ماهان شبکه ایرانیان

نکته‌هایی که هر باغبانی باید بداند [قسمت اول]

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

نکته های باغبانیSource: www.weshipjackson.com

ذخیره رطوبت
اگر شما هم برای مرطوب نگه داشتن گلدان‌هایتان با مشکل رو به رو هستید بهتر است به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید. یک راه آسان برای حفظ آب در گلدان این است که یک پوشک جاذب در ته گلدان قرار دهید. همچنین می‌توانید از تکه‌های یونولیت هم برای این کار استفاده کنید چون هم سبک و هم ارزان هستند. فیلترهای قهوه برای اولین باری که به گلدانتان آب می‌دهید مناسب هستند زیرا خاک را به صورت فشره کنار هم نگه می‌دارند و از طرفی آب را هم تخلیه می‌کنند.

نکته های باغبانیSource: www.plantcaretoday.com

محافظت طبیعی در برابر حشرات
وجود شته‌ها روی گیاهان, رایج و آزار دهنده است. اما وجودشان به معنی به پایان رسیدن دنیا نیست و می‌توانید با استفاده از آب گرم از شر آن‌ها خلاص شوید. این حقه برای حشرات ریز دیگر نیز کاربردی است. یک روش دیگر این است که یک نوار چسب به دور دست خود بپیچید و آن را روی منطقه آلوده بکشید. همچنین چای بابونه برای اکثر گیاهان مفید است به ویژه زمانی که قارچ یا کپک زده‌اند. اگر باغچه‌تان سالم است و می‌خواهید از ورود احتمالی آفات جلوگیری کنید, می‌توانید سیر, پیاز, پیازچه یا گل داوودی در اطراف دیگر گیاهانتان بکارید. آفات از آن‌ها متنفر هستند.

نکته های باغبانیSource: www.winterwheat1.com

یک باغ جمع و جور
اگر دلتان می‌خواهد که یک باغ داشته باشید و از طرفی فضای زیادی برای این کار ندارید می‌توانید با انجام راه‌های جایگزین یک باغ سنتی داشته باشید. ظروف پلاستیکی برای این کار مناسب هستند. فقط کافیست تا ته آن را سوراخ کنید, مقداری تکه‌های یونولیت در کف ظرف ریخته و روی آن خاک بریزید, حالا شما یک باغ قابل حمل دارید. همچنین می‌توانید از بلوک ‌های سیمانی نیز برای گیاهان رستنی و گیاهانی که نیاز به جداسازی از بقیه دارند استفاده کنید. به یاد داشته باشید که  گیاهان رستنی روی هر چیزی از داربست عمودی گرفته تا دروازه و نرده می‌توانند رشد کنند.

نکته های باغبانیSource: www.dreamstime.com

راه حل خانگی برای از بین بردن علف‌های هرز
یک راه حل آسان و خانگی برای از بین بردن علف‌های هرز: 1 گالن سرکه سفید, 1 فنجان نمک و 1 قاشق غذا خوری صابون مایع شستشوی ظرف. این مواد را داخل یک بطری اسپری بریزید و یک قاتل نیرومند برای علف‌های هرز داشته باشید. فقط مراقب باشید آن را نزدیک چمن یا گیاهانی که از آن‌ها نگهداری می‌کنید اسپری نکنید زیرا ممکن است برایشان مضر باشد. 

نکته های باغبانیSource: www.bluelivingideas.com

صبح ها باغچه را آب دهید
آب دادن یکی از مهمترین کارها در مراقبت از هر نوع باغچه‌ای است. اگر این کار را صبح‌ها انجام دهید, رطوبت برای مدت زمان بیشتری ذخیره خواهد شد. همچنین این کار به شما در محافظت گیاهانتان در برابر کپک, قارچ و پوسیدگی ریشه کمک می‌کند. 

نکته های باغبانیSource: www.thriftyfun.com

از زیر ناخنتان حفاظت کنید
آیا شما هم از اینکه خاک زیر ناخن‌هایتان برود متنفر هستید؟ یک راه حل ساده برای این کار وجود دارد. قبل از شروع باغبانی, ناخن‌هایتان را روی یک قالب صابون بکشید. بنابراین خاک نمی‌تواند زیر ناخن‌هایتان نفوذ کند و بعد از شستشو از تمیزی برق خواهند زد.

نکته های باغبانیSource: www.cultivategarden.com

گیاهان مهاجم را کنترل کنید
بعضی از گیاهان بیشتر از بقیه پیشروی می‌کنند. و این موضوع هنگام کاشت سبزیجات سخت‌تر خواهد شد. یک حقه بسیار ساده برای مهار این گیاهان بدون آسیب دیدنشان این است که ته یک گلدان پلاستیکی را بریده و گلدان را در زیر زمین خاک کنید. این کار یک مرز طبیعی برای ریشه‌ها ایجاد می‌کند و آن‌ها را مهار می‌کند. 

نکته های باغبانیSource: www.thepoultryguide.com

پوست تخم مرغ برای محل پرورش
نیازی نیست صبر کنید تا فصل سرما تمام شود و بعد از آن شروع به کاشت گیاهان کنید. می‌توانید دانه‌ها را داخل منزل و در پوست تخم مرغ بکارید. این یک روش کم هزینه, قابل حمل و مغذی جهت آماده کردن گیاهان برای فصل بهار است.   

نکته های باغبانیSource: www.rsc.org

مواد مغذی
همانقدر که نگران این هستید تا خانوادتان به اندازه کافی مواد مغذی مصرف می‌کنند یا خیر, برای گیاهانتان نیز باید نگران باشید. خاک معمولی یا مالچ, کافی نیست. پوست تخم مرغ حاوی کلسیم زیاد بوده و برای گیاهان بسیار مفید است. همچنین می‌توانید مقداری سولفات منیزیم به گیاهانی که تازه کاشته شده‌اند اضافه کنید. یا آن را به آب اضافه کرده تا هنگام آبیاری گیاهان از آن‌ تغذیه کنند. همچنین برای گیاهان اسید دوست مانند آزالیا, رهددندرنس (Rhododendrons) و زغال اخته از یک لایه قهوه قدیمی استفاده کنید همچنین می‌توانید یک لایه کود غنی به خاک گیاه اضافه کرده و یا تعدادی سوراخ در ته گلدان ایجاد کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان