ماهان شبکه ایرانیان

آیا دستگاه پیرسینگ بی‌خطر است؟

اگر در یک بازار راه‌رفته باشید، اعلان‌هایی به این شکل دیده‌اید: سوراخ کردن رایگان گوش با خرید گوشواره. مکان‌های خرده‌فروشی سوراخ کردن گوش را با تفنگ پیرسینگ انجام می‌دهند، و اگر تفنگ به مدت طولانی‌ای در آنجا بوده، دلایل خوبی برای اجتناب از استفاده آن‌ها وجود دارد. با بنیتا همراه باشید.

اگر در یک بازار راه‌رفته باشید، اعلان‌هایی به این شکل دیده‌اید: سوراخ کردن رایگان گوش با خرید گوشواره. مکان‌های خرده‌فروشی سوراخ کردن گوش را با تفنگ پیرسینگ انجام می‌دهند، و اگر تفنگ به مدت طولانی‌ای در آنجا بوده، دلایل خوبی برای اجتناب از استفاده آن‌ها وجود دارد. با بنیتا همراه باشید.

تفنگ پیرسینگ مانند تفنگ دستی است، با این تفاوت که در پایان هر بار سوراخ کردن، سروصدای زیادی می‌کند. جلوی دستگاه دارای یک گوشواره گل‌میخی و پشت آن قلاب دارد. شخص سوراخ کننده لاله گوش را بین شکاف دو ناحیه قرار می‌دهد و ماشه را می‌کشد، گوشواره را درون گوش و قلاب آن می‌کند.

تفنگ‌های قدیمی پیرسینگ بعد از هر بار استفاده ضدعفونی می‌شدند، اما تفنگ‌های جدید، چون از قطعات پلاستیکی ساخته‌شده‌اند، را نمی‌توان استریلیزه و ضدعفونی کرد. حتی اگر از قطعات یک‌بارمصرف هم استفاده شود، بازهم تفنگ پیرسینگ مشکلاتی دارد.

 به شش دلیل نباید گوشتان را با تفنگ پیرسینگ سوراخ‌کنید:

1. خطر بروز عفونت و انتقال بیماری

زمانی که قطعات به‌درستی مورداستفاده قرار نگیرند و یا زمانی که اپراتور نمی‌فهمد، انتقال بیماری امکان‌پذیر است، حتی با کارتریج‌های یک‌بارمصرف! مایعات بدن یک مشتری باکتری دارد که موقع سوراخ کردن، در هر ناحیه‌ای از تفنگ پیرسینگ قرار می‌گیرد و سپس به مشتری جدید منتقل می‌شود.

2. سایز لاله گوش همه ما استاندارد نیست

تفنگ پیرسینگ استفاده از گوشواره‌هایی با طول استاندارد استفاده می‌کند. افرادی که لاله گوش ضخیم دارند ممکن است بفهمند گوشواره‌های جدیدشان تنگ هستند که باعث متورم شدن گوششان می‌شود.

3. ضربه تفنگ پیرسینگ به لاله گوش باعث ایجاد زخم می‌شود

اغلب تفنگ‌های پیرسینگ از ضربه‌های منظم استفاده می‌کنند، این فرآیندی دردناک است که می‌تواند به گوش آسیب بزند. یک سوراخ کننده حرفه‌ای، گوشتان را با سوزن سوراخ می‌کند بدون اینکه به بافت‌های اطراف آن آسیب برساند (این فرایند معمولاً نسبت به سوراخ کردن با تفنگ درد کمتری دارد).

نکته: تفنگ پیرسینگ برای هر ناحیه بدن نباید مورداستفاده قرار گیرد، بلکه فقط برای لاله گوش باید به کار گرفته شود.

4. عدم آموزش سوراخ کننده گوش

افرادی که در مؤسسات خرده‌فروشی با تفنگ پیرسینگ کارکرده‌اند، اغلب پس از مدتی کوتاه که آموزش‌دیده‌اند مشغول به کارشده‌اند، گاهی اوقات تنها چند ساعت آموزش‌دیده‌اند. یک سوراخ کننده گوش چگونه می‌تواند با کمی آموزش از اقدامات احتیاطی بهداشتی برای جلوگیری از آلودگی آگاه باشد؟ و یا چگونه به مشتریان مراقبت مناسب را یاد می‌دهد؟

5. کیفیت پایین جواهرات

اولین گوشواره شما باید از موادی باکیفیت بالا ساخته‌شده باشد که مناسب سوراخ جدید است. برخی از جواهرات مورداستفاده منجر به عفونت و التهاب می‌شوند.

اکثر فروشندگان کسب‌وکار پیرسینگ، گل‌میخ‌هایی را به کار می‌گیرند که احتمالاً از فولاد ضدزنگ یا فولاد ضدزنگ بدون نیکل ساخته‌شده‌اند. اما عرضه‌کنندگان تفنگ پیرسینگ در سراسر اینترنت گل‌میخ ارزان می‌فروشند، و این در حالی است که محتویات گل‌میخ‌ها برچسب ندارند. اگر می‌خواهید با استفاده از تفنگ پیرسینگ گوشتان را سوراخ‌کنید، بررسی کنید که همه قطعات بی‌خطر هستند.

6. سوراخ‌های ناهموار

برای سوراخ کردن گوشتان از سوراخ کننده حرفه‌ای کمک بگیرید که تجربه زیادی داشته باشد. از تفنگ‌های پیرسینگی که دقت بالایی دارند استفاده کنید. امکان خطا با تفنگ‌های بی‌کیفیت حتی در دستانی باتجربه هم وجود دارد.

 

نکته آخر اینکه سعی کنید برای پیرسینگ گوشتان با شخصی آموزش‌دیده و  حرفه‌ای صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان