۳۰ مدل ماشین که شما در امریکا حق رانندگی با آن‌ها را ندارید [قسمت سوم]

در تمام دنیا امریکا به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی شناخته می‌شود که شهروندان در آن به آزادی‌های مختلفی دسترسی دارند، بااین‌وجود در این کشور شما برای داشتن ماشین با قوانین سنگینی مواجه هستید و باید آن‌ها را رعایت کنید

در تمام دنیا امریکا به‌عنوان یکی از معدود کشورهایی شناخته می‌شود که شهروندان در آن به آزادی‌های مختلفی دسترسی دارند، بااین‌وجود در این کشور شما برای داشتن ماشین با قوانین سنگینی مواجه هستید و باید آن‌ها را رعایت کنید. دیرزمانی است که شهروندان آمریکایی از واردات ماشین‌های آلمانی و ژاپنی که در خود این کشورها طرفداران زیادی هم دارد، منع شده‌اند. بسیاری از این ممانعت‌ها همراه با دلیل بوده است و برخی دیگر دلیل مشخصی ندارند. در این مقاله برای شما 30 ماشینی که شامل این قوانین شده‌اند را معرفی خواهیم کرد. با قسمت اول این سری مقالات و بنیتا همراه ما باشید.

مزدا کوسمو
1992 Mazda Cosmo

buzzdrives

این خودرو به‌صورت کلی نادر و کمیاب است ولی در امریکای شمالی این ندرت بیشتر به چشم می‌آید به‌صورت که در سال‌های بعد ممکن است اصلاً این خودرو را مشاهده نکنید و از میان برود. این کوپه ازجمله ماشین‌های موتور دورانی مزدا بود که یکی از افسانه‌های مزدا محسوب می‌شود. در ابتدا شرکت مزدا قصد فروش مدل‌های خودش به امریکا بود ولی نتوانست در همان مراحل اولیه این کار را پیش ببرد.


سوزوکی جیمنی
Suzuki Jimny

buzzdrives

این کوچک دوست‌داشتنی 4*4 تقریباً در همه سراسر جهان از فروشش در بازارها لذت برد ولی در امریکای شمالی بسیار اذیت شد. این بز کوهی، یک خودرو است. این خودرو می‌توانید با اختلاف زیادی در رده‌بندی خودروهای هم‌سطح خودش بالاتر قرار می‌گیرد. رانندگی با این خودرو بسیار سرگرم‌کننده بود ولی بااین‌وجود نتوانست به جمع خودروهای سرگرم‌کننده آمریکایی وارد شود.


اولین خودرو هوشمند
First Generation Smart Car

buzzdrives

ماشین‌های هوشمند قطعاً در حال حاضر در خیابان‌های امریکا تردد دارند. ولی این سعی برای اولین نسل خودروهای هوشمندی که وارد بازار شد سخت بود؛ و درنهایت کاملاً ناامید شدند. خبر بد این است که شما اگر در امریکا هستید نمی‌توانید این خودرو کوچک و تخم‌مرغی را به دست آورید.


ترابانت
Trabant

buzzdrives

همه نسل‌های قبلی ما مسلماً دوست داشتند یک یادگاری از خودروهای المان شرقی را داشته باشند ولی شما در حال حاضر نمی‌توانید در امریکا این خودرو را داشته باشید؛ و نهایت ناامیدی را به دست می‌آوریم. این کار بیشتر از یک وسیله حمل‌ونقلی برای دوران ساخت خودش و 25 سال قبل بوده است، طراحی ساده و زیبا. شما اگر می‌توانید کاری کنید که واردات مدل‌های قدیمی و تردد این خودرو در امریکا آزاد شود.


لانچیا ایپسلون
Lancia Ypsilon

buzzdrives

این ماشین به‌عنوان یکی از اسطوره‌های رالی در گرویپ B بوده است. افرادی که رالی بازنیستند این خودرو را به یاد نمی‌آورند. این خودرو در اصل متعلق به شرکت فیات است. لانچیا هم‌اکنون هم تولید می‌شود ولی تمام جلوه‌های افسانه‌ای او را از خودرو گرفته‌اند و یک خودرو مسافرتی تولید کرده‌اند. در اروپا لانچیا به‌عنوان یک خودرو محبوب محسوب می‌شود اما طرفداران آمریکایی این خودرو از داشتن این ماشین ناامید شدند.


ویزمان رودستر ام اف 3
Wiesmann Roadster MF3

buzzdrives

این خودرو یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای دست‌ساز است. هرکدام از ماشین‌های تولیدشده دارای شخصیت و صدای خاص خودشان هستند. یکی از حقیقت‌های موجود در رودستر ویزمان است. این خودرو ظریف یکی از درمان‌های واقعی کسانی هستند که مریض داشتن خودروهای خاص هستند، است. متأسفانه ویزمن نتوانست در امریکا موفقیت‌های زیادی به دست آورد و دچار شکست در کارهای اداری و واردات ماشین به امریکا شد.


دایهاتسو کوپن
Daihatsu Copen

buzzdrives

اتومبیل‌های کوچک‌جثه معمولاً در بازارهای امریکا موفق نشدند، شاید یکی از دلیل‌های شکست دایهاتسو کوپن در بازارهای فروش امریکا همین باشد. این خودرو علی‌رغم وزن کم و مصرف سوخت نتوانست به فروش خوبی در امریکا دست پیدا کند. این‌ها از ویژگی‌هایی است که هرکسی برای خودروش می‌خواهد ولی امریکا از واردات آن ممانعت کرد.


کی تی ام ایکس –باو
KTM X-Bow

buzzdrives

کی تی ام ایکس –باو متعلق به گروه از ماشین‌هایی است که آریل اتم (Ariel Atom) دران قرار دارد. ماشین‌های کوچکی که با یک نیش گاز شما از زمین کنده می‌شوید. این خودرو در اروپا محبوبیت خوبی پیداکرده است ولی در خیابان‌های امریکا به‌صورت کامل ممنوع شده است. اگر شما می‌خواهید این خودرو را در امریکا برانید باید یک خیابان اختصاصی داشته باشید. به‌هرحال شما می‌توانید نفس خودتان را تا زمانی که اجازه ورود این خودرو را به امریکا به دست آورد، نگاه‌دارید.

ابارات پونتو اوو
Abarth Punto Evo

buzzdrives

فیات یک از بزرگ‌ترین خریدهای مردم اروپا درزمینهٔ ماشین است و گل سرسبد این فروش‌ها متعلق به همین ماشین بوده است. ابارات یک مدل توسعه‌یافته از مدل قدیمی خودرو پونتو که ظاهر زمخت و بزرگی داشت، است. ابارات پونتو اوو ماشین خانوادگی و جادار است که می‌تواند برای یک خانواده اروپایی مناسب باشد ولی برای آمریکایی‌ها این خودرو یک آرزو است. برای داشتن این خودرو به بنگاه سر کوچه خودتان در امریکا نروید، ناامید خواهید شد.


اسکودا یتی
Skoda Yeti

buzzdrives

در میان خودروهای فیات و در رنج قیمت‌های مناسب، اسکودا یکی از بهترین خودروهایی است که می‌توانیم به شما پیشنهاد بدهیم. اسکودا از اولین تلاش‌های فیات برای تولید یک خودرو SUV خانوادگی و بیابانی است. این خودرو برای کاهش رقابت در بازارهای آمریکایی ممنوعیت واردات پیداکرده است. شاید باید منتظر باشیم این خودرو واردات آمریکایی داشته باشد.




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان