۲۱ نشانه از اعتیاد شدید به تلفن همراه

آیا می‌توان نام معتاد به تلفن همراه را برای شما برگزید. آیا شما خود را در میان آن دسته از افراد که مرتباً تلفن همراهشان را چک می‌کنند، می‌بینید. آیا اصلاً اطلاعی از اعتیاد به تلفن همراه دارید؟ پس با بنیتا همراه شوید تا به سراغ ۲۱ نشانه از اعتیاد شدید به تلفن همراه برویم.

آیا می‌توان نام معتاد به تلفن همراه را برای شما برگزید. آیا شما خود را در میان آن دسته از افراد که مرتباً تلفن همراهشان را چک می‌کنند، می‌بینید. آیا اصلاً اطلاعی از اعتیاد به تلفن همراه دارید؟ پس با بنیتا همراه شوید تا به سراغ 21 نشانه از اعتیاد شدید به تلفن همراه برویم.

1. شما زمان را چک می‌کنید، اما به‌سرعت آن را فراموش می‌کنید

شما زمان را چک می‌کنید، اما به‌سرعت آن را فراموش می‌کنید

شما تنها نیستید. شما تلفن همراه خود را روشن کرده تا ساعت را ببینید، اما وقتی‌که صفحه‌ی تلفن همراه خاموش می‌شود، به‌سرعت آن را فراموش می‌کنید. درنتیجه مجبورید تا یک‌بار دیگر این کار را انجام دهید. شما این‌قدر این کار را انجام می‌دهید تا به آن اعتیاد پیدا کنید.

2. تلفن شما حیطه‌ی امن شماست

تلفن شما حیطه‌ی امن شماست

شما منتظر شروع یک جلسه هستید، اما به‌جای اینکه با همکاران خود صحبت کنید، به تلفن همراه خود خیره شده و ایمیل‌های بی‌اهمیتی که قبلاً به آن‌ها بی‌توجهی می‌کردید را می‌خوانید. تلفن خود را در مواقع ناخوشایند کنار گذاشته و اعتمادبه‌نفس خود را در اتاق کار افزایش دهید. گفت‌وگوهای رودررو بسیار لذت‌بخش‌تر از چرخ خوردن در اینستاگرام است.

3. تلفن شما همیشه در کنارتان است

تلفن شما همیشه در کنارتان است

قطعاً شروع به نوشتن پیامک در هنگام صرف شام یک رفتار بی‌ادبانه محسوب نمی‌شود، اما شما همچنان تلفن خود را در جیبتان و یا بر روی میز و در جایی که بتوانید آن را ببینید نگه داشته‌اید. دوری از تلفن و پریشانی یکی از علائم جدی اعتیاد به تلفن همراه است که باید به آن توجه کرد. در این زمان هر چه فاصله‌ی شما با موبایلتان بیشتر شود، ضربان قلبتان نیز تندتر خواهد شد.

4. شما به هنگام استفاده از موبایل زمان را از دست می‌دهید

شما به هنگام استفاده از موبایل زمان را از دست می‌دهید

شما موبایلتان را از جیب شلوار برای دیدن سریع یک چیز بیرون می‌آورید و به ناگاه نیم ساعت از وقت خود را در توییتر هدر می‌دهید. اگر به‌سرعت حواستان به‌وسیله‌ی تلفن همراه پرت می‌شود، از یک زمان‌سنج کمک بگیرید.

5. شما همیشه شارژر خود را به همراه دارید

شما همیشه شارژر خود را به همراه دارید

باتری بدبخت تلفن همراه خود را مقصر ندانید. اگر شارژ تلفن همراه شما در طول روز کاملاً تمام می‌شود، احتمالاً دلیل آن صرف زمان بیشتر در برنامه‌هایی است که باتری خور هستند. اندکی به تلفن همراه خود استراحت بدهید تا باتری آن کمتر مصرف شود.

6. ضعیف شدن باتری باعث سکته‌ی قلبی شما می‌شود

ضعیف شدن باتری باعث سکته‌ی قلبی شما می‌شود

تنها به خاطر اینکه باتری موبایل شما به 20 درصد رسیده است، نباید آسمان را به زمین آورد. اندکی صبر کنید تا یک شارژر بیابید، یا اینکه از فردی یک شارژر قرض بگیرید.

7. مرتباً نوتیفیکیشن‌ها را چک می‌کنید

مرتباً نوتیفیکیشن‌ها را چک می‌کنید

شما هیچ لرزشی مبنی بر آمدن یک پیام جدید بر روی تلفن همراهتان را حس نکرده‌اید، اما بازهم تلفن خود را بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید که هیچ پیامی در 10 دقیقه‌ی گذشته دریافت نکرده‌اید.

8. سندروم توهم لرزش (Phantom vibrations)

سندروم توهم لرزش (Phantom vibrations)

متقاعد کردن خودمان برای احساس ویبره‌ی تلفن همراه می‌تواند بهانه‌ای برای بررسی آن باشد. به خودتان برای پاسخ دادن سریع به هر صدایی از گوشی‌تان «نه» بگویید.

9. شما در هنگام رانندگی هم حواستان به تلفن همراه است

شما در هنگام رانندگی هم حواستان به تلفن همراه است

همه‌ی ما می‌دانیم که وقتی پشت فرمان اتومبیل هستیم، نباید از تلفن همراه استفاده کنیم. حتی زمانی که پشت چراغ‌قرمز قرار داریم. حتی زمانی که در یک ترافیک طولانی هستیم. ماشین شما در مدت‌زمان 5 ثانیه که یک پیام ارسال می‌شود، می‌تواند به‌اندازه‌ی طول یک زمین فوتبال جابجا شود. ما به شما قول می‌دهیم که دوستان شما می‌توانند 15 دقیقه تا رسیدن شما به منزل برای پاسخگویی به آن‌ها منتظر بمانند.

10. شما همچنان مسیر رفتن به فروشگاه موردعلاقه‌تان را نمی‌دانید

شما همچنان مسیر رفتن به فروشگاه موردعلاقه‌تان را نمی‌دانید

«250 متر به جلو، به راست بپیچید.» ما در گذشته چگونه بدون شنیدن صدای سخنگوی جی‌پی‌اس به این‌طرف و آن‌طرف می‌رفتیم؟ متأسفانه، جی‌پی‌اس موبایل شما به خاطر سپردن آدرس‌ها را دشوارتر کرده است. یک مطالعه در «مجله‌ی روانشناسی تجربی» نشان می‌دهد افرادی که از یک جی‌پی‌اس برای مسیریابی استفاده می‌کنند قادر به یافتن راه خود به‌آسانی هستند، اما کمتر از سایرین آدرس را به خاطر می‌سپارند. کمتر از جی‌پی‌اس استفاده کرده و برای یافتن مسیر خود به اطراف نگاه بیندازید.

11. شما زندگی را در شبکه‌های اجتماعی تصور می‌کنید

شما زندگی را در شبکه‌های اجتماعی تصور می‌کنید

غذای عالی شما می‌تواند در صفحه‌ی اینستاگرام یک پست تمام‌عیار شود؛ اما این کار دیگر کمی تکراری شده است. تلفن همراه خود را کنار گذاشته و به‌جای ثبت هر لحظه از زندگی، از بودن در کنار خانواده لذت ببرید.

12. تلفن همراه شما اولین و آخرین چیزی است که در طول روز می‌بینید

تلفن همراه شما اولین و آخرین چیزی است که در طول روز می‌بینید

افراد اغلب پس از ازدواج اولین چیزی که پس از بیدار شدن از خواب می‌بینند، همسرشان است؛ اما صفحه‌ی تلفن همراه دیگر مجالی برای دیدن شریک زندگی به ما نمی‌دهد. تلفن همراه حواس ما را به‌طورکلی پرت کرده است، حتی زمانی که در گوشه‌ای اتاق بر روی میز قرار دارد.

13. جواب دادن به پیام‌ها باعث دیر رسیدن شما می‌شود

جواب دادن به پیام‌ها باعث دیر رسیدن شما می‌شود

اجازه دهید صادق باشیم. شما همین‌الان از خانه بیرون آمده و به ناگهان متوجه پیام دوستتان شده‌اید. شما برای پاسخ به او به‌سرعت زمان را از دست می‌دهید. تلفن خود را کنار گذاشته و بعداً به دوستتان بگویید که «عذر می‌خواهم اگر نتوانستم همان لحظه جواب شما را بدهم.»

14. تلفن شما به‌جای اینکه در جیبتان باشد همیشه در دستتان است

تلفن شما به‌جای اینکه در جیبتان باشد همیشه در دستتان است

زمانی که در حال پیاده‌روی هستید تلفن همراه خود را به‌جای اینکه در جیب و یا کیفتان بگذارید، در دستتان می‌گیرید. این کار را کنار بگذارید، مگر اینکه قرار باشد یک چیز مهم نظیر یافتن مسیر یا دریافت یک تماس فوری را چک کنید.

15. شما نکات خود را در تلفن همراه یادداشت می‌کنید

شما نکات خود را در تلفن همراه یادداشت می‌کنید

شما وارد یک فروشگاه می‌شوید تا تخم‌مرغ، شیر و سایر وسایل را خریداری کنید؛ اما برای چک کردن تمامی اقلام خریداری‌شده به موبایل خود متکی هستید. اتکای بیش‌ازحد به موبایل برای مشاهده‌ی یادآوری‌ها، باعث می‌شود تا به خاطر سپردن توسط خودتان را فراموش کنید.

16. شما در یک لحظه از دو صفحه‌ی نمایش استفاده می‌کنید

شما در یک لحظه از دو صفحه‌ی نمایش استفاده می‌کنید

درحالی‌که پای کامپیوتر نشسته و فیلم تماشا می‌کنید، به موبایلتان برای دیدن آخرین پست‌های فیس‌بوک و اینستاگرام نگاه می‌اندازید. اینکه مشاهده‌ی فیلم هم نمی‌تواند شما را از تلفن همراهتان دور کند نشانه‌ای از اعتیاد به موبایل است.

17. شما از سؤالات بی‌پاسخ نفرت دارید

شما از سؤالات بی‌پاسخ نفرت دارید

در گذشته بحث کردن با فردی برای اینکه ثابت کنیم حق با چه کسی است نیمی از جذابیت یک گفت‌وگو بود؛ اما نه زمانی که شما به‌سرعت تلفن خود را درآورده و در گوگل به دنبال یافتن حقیقت بگردید. به این موضوع فکر کنید که آیا یافتن تاریخ دقیق روز مرگ مایکل جکسون در اینترنت به‌مانند به یادآوردن آن روز و شنیدن خبر این اتفاق، جذاب است.

18. شما نیازمند نوشتن یک پیمان‌نامه برای سپری کردن زمان بدون تلفن همراه هستید

شما نیازمند نوشتن یک پیمان‌نامه برای سپری کردن زمان بدون تلفن همراه هستید

شما از اینکه در طول مدت صرف چای از قانون خود برای استفاده نکردن از تلفن همراه پیروی کرده‌اید بسیار خوشحال شده‌اید؛ اما اگر عادت شما به تلفن همراه در حال کم‌محلی به این قانون برای رفتن دوباره به‌طرف موبایل است، احتمالاً وقت آن فرارسیده تا این پیمان را مجدداً تغییر داده و این زمان را به صفر برسانید.

19. تلفن شما در دست‌شویی هم روشن است

تلفن شما در دست‌شویی هم روشن است

شما واقعاً نیازی به درآوردن تلفن همراه در هنگام هر کاری نیستید. وقتی‌که حتی تلفن خود را به دست‌شویی هم می‌برید، مشخص است که شما معتاد شده‌اید.

20. شما لباس خود را متناسب با اندازه‌ی تلفن انتخاب می‌کنید

شما لباس خود را متناسب با اندازه‌ی تلفن انتخاب می‌کنید

شما تقریباً عاشق یک شلوار جین شده‌اید، تا زمانی که متوجه می‌شوید جیب این شلوار برای تلفن همراه شما بسیار کوچک است. به‌جای اینکه شما تلفن همراه را کنترل کنید، این تلفن همراه است که زندگی شما را در دست گرفته است.

21. شما در حال مطالعه با تلفن همراه خود هستید

شما در حال مطالعه با تلفن همراه خود هستید

آیا صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر برای مطالعه مناسب‌تر است؟ مطالعه‌ی یک مقاله با تلفن همراه احتمالاً به یکی از این دو دلیل است: شما بسیار پرمشغله بوده و مجبور هستید تا از زمان‌های خالی خود استفاده کنید، یا اینکه در خانه نشسته‌اید و فکر می‌کنید که خواندن این موضوع با تلفن همراه سریع‌تر از درآوردن لپ‌تاپ از داخل کیف است. در هر دو حالت، احتمال اینکه شما معتاد شده باشید وجود دارد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان