۱۸ نکته خنده دار در فیلم‌های برتر تاریخ سینما

هر ساله هزینه‌ بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم‌ سینمایی در سراسر جهان می‌شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما ماندگار می‌شوند ولی حتی این آثار ماندگار نیز از اشتباه مبرا نبوده و حتی برخی علی‌رغم موفقیت‌های بی‌شمار، عنوان بزرگترین گاف‌های سینمای جهان را به دنبال خود یدک می‌کشند.

هر ساله هزینه‌ بسیاری صرف ساخت هزاران فیلم‌ سینمایی در سراسر جهان می‌شود که در این میان تنها تعداد محدودی به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ سینما ماندگار می‌شوند ولی حتی این آثار ماندگار نیز از اشتباه مبرا نبوده و حتی برخی علی‌رغم موفقیت‌های بی‌شمار، عنوان بزرگترین گاف‌های سینمای جهان را به دنبال خود یدک می‌کشند. 

گلادیاتور
Gladiator

فیلم گلادیاتور یک فیلم درام تاریخی و اسطوره سینمایی است. تنها چیزی که شما نمی‌توانید تصور کنید کپسول گازی است که در ارابه گلادیاتورها در آن زمان است. ولی در این فیلم از کپسول گاز استفاده شده بود و متاسفانه در یکی از سکانس‌های اصلی از دید تیز بین ما پنهان نشد. هرچند در این عکس که مشاهده می‌کنید این کپسول در جایی قرار گرفته است که هر بیننده می‌تواند به راحتی آن را ببیند.
 

هری پاتر و سنگ جادو
Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

امضای خاص هری پاتر در بعضی از صحنه‌ها وجود دارد و در بعضی از صحنه‌ها به صورت کامل محو می‌شود. بینندگان زیادی دلشان می‌خواست بدانند دلیل این محو شدن‌های یکباره چه چیزی می‌تواند باشد. دلیلش چیزی جز خطای گروه فیلم سازی نیست!
 

دزدان دریایی کارائیب، نفرین مروارید سیاه
Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl (2003)

کلاه کابویی که جانی در فیلم دزدان دریایی به سر دارد مارک ادیداس و معروف است. ما روی یک کشتی دزدان دریایی چیزی به جز دزد دریایی انتظار نداریم ولی یکی از کادر اجرایی با تی شرت آن دور دست‌ها بدون آنکه بداند فیلم برداری است ایستاده است. این دو فیلم به جانی دپ در بالا رفتن و ارتقا شغلی کمک فراوانی کرد و موفقیت‌های زیادی هم بدست آورد. شما می‌توانید به این دو تصویر نگاه کنید و یک دل سیر بخندید.
 

زن زیبا
Pretty Woman

باید به سحر و جادوی خطای انسانی و همچنین ادیت و منتاژ وحشتناک و بازی فوق العاده جولیا رابرتز تبریک بگوییم. جولیا پس از گاز زدن به یک کیک یزدی در یک لحظه بعد آن را به کلوچه تبدیل کرده است. تعجب ما بیشتر از این است که این گروه چقدر می‌تواند صبحانه بخورند. کیک یزدی! کلوچه! و کیک‌های دیگری که شاید ما اصلاً نمی‌دانیم! ندیدیم.
 

شیردل
Braveheart

یکی دیگر از موفق‌ترین فیلم‌های دوران، فیلم دلاور بوده است. ولی یک ون سفید پشت سوار نظام در خط افق به کار خودش می‌پردازد و این فیلم تاریخی را جریحه دار کرده است. کاش این اتفاقات اصلاً پیش نمی‌آمد. ولی بگذریم. بخندید و فراموش کنید!
 

ارباب حلقه‌ها – هابیت
The Lord Of The Rings Trilogy/The Hobbit

به دلیل برخی از دلیل‌ها که نمی‌دانیم چشم‌های شخصیت لگولاس در جایی آبی و در یک جای دیگر سبز شده است. باید در مورد خلقت خداوند شک داشته باشیم. این موجود افسانه‌ای تا این حد افسانه‌ای است که در یک جا به یک رنگ و در یک جا به رنگ دیگری چشم باز می‌کند. کاش کمی ما تیز بینمان را کم کنیم یا گریمور در انتخاب رنگ لنزها بیشتر دقت می‌کرد. حدس بر این است که گریمور دچار کوررنگی شده است.
 

ماتریکس
The Matrix

درحالیکه فیلم ماتریکس می‌توانست یکی از بی عیب ترین فیلم‌های تاریخ باشد، در یک سکانس، روی تصاویر قفلی در تمامی افراد موجود در کادر تولید فیلم دیده می‌شود. کمی این قضیه ماتریکس را به عنوان فیلم زیبا زیر سؤال می‌برد. بهتر است شما هم در دفعات بعدی که فیلم را می‌بینید چشمتان را ببندید و بگذرید. به جلوه‌های ویژه دقت بیشتری کنید تا قفلی در!
 

دو سریع دو خشن
2 Fast 2 Furious

کاش ادیت کردن در این فیلم به این سرعت انجام نمی‌شد. جلوه‌های ویژه این فیلم کاملاً برای شما به عنوان یک فیلم بدلکاری و پشت صحنه محصوب می‌شود. دلیل این مشکلات سرعت اجرای کار بوده است. درجایی کلاه محافظ بدلکار از پنجره ماشین بیرون است، در جایی دستی از غیب از پنجره بیرون آمده است و در بسیاری از صحنه‌ها مشخصات داخلی ماشین‌ها یکباره عوض شده است. وقتی شما با این مشکلات مواجه می‌شوید تمام زیبایی فیلم را دیگر نمی‌بینید و دلتان از فیلم زده می‌شود.
 

هری پاتر و زندانی آزکابان
Harry Potter and the Prisoner Of Azkaban

گلدان عجیب شکسته، باتری‌های میکروفون و همچنین ساختمان‌های متفاوت از جمله اشتباهاتی است که ما در این فیلم دیده‌ایم. کسی که دقت زیادی نداشته باشد نمی‌تواند این نکات را ببیند زیرا که دوربین به تندی از روی این صحنه‌ها عبور می‌کند و می‌گذرد. ولی ما دقت زیادی داریم و به گلدان شکسته دقت کردیم و همچنین به تغییرات موجود در دو صحنه متفاوت از خانه که با محو شدن گل جلو خانه و پاییز زودرس مواجه می‌شود دقت کردیم. ولی هر کسی که کمی دقت داشته باشد، باتری‌های اوریخته شده به کمر بازیگران را به شکل واضحی می‌تواند ببیند. در این حالت است که باید به ادیتور خسته نباشید بگوییم!
 

انتقامجویان
Avengers

تعمیر ماشین‌های خراب در کسری از ثانیه در تلویزیون و فیلم‌های مورد علاقه ما سابقه طولانی دارد. گوشه‌ای از ماشین در فیلم انتقامجویان در کسری از ثانیه به شکلی تعمیر می‌شود که کمتر کسی باورش می‌شود. همچنین به کمر جناب کاپیتان دقت کنید! پارگی در لباس هم به عنوان تعمییرات لحظه‌ای می‌تواند طبقه بندی شود. این تعمیرات ناگهانی در نگاه اول دیده نمی‌شود.
 

مردان ایکس
X –Men

اشتباهات بصری در این فیلم غوغا می‌کند. بیشتر بینندگان درگیر مبارزه‌های خونین می‌شوند و کمتر دقت می‌کنند که لباس ولوورین در جایی خونی است و در همان صحنه لباس او به تمیزی برف دیده می‌شود. وسایل اشپزخانه همانند فیلم‌های ترسناک ناگهان غیب می‌شوند. مردگانی که چشم‌هایشان بازتر می‌شود و همچنین میزی که دچار تغییر می‌شود و پوشه‌های آبی محو می‌شوند. شاید کسی یادش نیاید این اشتباهات را. شما هم فراموش کنید.
 

تایتانیک
Titanic

تغییر در ارایش ها، لباس‌ها و کشتی...آه! در فیلمی که جزیی از تاریخ بشریت شده است واقعاً کمی عجیب به نظر می‌رسد. شاید قدیمی‌ها توجهی به این نکات نداشتند ولی امروزه نداشتن جزییاتی در لباس بازیگران و یا تفاوت داشتن در ارایش بازیگران همگی به عنوان یک ضعف به حساب می ایند. همچنین در جایی کشتی را می‌بینید که دو نیم شده و در یک صحنه دیگر به صورت سالم در حال غرق شدن است. در جای دیگر نقاشی و شاهکار برد پیت است که خطوط کودکانه او تبدیل به نقاشی حرفه‌ای می‌شود. امیدواریم جز ما و شما کس دیگری متوجه نشده باشد.
 

گرگ و میش
Twilight

درحالیکه فیلم گرگ و میش طرفداران بسیاری به ویژه از طرف دختران و زنان پیدا کرده است، ممکن است حرف‌هایی که به شما می‌زنیم تعدادی ازاین طرفداران را از تصمیم خودشان منصرف کند. بسیاری از افراد بعد از دیدن این صحنه‌ها و مشکلات ادیتوری تصمیم گرفتند این فیلم را اینقدر دوست نداشته باشند. علاوه بر مشکلات گفتاری، مشکلات بصری همانند نحوه دستان بازیگران اصلی در فیلم که چندین و چند بار صورت گرفته است و همچنین لوله‌های اکسیژنی که در صحنه‌های مختلف توسط پرستاران دستکاری می‌شد، وجود دارد.
 

ظهور امپراتوری
300: The Rise Of Empire

در مقابل مشکلاتی که فیلم‌های معروف داشتند این مشکل چندان به چشم نمی اید. مشکل می دانید در تغییر رنگ سیب است. سیبی که در یک لوکیشن سبز و دیگری قرمز است. خوب است ادیتور ها به این دقت کردند که سیب تبدیل به هلو یا کیوی نشده ست!
 

پارک ژوراسیک
Jurassic World

چهار نفر در پارک ژوراسیک به دنبال یک تی – رکس هستند. همه آنها یک نوار قلبی یکسان دارند که نشان می‌دهد همه این آدم‌ها ضربان های قلبی یکسان دارند. این بی دقتی به نوعی بی اهمیتی به نگاه بیننده است. دوست نداریم در قسمت‌های بعدی بی احترامی‌هایی این چنینی مشاهده کنیم. این‌ها اشتباهاتی کودکانه برای یک سرمایه گذاری میلیاردی است.
 

تروی
Troy

برای سالهای زیادی هواپیمایی که بر فراز سر تروی، شخصیت تاریخی در یک فیلم تاریخی مشاهده شد، به عنوان یک مبحث داغ در اینترنت پخش شد. بیشتر مردم هنوز هم باور ندارند این صحنه حقیقی باشد. ولی شما در صحنه واقعی فیلم که در بالا آورده شده است به وضوح می‌توانید هواپیما را مشاهده کنید. دیدن یک هواپیما در این فیلم می‌تواند مضحک‌ترین صحنه در سینما باشد. از این صحنه بگذریم به سپر تروی می‌رسیم که در نبرد قبلی به شدت نابود شد ولی در صحنه بعدی دوباره‌تر و تازه به صحنه رقابت برگشت.
 

مرد آهنی
Iron Man

همان طور که خودتان هم تا الان متوجه شده‌اید فیلم‌هایی با بودجه‌های زیاد همیشه مشکلات بزرگ‌تری هم دارند. دو صحنه از فیلم مرد آهنی گواه دیگری بر این حرف ما است. گوشواره‌هایی که به یک باره محو می‌شوند و خنده بی دلیل بر روس صورت جنازه افتاده بر زمین که بدل است! چگونه می‌توانیم از این مشکلات چشم بپوشیم وقتی توقع ما بسیار بالاتر است.
 

شوالیه تاریکی
The Dark Knight

ورود سریع، قرار دادن دست، تفنگ اسباب بازی همگی از مشکلات فیلم برتر تاریخ است. این‌ها می‌توانیم بگوییم تنها سه مشکلی هستند که در این فیلم با بودجه عظیم وجود دارد. این فیلم در مقابل بسیاری از فیلم‌های دیگر تقریباً بی عیب و نقص بوده است و یا تاکنون چشمان تیز بین ما این صحنه‌ها را نتوانستند شکار کندد. با توجه به شدت زیبایی و ساختار منسجم این فیلم این اشتباهات نادیده گرفته می‌شود.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 2
پاسخبهداد | 1396/12/18 - 10:58
توی فیلم تایتانیک برد پیت بازی میکرد؟ ندیدمش :) مرسی کلا مطلب خوبی بود
پاسخساجده حلواچیان | 1396/12/11 - 13:45
تو داستان غرق شدن تایتانیک اون بازیگر برد پیت نیست لئوناردو دیکاپریو خودتونم که اشتباه کردید
ارسال نظر
پیشخوان