به گزارش خبرگزاری مهر، دو سال بعد دستمالکاغذی برندهای تنو و پاپیا نیز به مرحله تولید رسید. این مجموعه تولیدی از پیشرفتهترین فنآوری تحت نظارت متخصصان ترکیه و ایران استفاده میکند. همچنین ماشینآلات تماماتوماتیک و بسیار پیشرفتهای نیز از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد شده که ایجاد اشتغال مستقیم برای 1150 نفر را میسر کرده است. با درنظرگرفتن تیم فروش، توزیع و تدارکات بهطورغیرمستقیم، بیش از 10 هزار فرصت شغلی از سوی شرکت پارسحیات بوجود آمده و با توجه به موقعیت جغرافیایی مجموعه، نرخ اشتغالزایی استان زنجان در شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
حسن تحسیناوغور مدیرعامل شرکت پارسحیات که سال 2003 در رشته مهندسی تولید و شیمی فارغالتحصیل شده است، درباره موقعیتهای شغلی این مدت چنین میگوید: «همکاری من با هلدینگ حیات از بخش تولید آغاز شد. طی سالهای گذشته در موقعیتهای شغلی متفاوت، پیشرفت شغلی فراوانی برای من رخ داد؛ از جمله دو سال تجربه در تامین اقلام که به مدیریت فروش منجر شد. همچنین برای بررسی فعالیتهای خارج از کشور در سال 2011 به عنوان مدیرکل الجزیره و به دنبال آن در سال 2014 بهعنوان مدیرکل ایران منصوب شدم».
وی درباره حضور این برند بینالمللی در ایران تاکید کرد: «با توجه به مشابهتهای فرهنگی بین ایران و ترکیه، مطالعات دقیق فرصتهای بالقوه بازار ایران و همچنین اطمینان از فنآوریهای خود، بر این باور بودیم که با در اختیار داشتن بهترین منابع مواد اولیه و نیروی انسانی، توانایی حضور در بازار ایران را داریم. بنابراین این فعالیتها آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد».
مدیرعامل پارسحیات فعالیتهای مجموعه پارسحیات را موفق ارزیابی کرد و ادامه داد: «خوشبختانه براساس برنامهریزیهای صورتگرفته حرکت کردیم و در حال پیشرفت هستیم. طبق بررسیهای انجامشده در صنایعی که پارسحیات در آنها فعال است مانند صنعت پوشک، سهم ما از بازار مصرف بیش از 50 درصد و در صنعت دستمالکاغذی این عدد به حدود 20 درصد میرسد. بهاینترتیب میتوانیم بهزودی به اهداف تعیینشده در استراتژی خود برسیم. البته در تمام این مراحل رضایتمندی مشتریان الویت اولمان بوده است.
وی با تاکید بر انجام فعالیت در سه قاره افزود: «سرمایهگذاری ما بیشتر در زمینه توسعه زیرساختها و بازاریابی برندهایی است که در ایران وجود دارند. همچنین با توجه به نگرش سیستماتیک موجود، کارکرد تیمی و فعالیت در مناطق جغرافیایی متفاوت، ما در پارسحیات بسیار انعطافپذیر هستیم. ما بهعنوان مجموعهای چندملیتی، تحت شرایط متفاوت اقتصادی و با تکیه بر این روحیه، هماینک در سه قاره فعالیت میکنیم».
تحسیناوغور بهعنوان یک سرمایهگذار دوران تحریم، درباره چالشهایی که با آنها روبهرو بوده چنین توضیح داد: «در سالهای 2011 تا 2013 که بهدلیل وجود تحریمها ایران با مشکلات عدیدهای در زمینهی اقتصادی مواجه بود، هلدینگ حیات علیرغم تمام سختیها تصمیم به سرمایهگذاری در بازار ایران گرفت. اکنون و با گذشت زمان لازم، ما به سبب دستآوردهایی که کسب کردهایم، بهخاطر این حضور زودهنگام بسیار خشنودیم».
وی درباره تفاوتهای محصولات پارسحیات با نمونههای مشابه خارجی افزود: «مصرفکنندگان ایرانی به خوبی از کیفیت جهانی آگاه هستند و از محصولات مورد مصرف خود سطح توقع بالایی دارند. ما در شرکت پارسحیات بر این باوریم که توانستهایم به نیازهای مصرفکنندگان پاسخ دهیم. بهعنوانمثال نرخ مصرف سرانه دستمالکاغذی در سال 2011 یک کیلوگرم بوده که در سال 2016 به دو کیلوگرم افزایش پیدا کرده؛ امری که نشاندهنده بهبود سطح بهداشت شخصی در ایران بوده است. ما بر این باوریم این نرخ، قابل رشد به سطح کشورهای پیشرفتهای مثل آمریکا و ژاپن نیز هست».
مدیرعامل پارسحیات با بیان اینکه ما بهعنوان رهبر بازار پوشک و دستمالکاغذی شناخته میشویم، در پایان گفت: «باعث افتخار است مصرفکنندگان با انتخاب مولفیکس به عنوان برند محبوب خود، پاسخ توجهات ما را دادهاند. با بهدستآوردن این جایزه تعهد بیشتری نسبت به مصرفکنندگان خواهیم داشت. ما با برند قدرتمند خود اطمینان بیشتری نسبت به آینده و توسعه فعالیتهای خود داریم. این جایزه با کسب اکثریت آرا از میان 350 هزار مادر، در بین تمام برندهای صنعت پوشک کودک، کسب شده واز مادرانی که این انتخاب را انجام دادهاند، قدردانی میکنیم».
محصولات بهداشتی پارسحیات که در ایران تولید میشود، کاملا داخلیسازی شده و به اذعان مدیران این بخش چهبسا کیفیت محصولات ایرانی از مشابه همین برندها در ترکیه نیز بالاتر است. ماشینآلات این کارخانه بزرگ از کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، فنلاند و سوئیس وارد شده است. همچنین میزان سرمایهگذاری انجامشده در زنجان نیز بیش از 150 میلیون یورو بوده که این عدد هرساله با افزایش تولیدات و تنوع محصولات رشد میکند.