مرعشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بستری ۵۱ زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه/ هیچ بیماری از عربستان به وطن بازگردانده نشده است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تا روز گذشته ۴۳ زائر در بیمارستان هلال احمر مکه و ۸ زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری شده‌اند.

بستری 51 زائر ایرانی در بیمارستان‌های مکه/ هیچ بیماری از عربستان به وطن بازگردانده نشده استسید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلایل بازنگری فارماکوپه دارویی اظهار داشت: از دلایل بازنگری در فارماکوپه استفاده ترجیحی از فرم های سبک و قابل حمل برای مرکز و بیمار و نیز توجه به محدودیت تدارک داروها با شرایط خاص نگهداری است.

وی با اشاره به اینکه همه ساله فارماکوپه داروهای حج با نظر متخصصان و کارشناسان مربوطه مورد بررسی و تجدید نظر قرار می‌گیرد، افزود: از جمله رویکردهای تغییر و بازنگری این فارماکوپه استفاده از تمام ظرفیت‌های داروهای تولید داخل و پرهیز از برندهای تجاری و وارداتی ، استفاده ترجیحی از یک نوع دارو در موارد مشابه است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه توجه به محدودیت‌های حاکم بر مجموعه عملیات و خدمات دارو درمانی در حج یکی از دلایل توجه به بازنگری فارکوپه دارویی است، تصریح کرد: توجه به بازنگری فارماکوپه یکی از اقتضائات خاصی است که همه ساله این مرکز به آن توجه داشته است، همچنین دستورالعملی را به مدیران بیمارستان‌های مکه و مدینه و نیز متخصصان حاضر در حج تحویل داده ایم و نظرات علمی و تخصصی آن‌ها را خواستار شدیم.

مرعشی با اشاره به حجاج بستری شده در بیمارستان های هلال احمر و سعودی گفت: تا روز گذشته 43 زائر در بیمارستان هلال احمر مکه و 8 زائر در بیمارستان‌های سعودی بستری بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان