مقایسه شستشوی دستی خودرو با شستشوی اتوماتیک

کدام بهتر است : شستشوی دستی خودرو و یا شستشوی اتوماتیک؟ با این که بیشتر ماها روشی را که راحت‌تر به نظر می‌رسد انتخاب می‌کنیم اما تصمیمی که می‌گیرید می‌تواند بر خودرو و جیب شما تأثیر بگذارد

مقایسه شستشوی دستی خودرو با شستشوی اتوماتیک

کدام بهتر است : شستشوی دستی خودرو و یا شستشوی اتوماتیک؟ با این که بیشتر ماها روشی را که راحت‌تر به نظر می‌رسد انتخاب می‌کنیم اما تصمیمی که می‌گیرید می‌تواند بر خودرو و جیب شما تأثیر بگذارد. این مقاله دید روشنی در مورد این که کدام روش شستشو برای خودرویتان بهتر است به شما می‌دهد.

واقعیت صریح :

طبق مطالعه‌ای که توسط دانشگاه تگزاس صورت گرفته است شستشوی دستی یک بار خودرو می‌تواند منجر به خراش‌هایی در سطح شود که عمق آنها می‌تواند یک دهم کل ضخامت رنگ باشد.
برخی از ما چنان گرایش عاطفی به خودروی خود داریم که می‌توانیم خراش روی بدن خود را تحمل کنیم اما خراش روی خودرو را نه!
بیشتر ما شستشوی دستی خودرو توسط خودمان را ترجیح می‌دهیم چون می‌ترسیم که زمختی شستشوی اتوماتیک موجب آسیب احتمالی به سطح براق و صیقلی آن شود و در کل چه کسی نمی‌خواهد که خودروی خود را به خوبی و نویی روز اولش نگه دارد! اما مطالعات و پژوهش‌های مناسب صورت گرفته توسط سازمان‌های معتبر مثل دانشگاه تگزاس و دانشگاه صنعتی مونیخ چیز دیگری می‌گویند.
با این که این یافته‌ها تعجب آور به نظر می‌رسند اما آنها نتیجه‌‌ی شماتیک انجام گرفته، مطالعه‌ی عمیق و شکستن این افسانه هستند که شستشوی اتوماتیک خودرو انتخاب بدی برای خودروی شما است.

نکات مقایسه :

بیشتر صاحبان خودرو دچار این معضل هستند که آیا وقت صرف کنند تا خودروی خود را به دقت، با احتیاط، به نرمی و با صبر و شکیبایی، خودشان بشویند و یا به کارواش اتوماتیک دارای پاک کننده‌های شیمیایی، برس و اسپری‌های فشار بروند؟ این بخش، از لیستی از نکات مختلف تشکیل یافته که در برنده ساختن شستشوی اتوماتیک خودرو، نقش حیاتی دارند. این نکات شامل زمان، ابزار، کارآیی و طول عمر رنگ خودرو هستند.

ابزار به کار رفته :

دانشگاه صنعتی مونیخ مطالعه‌ای در ارتباط با مرسدس – بنز انجام داد که در آن متوسط صاحبان خودرو که 25 بار خودروی خود را با دست شسته بودند (میانگین تعداد دفعاتی که خودرو در طول یک سال شسته شده بود) مورد سوال قرار گرفتند. به صاحبان خودرو این اجازه داده شده بود تا از ابزار روزمره‌ی دلخواه خودشان استفاده بکنند – شلنگ باغ، اسفنج، حوله، آب کم و همانند اینها. نتیجه‌ی نهایی شوکه کننده بود چون در آن خراش‌های متراکم، به عمق 10 درصد از کل ضخامت رنگ شکل گرفته بودند. ذرات شن درون حفرات اسفنجی که برای شستن به کار می‌رفت، جمع شده بودند و همانند دیسک‌های شن عمل می‌کردند که سطح خودرو را اوراقی می‌کردند. هم چنین فشار آبی که از سر شلنگ باغ بیرون می‌آمد نمی‌توانست پاک کننده‌ها را به طور کامل از سطح خودرو بشوید که در نهایت موجب آسیب احتمالی به سطح خودرو می‌شد.
از طرف دیگر، شستشوی اتوماتیک خودرو از مقدار مناسبی از فشار هیدرولیکی، پاک کننده‌های مخصوص، پارچه‌های متحرک و پرده‌ها استفاده می‌کند تا بیشترین نوازش لازم را به خودروی شما بدهد و دوام و ماندگاری رنگ را افزایش دهد.

زمان صرف شده :

شما قطعاً به آخر هفته و به نیم ساعت تا یک ساعت وقت نیاز دارید تا خودروی خود را به طور کامل بشویید. این کار در برنامه‌ی شلوغ ما کمی سخت است. کلمه‌ی اتوماتیک موجب حس سرعت و راحتی می‌شود، مگر نه؟ به همین دلیل است که ما در جنبه‌های مختلف زندگی رویه‌ی خود را از حالات دستی به حالات اتوماتیک تغییر داده‌ایم. ما قبلاً گفتیم که این یک روش در جریان است که در آن شما می‌توانید خودروی خود را در عرض 10 دقیقه و یا بیشتر به صورت شسته شده تحویل بگیرید. شما زمان، انرژی و سطح خودروی خود را حفظ می‌کنید.

اثرات محیطی :

شستشوی دستی خودرو موجب آلودگی آب زیادی می‌شود چون آب پر از پاک کننده، به درون خاک نفوذ می‌کند، در هوا منتشر می‌شود و شاید به بدنه‌های آبی اطراف برسد. نه تنها این مسئله در مورد شستشوی اتوماتیک خودرو وجود ندارد بلکه انجمن شستشوی بین المللی، مطالعات متعددی را گماشته است تا قدم‌های لازم برای حفظ و اصلاح آب در صنعت شستشوی خودرو به روش استاندارد برداشته شوند. این اصلاحات منجر به درصد قابل توجهی از حفظ آب شده‌ است.
تعصبات خودرویی شدید به ویژه در افرادی که وابستگی عاطفی به خودروی خود دارند موجب می‌شود آنها همانند یک بچه رفتار کنند. اما با توجه به یافته‌های ذکر شده بسیار بدیهی است که روش اتوماتیک ایمن‌ترین، کارآمدترین، صرفه جویی در زمان و نرم‌ترین روش برای حفظ خودروی خود همانند یک خودروی نو است. بنابراین فکر به دست گرفتن تمام کارها را در مورد تمیز کردن خودروی خود رها کنید و بگذارید افراد ماهر این منطقه را به طور موثر مدیریت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان