نایاب ترین عکس های تاریخ بشر [قسمت اول]

در قرن نوزدهم شاهد مرگ امپراطوری سامورایی‌ها در ژاپن بودیم. آنها هزینه سنگینی برای جنگهای داخلی کرده بودند و تقریباً هزینه برای نگه داری خود مجموعه نداشتند. قبل از تغییرات سیاسی در این سازمان، سامورایی‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌های کشتار در تمام دنیا مشهور بودند. انها یک فرهنگ بر اساس افتخارات و شجاعت داشتند که همه به ان احترام می‌گذاشتند.

سامورایی‌ها

در قرن نوزدهم شاهد مرگ امپراطوری سامورایی‌ها در ژاپن بودیم. آنها هزینه سنگینی برای جنگهای داخلی کرده بودند و تقریباً هزینه برای نگه داری خود مجموعه نداشتند. قبل از تغییرات سیاسی در این سازمان، سامورایی‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌های کشتار در تمام دنیا مشهور بودند. انها یک فرهنگ بر اساس افتخارات و شجاعت داشتند که همه به ان احترام می‌گذاشتند.

 


امریکای دست نخوره
تعجب این اقا در دیدن صحنه کشیده شدن راه آهن در دره نوادا امریکا است و تاریخ این عکس مربوط به سال 1868 بوده است.


جواز عبور تایتانیک
این عکس مربوط به بلیطی در طبقه سوم کشتی ستاره سفید ملقب به تایتانیک است. این کشتی اشرافی و سلطنتی 4 روز بعد در تاریخ 14 اپریل با کوه یخ برخورد شدیدی کرد و تا کنون در عمق 380 مایلی از سطح دریا و کف دریا آرمیده است. مکان دقیق غرق شدن کشتی جنوب شرقی نیوفاندلند بوده است.



گواهی ثبت نام آلبرت انیشتین
این عکس نادر مربوط به گواهی ثبت نام آلبرت انیشتین از یکی از ایالت‌های امریکا است. همانطور که می‌بینید مقیا نمرات بین 1 تا 6 بوده است.


هیرام بینگهام
سیاستمدار، تحصیل کرده و محقق هیرام بینگهام باعث ارتباط اینکاهای کوه‌های ماچو پیچو با غرب است. جاده‌ای که به مرکز تحقیقاتی بینگهام ختم می‌شود به نام او زده شده است. در این عکس او خارج از چادر مسافرتی و خود و فارغ از کارهای اکتشافی خودش دیده می‌شود. زمان ثبت این عکس 1912 بوده است. این عکس یکی از اولین عکس‌هایی است که از مرکز تحقیقاتی ایناکا گرفته شده است.



مهر و موم امنیتی شاه توت (King Tut’s Seal)
این طناب که به عنوان یک مهر و موم سه هزار ساله و یا دویست و پنجاه هزار ساله است که در حرارت و خشکی مصر از تجزیه و آسیب جان سالم به در برده است. مقبره‌ای به همین قدمت وجود دارد که اعتقاد بر این است که مایاها برای تولید آهن و فولاد در جنگل‌هایی که عاری از هر گونه ماده الی بودند، استفاده می‌کردند.

آنیاک

آنیاک (Electronic Numerical Integrator and Computer) اولین کامپیوتر ساخته شده به دست بشر است. در سال 1946 این دستگاه به عنوان غول متفکر باسرعت هزاران برابر بیشتر از دستگاه‌های محاسباتیان زمان تولید شد. انیاک بر اساس لامپ‌های خلأ ساخته شده بود. ماشین روزانه مقدار زیادی ازاین لامپ‌ها را به علت استفاده زیاد لازم داشت. پس از ارتقا کامپیوتر در سال 1947 انیاک به مریلند منتقل شد و تا سال 1955 همانجا نگاه داری شد. شهر فبلادلفیا 15 فوریه را به عنوان روز انیاک نامگذاری کرده است و در سال 2011 جشن 65 سالگی ایناک گرفته شد.



خبر وحشتناک
این عکس نادر در لحظه‌ای که دقیقاً به رییس جمهور امریکا خبر حمله تروریستی به برج‌های دوقلو نیویورک را اعلام کردند گرفته شده است. همه 11 سپتامبر را یادشان است. هواپیما غیر نظامی ربوده شده که مستقیم به برج‌های دو قلو برخورد کرد و به عنوان یکی از بزرگترین حملات تروریستی امریکا بود. این حمله باعث کشته شدن سه میلیون نفر و وارد شدن ده میلیارد دلار خسارت به امریکا شد. بعد از این جریانات امریکا اسامه بن لادن را به عنوان مجرم اصلی این جنایات دانست و مرزها را برای یافتن او در نوردید. انها پس از یافتن بن لادن او را اعدام کردند و جسدش را در دریا غرق کردند.


پناهگاه زیر زمینی هیتلر
بعد از آنکه المان برلین را از دست داد، این اولین عکسی بود که از مخفی گاه هیتلر در المان گرفته شد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که روزهای آخر جنگ هیتلر تمام روز را در این مخفی گاه می‌گذرانده است و از آن خارج نشده است. برخی از تصمیمات این مرد در روزهای آخر زندگی ش صدمات جبران ناپذیری به المان وارد کرد. اعلامیه‌ها و سفارشات او روزهای آخر به صورتی گیج کننده به فرماندهانش می‌رسید. هیتلر این رهبر بزرگ، روزهای آخر عمر خودش را با معشوقه‌اش در این تنهایی بتونی سپری کرد. در نهایت او را و جسد به دست خودش کشته شده را از همین مکان خارج کردند.


تزار نیکولای دوم
در سال 1899 عکسی از آخرین بازمانده حکومت تزاری روسیه در حالیکه با دوستان خود به شوخی می‌پرداخت شکار شده است. در سال 1917 او و تمام خانواده‌اش توسط بلشویک‌ها سلاخی شدند. لقب‌های زیادی به این فرد داده بودند از جمله امپراتور روسیه، دوک بزرگ فنلاندی، پادشاه لهستان. ولی نام و لقب اصلی او نیلای دوم و امپراتور و فرمانروای مطلق تمام روسیه بود. در طول سلطنت خودش بر روسیه شگفتی‌های زیادی از جمله حمله علیه ژاپن، آشفتگی اقتصادی و نظامی را تجربه کرد. یکی از دلایلی که برای سقوط فرمانروایی تزار می‌دانند شرکت او و سه میلیون سربازی بود که در جنگ‌های بزرگ وارد کرد. یکی از علت‌های اصلی سقوط سلسله رومانف همین بوده است.



کواگا (Quagga)
این عکس در سال 1870 از آخرین بازمانده‌های گورخرهایی با نقش‌ها نامتعارف در پارک و باغ وحش لندن گرفته شده است. این گونه از گورخرها هم اکنون منقرض شده‌اند. دلیل عجیب بودن این موجود الگوهای نامتعارف بر روی بدنش است. این حیوان در کارو از استان‌های افریقای جنوبی دیده شد و از دولت افریقای جنوبی به رایگان گرفته شد.



استودیو دیزنی
این عکس مربوط به سالل 1923 است زمانی که والت و روی دیزنی استودیو خودشان را افتتاح کردند. عکسی که دران همسر و مادر انها هم دیده می‌شود. انها نمی‌دانستند که با این شرکت کوچک قرار است دنیا را تکان دهند.



میدان تایمز
تصویری نادر از میدان تایمز نیویورک که در سال 1911 گرفته شده است.


بیلی کوچیکه
این تنها عکس بازمانده از بیلی کوچیکه، مجرم تحت تعقیب بوده است که در حراجی در 11 ژوئن سال 2011 به ارزش دو میلیون دلار فروش رفت.



تسلا و یک روز عادی در ازمایشگاه او
تسلا به عنوان محقق، مکتشف و همچنین یکی از ماندگارترین افسانه‌های مهندسی و فیزیک بوده است که سهم به سزایی در سیستم برق مدرن کنونی دارد. او در ازمایشگاه خودش که تقریباً تمام ان را تشعشعات و نوارهای برقی گرفته است مشغول تحقیق و مطالعه است.



دختری که آغاز گر شد
در سال 1967 و مارتن بستون صحنه نادری به خودش دید. زنی به نام کاترین سویترز اولین زنی بود که بدون کمک خواستن از هیچ مردی خودش را به خط پایان رساند. در این عکس مردانی را می‌بینید که سعی دارند او را از مسابقه خارج کنند ولی او مصمم به کار خودش ادامه می‌دهد.



برج ایفل
در سال 1932 این عکس از کارگرانی که روی برج ایفل کار می‌کردند گرفته شده است. مشاهده می‌کنید که انها حتی به برج هم خودشان را وصل نکرده بودند و تقریباً هیچ ایمنی شامل حال آنها نشده است.



آخرین عکس از تایتانیک روی آب
غرق شدن کشتی سلطنتی تایتانیک یکی از فجایع انسانی رخ داده در تاریخ بشر محسوب می‌شود. این تصویر فراموش نشدنی در سال 1912 از تایتانیک آخرین عکسی است که در زمان شناوری روی آب از آن گرفته شده است. ما همیشه به دلیل اصلی غرق شدن کشتی مشکوک خواهیم ماند.




الویس در ارتش
ایا این شخص برای شما اشنا نیست؟ پادشاه راک‌اند رول است. که در برهه‌ای از زمان به عضویت ارتش امریکا در آمده بود. پریسلی از مارس 1958 تا مارس 1960 به عنوان یک ارتشی با شماره کد 53310761 نام برده می‌شد. الویس سرباز شده است.




ژرژ کور
دستورهای هیتلر برای سرکوب مخالفان خود برای ایجاد رعب و وحشت و تحمیل قدرت خودش در برهه‌هایی از زمان واقعاً بی رحمانه بوده است. در این عکس ژرز کور را مشاهده می‌کنید که یکی از اعضای جنبش مقاومت فرانسه بود و در محاصره سربازانی برای اعدام او قرار گرفته است ولی هنوز لبخند رضایت بر لبان خودش دارد.



باهم پس از مرگ 1888
این عکس مربوط به مقبره زن و شوهری است که یکی کاتولیک و دیگر پروتستان بودند و این نماد برای صلح و دوستی بین این دو آیین مسیحیت بنیانگذاری شده است.




نقاشان پل بروکلین
این عکس در سال 1914 گرفته شده است که دران کارگرانی روی پل محبوب بروکلین امریکا مشغول به رنگ زدن هستند. مردانی که بدون هیچ محافظی روی پل معلق هستند.


ووداستاک در سال 1969
ووداستاک (Woodstock) ما را به یاد مشهورترین گرد همایی موسیقی در تاریخ می‌اندازد. دراین عکس حدود دویست هزار نفر مشاهده می‌شود ولی جمعیتی در حدود دو برابر در مزارع اطراف مستقر شده‌اند.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر