۳۰ مدل ماشین که شما در امریکا حق رانندگی با آن‌ها را ندارید [ قسمت اول]

در تمام دنیا امریکا به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی شناخته می‌شود که شهروندان در آن به آزادی‌های مختلفی دسترسی دارند، بااین‌وجود در این کشور شما برای داشتن ماشین با قوانین سنگینی مواجه هستید و باید آن‌ها را رعایت کنید

در تمام دنیا امریکا به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی شناخته می‌شود که شهروندان در آن به آزادی‌های مختلفی دسترسی دارند، بااین‌وجود در این کشور شما برای داشتن ماشین با قوانین سنگینی مواجه هستید و باید آن‌ها را رعایت کنید. دیرزمانی است که شهروندان آمریکایی از واردات ماشین‌های آلمانی و ژاپنی که در خود این کشورها طرفداران زیادی هم دارد، منع شده‌اند. بسیاری از این ممانعت‌ها همراه با دلیل بوده است و برخی دیگر دلیل مشخصی ندارند. در این مقاله برای شما 30 ماشینی که شامل این قوانین شده‌اند را معرفی خواهیم کرد. با قسمت اول این سری مقالات و بنیتا همراه ما باشید.

تویوتا هایلوکس
Toyota Hilux

buzzdrives

یکی از بهترین وانت کابین‌های دنیا همین تویوتا هایلوکس است که علیرغم کیفیت بالا، آمریکایی‌ها نمی‌توانند این ماشین را وارد خاک امریکا کنند. تویوتا هایلوکس به‌عنوان یکی از برترین‌ها در سبک‌کاری خودش هست. حدس‌ها بر این است که دولت امریکا برای جلوگیری از ایجاد رقابت بین محصولات داخلی و محصولات وارداتی همانند هایلوکس، واردات این ماشین را ممنوع کرده است.


تویوتا هایلوکس مدل لتدرور دیفندر 110
Toyota HiluxLand Rover Defender 110

buzzdrives

این ماشین که در رده‌بندی ماشین‌های SUV (شاسی بلندهای بیابانی) قرار می‌گیرد، یک ماشین کاملاً انگلیسی است که در تمام دنیا یکی از ستون‌های اصلی حمل‌ونقل نظامی هست. همچنین این ماشین علیرغم ظاهر زمخت سواری خوبی در جاده دارد. اگر شما از طرفداران این ماشین هستید و در امریکا زندگی می‌کنید، واقعاً دچار مشکل اساسی شده‌اید. زیرا که دولت امریکا به این ماشین به علت نداشتن کیسه هوایی و ایمنی کافی برای سرنشینان اجازه واردات را نداده است و در سطح شهر اجازه تردد این ماشین هم برداشته‌شده است. برای شما متأسف هستیم.


نوبل
Noble M600

buzzdrives

نوبل ام 600 یکی از سوپر ماشین‌هایی است که بعید است شما بتوانید آن را در جاده‌های امریکا مشاهده کنید. این ماشین در نوع خود سبک، سریع و به‌اندازه کافی لوکس و شیک است که بتواند در برابر ماشین‌هایی همانند فراری و لامبورگینی خودنمایی کند. اما شما نمی‌توانید این ماشین را وارد زندگی آمریکایی خودتان کنید. دلیل ممنوعیت این ماشین هنوز روشن نشده است.


نیسان پاترول
Nissan Patrol

buzzdrives

اگر در استرالیا زندگی می‌کردید، و یا با مردم محلی آنجا صحبت کنید متوجه خواهید شد که نیسان پاترول به‌عنوان یکی از ستون‌های زندگی آن‌ها حساب می‌شود. برای مدت‌ها این ماشین به‌عنوان یکی از SUV های برتر دنیا شناخته می‌شد و چندین بار ارزش‌های خودش را نشان داده بود ولی به دلایل نامعلوم از واردات به امریکا ممنوع شده است و به‌عنوان واردات غیرقانونی شناخته می‌شود.


تویوتا لند کروز
Toyota Land Cruiser (Diesel version)

buzzdrives

تقریباً هیچ جای این کره خاکی نیست که ماشین‌های لند کروز نتوانسته باشد به آنجا برسد و چرخ‌هایش را رویان مکان قرار ندهد. این ماشین قوی به‌عنوان یکی از علایق گردشگران طبیعت و عاشقان گردش‌های بیابانی است. داشتن ماشینی به این قدرت، برای مدل‌های قدیمی هم ممنوع بود. برای این مدل خاص دیزل ممنوعیت سنگینی قرار داده‌شده است.


آئودی آراس 2
 Audi RS2 Avant

buzzdrives

نشان RS برای ماشین‌هایی که در کل دنیا به خاطر عملکرد و همچنین قدرت بالا دارند یک لقب شاهانه محسوب می‌شود. ماشین آئودی آوانت آر اس یکی از اعضای خانواده شاهانه باقدرت بالا و عملکرد خوب است. این ماشین برای نیاکان ما در حد ماشین‌های لوکس و قابل‌ستایش کنونی بوده است. ولی شما در امریکا و دوران کنونی آن نمی‌توانید صاحب این ماشین شوید.


فولکس‌واگن اماروک
Volkswagen Amarok

buzzdrives

این مدل از ماشین فولکس‌واگن ازجمله تولیدات این شرکت بوده است که هم‌اکنون هم به‌عنوان مدل خاص این شرکت تولید می‌شود و تقریباً در سراسر جهان تحسین می‌شود. این ماشین به‌تازگی مدل جدیدی هم تولید کرده است که بازهم مورد تحسین کل جهان واقع‌شده است. بااین‌وجود واردات این خودرو در امریکای شمالی مشکلات فراوانی به وجود آورد و از آن زمان شما نمی‌توانید این خودرو را در جاده‌های امریکا مشاهده کنید.


شورلت اوپترا
Chevy Optra

buzzdrives

این مدل از شورلت در کانادا اجازه تردد دارد ولی در امریکا اجازه تردد ندارد. این ماشین بیشتر در کشورهای آسیایی بفروش رفته است، و نهایت تلاش‌ها منجر شد که این ماشین در امریکای شمالی فروش رفت، بااین‌همه اوپترا نمی‌تواند استانداردهای کنونی امریکا را داشته باشد و از واردات و تردد به این کشور ممنوع شده است.


لادا نیوا
Lada Niva

buzzdrives

نیوا از آن ماشین‌هایی است که در کانادا به‌صورت محدود اجازه تردد دارند ولی مردم امریکا حتی از وجود این ماشین هم اطلاع چندانی ندارند. درحالی‌که این ماشین در آسیا و اروپا به لطف قیمت مناسب، کیفیت ساخت خوب و همچنین یک ماشین 4*4 مناسب خانواده بسیار موردتوجه قرار گرفت. دلایلی که این ماشین را از ورود به امریکا ممنوع کرده بیش از آن است که بتوانیم در اینجا برای شما لیست کنیم. بدانید که این ماشین تخم‌مرغی در امریکا دیده نشده است!


پژو آر سی زد کوپه
Peugeot RCZ Coupe

buzzdrives

طرفداران خودرو در اروپا از داشتن خودرویی به این سبک بسیار خوشحال می‌شوند این در حالی است که آمریکایی‌ها از داشتن خودرو پژو آر سی محروم هستند. ظاهر این ماشین یکی از نقاط قوتان است. پژو توانست بازارهای امریکای شمالی را تصرف کند ولی هرگز به قوانین امریکا احترام نمی‌گذارد و همین باعث شده است ورود این خودرو به خاک امریکا ممنوع شود.

با من و قسمت های بعدی همراه باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان