چطور یک زبان خارجی را زودتر یاد بگیرم؟

یادگیری یک زبان دیگر به جز زبان مادری باعث خواهد شد تا با یک دنیای کاملاً متفاوت آشنا شویم. در این مطلب قصد داریم به شما روش‌های افزایش سرعت در یادگیری زبان‌های خارجی را آموزش بدهیم.

چطور یک زبان خارجی را زودتر یاد بگیرم؟

آیا به دنبال یادگیری یک زبان جدید هستید و می‌خواهید این کار را هر چه زودتر انجام بدهید؟ راستش را بخواهید هیچ راز و راه میانبری وجود ندارد. شما فقط باید به یادگیری زبان جدید پایبند باشید و بخواهید که سخت کار کنید و از اشتباه کردن نهراسید. در ادامه با مراحل انجام دادن این کار آشنا خواهید شد.در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

خود را در محیط زبان مورد نظر غرق کنید!

با افرادی که زبان مورد نظر شما، زبان مادری‌شان است صحبت کنید. بهترین راه یادگیری زبان جدید صحبت کردن و وقت گذاشتن با افرادی است که به آن زبان تکلم می‌کنند. صحبت کردن با این افراد به شما انگیزه‌ی بیشتری برای یادگیری می‌دهد. می‌توانید با وجود امکانات دنیای مجازی این کار را از طریق اینترنت انجام بدهید. 

هر روز زبان یاد بگیرید

کتاب  زبان

اغلب می‌شنوید که فردی می‌گوید که من به مدت پنج سال زبان کار می‌کردم اما چیزی یاد نگرفتم اما آیا واقعاً آن‌ها پنج سال خود را به یادگیری زبان اختصاص داده بودند؟ به احتمال زیاد آن‌ها هفته‌ای چند ساعت بیشتر به آموزش زبان اختصاص نمی‌دادند. یادگیری زبان کار یک یا دو ماه نیست شما باید روزانه چند ساعت را به آموزش زبان اختصاص بدهید. 

یادگیری زبان به تکرار بستگی دارد. اگر وقفه‌ای در این بین اتفاق بیافتد همه چیز از دست می‌رود. 

همیشه با خود یک لغت‌نامه داشته باشید

داشتن یک لغت‌نامه زمان‌های زیادی را برای شما ذخیره می‌کند بنابراین یک لغت‌نامه برای خود تهیه کنید. با وجود تلفن‌های هوشمند این کار خیلی راحت‌ است. می‌توانید در زمان‌های مرده به خواندن این لغت‌نامه بپردازید.

به زبان مورد نظر فیلم ببینید، کتاب بخوانید و بنویسید

محل کار

وقتی می‌گوییم خود را در زبان مقصد غرق کنید به این معنا است که تمام فعالیت‌های روزمره‌ی خود را حول زبان مقصد قرار دهید. آسان‌ترین کار تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خارجی است. سعی کنید از زیرنویس استفاده نکنید. همچنین می‌توانید وقت خود را با خواندن روزنامه و مجلات زبان مقصد بگذرانید. 

زیاد نگران گرامر نباشید

دلیل اینکه اغلب مردم نمی‌توانند زبان یاد بگیرند این است که زمان‌ زیادی را در مدرسه به یادگیری گرامر زبان می‌گذرانند. ابتدا زبان یاد بگیرید بعداً هم می‌توانید سراغ گرامر بروید.

روی تلفظ زمان بگذارید

یادگیری زبان

فایده‌ای ندارد که شما شروع به حفظ کردن کلماتی بکنید که آن‌ها را به اشتباه تلفظ می‌کنید. تلفظ کردن صحیح واژه‌ها چندان آسان نیست و اینجاست که صحبت کردن با فرد آشنا به زبان بیگانه به کار می‌آید. 

از هر اشتباهی درس بگیرید

زمانی که اشتباهی در یادگیری زبان انجام می‌دهید بهتر است که غرور خود را کنار بگذارید. یادگیری زبان جایی نیست که به دنبال کمال‌گرایی باشید. شما ممکن است باهوش‌ترین فرد باشید اما اگر در حالت تدافعی قرار بگیرید خود را از موقعیت‌های مهمی محروم می‌سازید. به خاطر کوچک‌ترین اشتباهات هم سپاس‌گزار باشید چرا که نشان می‌دهد که شما تلاش می‌کنید.

با دوست خیالی خود حرف بزنید

جهان

زمانی که تنها هستید شروع کنید با یک دوست خیالی صحبت کردن و در مورد مسائل روزمره اظهار نظر کنید. این اقدام سبب تقویت قوه‌ی خلاقیت شما می‌شود.

سخن آخر

مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توان در یادگیری زبان به آن اشاره کرد این است که بدانید برای چه می‌خواهید یک زبان جدید را یاد بگیرید. این موضوع شاید واضح به نظر برسد اما در یک بازه‌ی طولانی‌مدت بسیار مهم است و باعث خواهد شد تا انگیزه‌ی خود را از دست ندهید. مهم نیست دلیل شما برای یادگیری زبان جدید چیست تنها چیزی که اهمیت دارد این است که این هدف باعث ایجاد شوق در شما شود.

منبع: wikihow ،fluentu ،babbel

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان