شخصیت‌های کم‌رنگ اما دوست‌داشتنی داستان‌های دیزنی ـ قسمت سوم

۱. زازو در شیر شاه Zazu-The Lion Kingاگر بخواهیم صادق باشیم زازو یکی از بهترین همراهان قهرمانان دیزنی بوده است

1. زازو در شیر شاه Zazu-The Lion Kingاگر بخواهیم صادق باشیم زازو یکی از بهترین همراهان قهرمانان دیزنی بوده است. دقیق، دانا، وفادار و شدیداً انگلیسی بود، خصیصه‌ای که همه‌ی زده‌ی دومی‌ها باید داشته باشند. اینکه می‌توانست پرواز کند به او اجازه ‌می‌داد که حرف‌های حیوانات را برای هم ببرد و در مواقع لزوم می‌توانست مراقبت از بچه‌ها را بر عهده بگیرد. گزارش صبحگاهی را هم با آواز می‌خواند که باعث می‌شد هر کاری به نظر جذاب و جالب بیاید. کلی کمک‌کار بود و اصولاً داشتن کمکی که درون سوراخ‌های کوچک جا بشود در کارتون‌ها دیزنی همیشه به درد می‌خورد.

2. خانم کلاک در رابین‌هود Lady Kluck-Robin Hoodخانم کلاک که دایه‌ی ماریون در رابین‌هود است در نگاه اول مرغ پا به سن گذاشته‌ی دوست‌داشتنی است که با بچه‌ها شمشیربازی می‌کند و سخنان دلگرم‌کننده‌ای به ماریون می‌گوید، سخنانی چون: “به‌زودی عمو شاهت یه کلاه‌بردار رو به‌عنوان داماد خانوادش خواهد دید ” اما زمانی که اوضاع پیچیده می‌شود و رابین‌هود پرنس جان را در مسابقه‌ی تیراندازی آچمز می‌کند، خانوم کلاک هم وارد گود می‌شود و برای کمک با عوامل پرنس جان وارد جنگ می‌شود؛ و در حال جنگیدن با یکی از کرگدن‌های محافظ با فریاد به ماریون می‌گوید بدو برو دختر اینجا جای یه خانوم متشخص نیست. چی از این بهتر!

3. توبی در کارآگاه موش بزرگ Toby-The Great Mouse Detectiveتوبی مهربان، دقیقاً مثل دکتر واتسون و شرلوک هلمزِ خیابان بیکر استریت هستند. هیچ‌کس وفادارتر و بااستعدادتر از این سگ مهربان در یاری‌رساندن به موش کارآگاه قصه نیست. او بو می‌کشد و دنبال دشمنان می‌رود و هیچ‌کس بهتر از او دشمنان کارآگاه را نمی‌ترساند بااینکه به داسون هم مشکوک است اما این نشان از وفاداری بیش‌ازحد اوست. شاید یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های توبی حساسیت شدید او نسبت به اولویا فلاورشام باشد چیزی که بسیل (موش کارآگاه) خیلی ساده از آن می‌گذرد، البته توبی خیلی بی‌صدا او را سر جای خود می‌نشاند و این مهم‌ترین خاصیت این دوست وفادار است.

4. کریکی در مولان Cri-Kee-Mulan
چه کسی کمک کرد تا بجنگند؟ هانِ تبه‌کار را شکست دهند و چین را نجات دهند؟ دوستِ جیرجیرک مولان! این فسقلی‌ِ بنفش سرحال از طرف مادربزرگ مولان به‌عنوان نشانه‌ای برای خوش‌شانسی به او داده شد و این‌گونه وارد زندگی مولان شد، ولی در آخر نشان داد که به‌جز خوش‌شانسی آوردن، خیلی کارهای بیشتری از او برمی‌آید. کریکی نشان داد که وفادار و شجاع است و علاقه و میل زیادی به کمدی بودن دارد و در لحظه‌هایی که موشو (اژدها کوچولوی قصه) در حال خود نشان دادن و بزرگنمایی است، کریکی سر می‌رسد و کاری خنده‌دار تحویلمان می‌دهد. حتماً شنیده‌اید که حشراتی مثل سوسک در هر شرایطی زنده می‌مانند؟ احتمالاً کری‌کی هم یکی از همین انواع حشرات است!

5. خانم دهن‌گشاد در دیو و دلبر Madame de la Grande Bouche-Beauty and the Beastمی‌دونید کی پایه‌ی جنگیدنه؟ کمد لباس‌ها! می دونید چه کسی از بالای پله‌ها می‌پره پایین تا یک غارتگر را له کنه؟ کمد لباس‌ها! می دونید که یک قلب مهربون و روحیه‌ مهمان‌نواز و به طرز عجیبی موهای خوش استیلی برای کمد بودن داره؟ کمد لباس‌ها! زمانی که کل دنیا به جاشمعی و ساعت و قوری و زیر پایی‌ سگ مانند داستان توجه می‌کنند بد نیست بدانید که خانم دهن‌گشاد تنها مبلمان و وسیله‌ی منزلی هست که جای خودش را بین شخصیت‌های کارتونی تاریخ بازکرده است و این درحالیست که خیلی کم از او صحبت شده است. تنها به‌تازگی که فیلم این داستان ساخته شد مردم متوجه شدند که این کمد چه نقش بزرگی در داستان دارد.

6. ری در پرنسس و قورباغه Ray-The Princess and the Frogاول‌ازهمه چیز باید گفت که این انیمیشن یکی از بهترین ساخته‌های افسانه‌ها از دیزنی است و در این کار برای اولین بار دیزنی یک پرنسس سیاه‌پوست را به نمایش کشیده است، اما فیلم و داستان بسیار نادیده گرفته‌شده‌اند. ثانیاً با توجه به داستان فیلم و نقش کجون Cajun شب‌تاب بال‌دار فیلم خیلی عجیب است که او به‌اندازه‌ی اولاف در یخ‌زده معروف و محبوب نشده است. در میان پخش کردن دانسته‌ها و مسخره‌بازی درآوردن درباره‌ی نور متصاعد شده از خودش و اجرای یکی از عاشقانه‌ترین موزیک‌های دیزنی، ری همان‌قدر که متمایز است دوست‌داشتنی هم هست. چیزی از مشاهده عشق کرم شب‌تاب به یک ستاره بیشتر قلب را به درد می‌آورد؟

7. داجر در اولیور و همراهان Dodger-Oliver & Companyامکان داشت که اولیور (گربه) بدون کمک این سگ می‌توانست از پس خیابان‌ها برآید؟ داجر زمانی که اولیور به سرپناه نیاز دارد او را تحت حمایت می‌گیرد و زمانی که در یک ماجرا گم می‌شود دربه‌در به دنبال او راه می‌افتد. شاید زمانی که اولیور به امید پیدا کردن خانواده در خانه‌ای ثروتمند می‌ماند دوست خوبی نبود اما کم‌کم با قضیه کنار آمد و در انتهای داستان این دو دوست جداناشدنی هستند. چیزی که عجیب است این است که باوجوداینکه داجر نقش دوم داستان است اما شدیداً نادیده گرفته‌شده و هیچ جایی خبری از او نیست بااینکه واقعاً لیاقتش بیش از این‌هاست.

8. پگاسوس در هرکولس Pegasus-Herculesهیچ دلیلی وجود ندارد که پگاسوس محبوب‌ترین شخصیت دیزنی نباشد آن‌هم با توجه به تاریخچه‌ی علاقه‌ی طرفداران به شخصیت‌های شبیه به او و کم لیاقت‌تر. پگاسوس بچه که بامزه‌ترین شخصیتی ست که از زیر قلم انیماتورها بیرون آمده و پگاسوس بالغ هم به‌اندازه شهر خدایانی که اهلش است باشکوه است. شخصیتی باهوش و پر گوشه و کنایه و قوی‌ست. شخصیتش اصلاً مفهوم جانبی ندارد و در خیلی مواقع بدون حضورش شخصیت اصلی موفق به‌پیش بردن هدف‌هایش نمی‌شود. همان‌قدر که هرکولس خدا زاده و مهم است او هم مهم به نظر می‌رسد. تازه به نظر می‌رسد اگر اراده کند توانایی پرواز هم داشته باشد، اگر یادتان باشد از روی ابرها به‌سوی هرکولس شیرجه می‌زند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان