زمینه با پزشک خود مشورت کرده و قبل از مصرف مکمل‌های جدید حتماً نظر او را جویا شوید.

مکمل‌های مذکور مناسب تسکین چنین دردهایی هستند:

  • کندرویتین: درمان آرتروز؛ کمک به سلامتی مفاصل از طرق جذب آب در بافت‌های پیوندی
  • گلوکوزامین: مناسب برای درمان آرتروز و کمردرد به خاطر کاهش التهاب
  • متیل سولفونیل متان: درمان دردهای مزمن، آرتروز و التهاب مفاصل
  • اس آدنوزیل ال متیونین: مناسب برای کمردرد، آرتروز و فیبرومیالژیا
  • اسیدهای چرب امگا 3: برای درمان آرتریت و درد؛ دارای خاصیت ضدالتهابی

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان