چگونه دروغگو را بشناسیم؟

در میان رفتارهای منفی دروغ بدترین آن هاست و هیچ کس دوست ندارد دروغش برملا شود. البته دروغ یکی از رفتارهایی است که همه ما ناخودآگاه روزانه مرتکب آن می شویم

چگونه دروغگو را کشف کنیم: زبان بدن دروغگوها

در میان رفتارهای منفی دروغ بدترین آن هاست و هیچ کس دوست ندارد دروغش برملا شود. البته دروغ یکی از رفتارهایی است که همه ما ناخودآگاه روزانه مرتکب آن می شویم. البته این دروغ ها همیشه برای فریب دادن نیست. بعضی ها به عشق شان دروغ می گویند تا مانع از ضربه زدن به احساسش شوند و مواردی از این قبیل. اما چه میشد اگر واقعا می توانستیم هر وقت کسی دروغ می گوید تشخیص دهیم؟ بعد از خواندن این مطلب مطمئنا از پس چنین کاری برمی آیید.

چگونه تشخیص دهیم که شخصی دروغ می گوید؟ از روی کلمات و گفته ها به سختی می توان دروغ را تشخیص داد به خصوص اگر او دروغگوی قهاری باشد. حرکات و واکنش های یک دروغگو بلندتر از صدایش هستند. حرکاتی غیر قابل کنترل و اتوماتیک وار که به راحتی واقعیت را نشان می دهند.

 

زبان بدن یک دروغگو

 

آن ها هنگام دروغ گفتن کمتر لبخند می زنند

تحقیقات نشان داده کسانی که دروغ می گویند کمتر لبخند می زنند به خصوص مردان. دلیلش این است که انسان ها دروغ را با خنده همراه می دانند بنابراین سعی می کنند جدی تر باشند تا کسی متوجه دروغ آن ها نشود.

زبان بدن دروغگوها

وقتی عصبی می شوند گردن را می خارانند

یکی دیگر از حرکات دروغگوها این است که با انگشت پشت گوش را می خارانند. این نشانه ناامنی، شک و عدم اطمینان است که از فردی که راست نمی گوید سر می زند.

 

 

زبان بدن دروغگوها

صورتشان را زیاد لمس می کنند

یکی از رایج ترین حرکات دروغگو لمس کردن صورتش است. ممکن است چشم ها را بپوشانند یا دست را روی پیشانی و یا گونه ها قرار دهند و اغلب ژست های بچه گانه می گیرند. بچه ها وقتی نمی خواهند چیزی را بشنوند، بگویند یا ببینند جلوی دهان، چشم و گوش ها را می گیرند.

 

زبان بدن دروغگوها

ناخودآگاه جلوی دهانشان را می گیرند

گرفتن جلوی دهان یک واکنش ناخودآگاه است که یعنی شخص می خواهد مانع از بیرون آمدن کلمات فریب دهنده از دهانش شود. ممکن است دست را کامل روی دهان بگذارد یا انگشت را به نشانه “هیس”. ما آدم ها این نوع زبان بدن را از کودکی برای گرفتن جلوی احساس یا کلمات از بزرگترها یاد گرفته ایم.

 

 

زبان بدن دروغگوها

دست را به سمت بینی می برند

همه ما بینی پینوکیو را می شناسیم و از طرفی دانشمندان دریافته اند که بینی انسان ها هنگام دروغ گفتن گشاد می شود. و دلیلش آزاد شدن مواد شیمیایی به دلیل فشار دروغ گفتن و در نتیجه عرق کردن پوست داخل بینی است. درست است که متوجه این تغییرات نمی شویم اما عرق کردن بینی باعث احساس خارش می شود به همین دروغگوها بینی خود را می خارانند.

 

 

زبان بدن دروغگوها

چشم ها را می خارانند تا نگاهشان به شما نیفتد

این حرکت هم ریشه در دوران کودکی دارد. بچه ها وقتی نمی خواهند چیزی را ببینند چشم ها را می بندند. ما بزرگ ترها هم چون نمی خواهیم چشم مان به کسی که دروغ می گوییم بیفتد این کار را انجام میدهیم. این در واقع مکانیسم دفاع مغز برای جلوگیری از فریب و دروغ و فشار مواجهه با شخصی که به او دروغ می گوییم است.

با دانستن این نشانه ها کمتر مورد فریب قرار می گیرید. گاهی اوقات حتی لازم نیست واقعیت را بشنوید چون خودتان از روی زبان بدن فرد متوجه همه چیز شده اید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان