ماهان شبکه ایرانیان

زنده ماندن پوست با لیزر

لیزر کسری (لایه سازی برای پوست با کمک لیزر) نوعی روش درمان برای برداشتن چروک‌های صورت و ناهنجاری‌های پوستی مثل لک‌ها و جای جوش است

 لایه سازی پوست با لیزر

لیزر کسری (لایه سازی برای پوست با کمک لیزر) نوعی روش درمان برای برداشتن چروک‌های صورت و ناهنجاری‌های پوستی مثل لک‌ها و جای جوش است. در این تکنیک، پرتوهای ‌نور به طور متمرکز و متناوب روی محل مورد نظر تابانده می‌شود و لایه لایه پوست را بر می‌دارد. این روش که خیلی هم محبوب است، اسم‌های مختلفی مثل «لیزابراسیون» (ساییدن با لیزر) یا پوست انداختن با لیزر هم دارد.

اما این روش برای چه کسانی مفید است؟

اگر چروک یا خطوط عمیقی دور چشم و دهان‌تان یا روی پیشانی دارید، جای جوش روی بدن‌تان مانده یا کشیدن پوست صورت در مورد شما جواب نداده، شاید این روش به دردتان بخورد.

اگر آکنه دارید یا پوست بدن‌تان خیلی تیره است،‌ بهتر است سراغ این روش نروید. این تکنیک برای برطرف کردن خطوط کشیدگی پوست هم توصیه نمی‌شود. در هر حال، بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره این که لیزر کسری به دردتان می‌خورد یا نه، با دکتر مشورت کنید.

لیزر کسری چگونه عمل می‌کند؟

دو نوع روشی که بیش از همه در لیزر کسری متداول است،‌ دی اکسید کربن و اربیوم هستند. هر دو نوع این روش‌ها سلول‌های آسیب دیده روی پوست را بخار می‌کنند و به هوا می‌فرستند.

لیزر پوست

روش دی اکسید کربن (کربن دی اکسید)

این متد سال‌ها برای درمان مشکلات مختلف پوستی استفاده می‌شده است، از جمله برای رفع چین و چروک، زخم، زگیل، غده‌های چربی بزرگ روی بینی و دیگر مشکلات.

جدیدترین مدل لیزر کسری با دی اکسید کربن، از پرتوهای خیلی کوتاه و قطع و وصل شونده نور استفاده می‌کند (یا اگر پرتو نور قطع و وصل نشود و پیوسته باشد، نور در الگوی مشخصی، مثلا از چپ به راست حرکت می‌کند) تا لایه‌های نازک پوست را با کمترین آسیب در اثر گرما خوردن بردارد. دوره بهبود پس از آن، ‌دست بالا 2 هفته است.

روش اربیوم

این روش برای برداشتن چین‌ها و خطوط سطحی یا نسبتا عمیق روی صورت، دست ها، گردن یا سینه استفاده می‌شود. یکی از فواید لیزر اربیوم این است که بافت‌های اطراف محل مورد نظر،‌ کمترین سوختگی را پیدا می‌کنند. هم چنین کمترین اثرات جانبی را دارد، مثل ورم، کبودی و قرمزی؛ بنابراین سرعت بهبود آن از لیزر دی اکسید کربن بیش‌تر است. در بعضی از موارد، دوره بهبود تنها یک هفته طول می‌کشد. از پزشک‌تان بپرسید که دوره بهبود شما چقدر زمان می‌برد.

اگر پوست تیره‌ای دارید، ‌ممکن است این روش در مورد شما بهتر جواب دهد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان