تمام لباسها و سازندگان آنها معمولاً داستانهایی برای خودشان دارند برای شرکت ووریچ جان ریچ و برادران (Woolrich John Rich & Bros) این داستان شامل نوآوری، پیچیدگی، سادگی و همچنین کیفیت بالا و سبک نوین به نام ماجراجویی است. با بنیتا همراه باشید.
woolrich
قدیمیترین تولیدکننده 9 لباسهای آمریکایی این روزها مترادف شده است با تولید برتر و عملکردی هنرمندانه. این تولیدکننده نزدیک به 2 قرن است که برای آمریکاییها لباس طراحی و تولید میکند. این لباسها بر اساس اصالت قدیمی آمریکاییها برای اکتشافات و یافتن مواد باارزش همانند طلا در طبیعت الهام گرفتهشدهاند، به همین دلیل سبک آنها ماجراجویانه بوده است. آنها همیشه بر اساس میراث اکتشافات و جستوجوگری ابدی انسان عمل میکنند و هویت خودشان را به تاریخ ابدی امریکا متصل کردهاند.
این شرکت به DNA و اصالت خودش میبالد و هرروز به تکاملان میاندیشد. آنها میخواهند برندی تولید کنند که علاوه بر نیازهای مردم امریکا بتواند نیازهای سایر مردم نقاط دنیا را هم فراورده سازند.
مقدمه
همهچیز از آسیاب بادی در پنسیلوانیا امریکا شروع شد، زمانی که شرکت نوبنیاد Woolrich شروع به توسعه و گسترده کردن مکانی که در حدود 186 سال قدمت داشت کرد. پس از توسعه شرکت این زمینهای دورافتاده رونق گرفتند. قبل از این شرکت و متولد شدنان همه زمینهای آن ناحیه از دید همه پنهانشده بودند. در قرن 19 ام میلادی، جان ریچ دوم (John Rich II) لیورپول را برای یافتن یک زندگی جدید پا به دنیا گذاشت تا زندگی جدیدی پیدا کند. او سفر خودش را از انگلیس به سمت امریکا و پنسیلوانیا پیش گرفت. در پنسیلوانیا مدتی باقی ماند و بعدها بهعنوان یک ریسنده پشم در حومه فیلادلفیا مشغول به کار شد. وقتیکه توانست مقداری پول برای استقلال خودش به دست آورد اقدام به تأسیس شرکت پشم خودش در کنار جویباری به نام آلو کرد و سپس کمکم شروع به توزیع پارچه در همان ناحیه کرد.
زمان به نفع این دو میچرخید. در آغاز سال 1900 امریکا و ناحیه پنسیلوانیا دچار پیشرفت صنعتی و همچنین فرایندهایی همانند ساختهشدن ماشینهای بخار و کشیده شدن ریل راهآهن شد. از طرفی این دو عنصر باعث میشد تا محصولات بهجاهای دوردست برسند و از طرفی کارگران و کسانی که در این ناحیه بد آب و هوایی مشغول به کار بودند نیاز به لباسهای گرم و راحت داشتند تا بتوانند در محلهای صنعتی مشغول به کار شوند. در سال 1845 وولریچ (Woolrich) به سرمایهای رسیده بود که میتوانست به ریچ اقدام به توسعه آسیاب بادی کند. تلاشهای آن دو باعث شده است کهان منطقه به یک شهر صنعتی که مرکز Woolrich در پنسیلوانیا دران قرار دارد تبدیل شود.
woolrich
فصل بعد
داستان Woolrich همانند داستان تمام استعدادهای همان زمان است بدون اینکه ذرهای تفاوت دران باشد. سرنوشت Woolrich هم با جنگ گره خورد و مجبور شد برای کمک به تلاشهای نیروهای خط مقدم شروع به تولید لباسهای مخصوص سربازان کند.
شرکت مشغول به تولید پتوهای پشمی، یونیفرمهای ارتشی که برای ارتشیهای حاضر در جنگ داخلی استفاده میشدند کردند. در سال 1943 روندی به نام روند ضروری تولید پشم فراوریشده و استفاده مجدد از پشمهای تولیدشده و مصرفشده برای جلوگیری از کمبود پشم برای لباسهای نظامیان در میان صنعتگران لباس سازی شروع شد.
شرکت Woolrich تنها شرکتی است که از برهه نا به سامانان روزها خلاص شد و تاکنون هم به خیاط خودش ادامه میدهد. این شرکت علاوه بر لباسهایی که برای نظامیان لازم بود مشغول تولید لباسهایی بهعنوان لباسهای بازیگران و استودیوهای فیلمسازی شده بود. میتوانیم بگوییم این شرکت تمام پشم آمریکایی را به لباس تهیه میکرد ازجمله طرفداران قدیمی این شرکت محقرات تاریخشناس و باستان شناسان بودند که رضایت زیادی از لباسهای تولیدی این شرکت داشتند.
در سالهای اخیر تغییرات زیادی برای شرکت برادران ووریچ و ریچ براداران (Woolrich John Rich & Bros) ایجادشده است. افزایش ناگهانی جمعیت و همچنین نیاز به لباسهایی که دوام بیشتری نسبت به قبل داشته باشند دوباره این شرکت را مجبور کرد که یکبار دیگر دست به نوآوری و همچنین برآورده کردن نیازهای زمانه مردم دران ناحیه بزند. شرکت شرایط بهتری برای خودش دوباره ایجاد کرد.
این شرکت شروع به استفاده از فنآوریهایی با فنّاوری بالاتری همانند پورتکس (Gore-Tex)، تنسولیت (Thinsulate) و کورودورا (Cordura)- تمام این اسامی مربوط به صنعت نساجی هستند و برای بهرهوری در استفاده از الیاف پشمی کاربرد دارند- برای افزایش عملکرد استفاده از پشم استفاده کردند. پارچهها با حفظ اصالت همیشگی خودشان دوام و مقاومت بیشتری پیدا کردند و همچنین برای ارائه به مشتریان و تقاضاهای جدید تکامل بیشتری یافتند. همیشه میان این شرکت و میراث و پیشرفت یک خط باریک وجود داشته است که راز باقی ماندن این شرکت بهعنوان یکی از قدیمیترین شرکتهای تولیدی لباسهای پشمی و لباسهای ماجراجویانه است.
woolrich
قهرمانان
دو قهرمان به شکل خاصی توانستند شرکت ووریچ را سرپا نگاهدارند و بهعنوان یکی از جنگ جویان خط اول لباس های پشمی به همه معرفی شوند.
پیروی از موقعیت - اینیکی از دلایل اصلی بقاء شرکت بوده است. در روزهای اول پیدایش شرکت لباسهای پشمی، بهعنوان یکی از حامیان مردم کشاورز ناحیه پنسیلوانیا، کارگرانی که در ناحیه بد آبوهوا مشغول به کار بودند و همچنین کارگران راهآهنی که در شرایط بد و سوز سرمایان ناحیه کار میکردند شروع کردند. اولین موفقیت این شرکت را میتوان در ساخت جلیقه راهآهن برای کارگران راهآهن دانست. یکی از طرحهای ماندگار در لباسهای کارگری آمریکایی و شرکت راهآهن " جلیقه راهآهن" ی است که توسط این شرکت برای کارگران دوخته و عرضه شد. پیروی از جریانهای حاکم همیشه برای شرکتهای تازه بنیاد میتوانید یک سکوی پرتاب باشد.
در سال 1972 یکی دیگر از شاهکارهای خودش را بهعنوان ستاره آن روزها نشان داد. لباس پشمی نیمه پوست تهیهشده برای کارگران خط لوله در ناحیه سرد آلاسکا که معمولاً در شرایط بسیار سخت مشغول به کار بودند. این ناحیه یکی از شمالیترین ناحیههای موجود در امریکا است و همیشه سردترین روزها را تجربه میکند. لباسی که این شرکت تهیه و تولید کرده بود باید بهگونهای میبود که کارگران را از سرمای زیر 30 درجه در امان نگاه دارد و همچنین در برابر رطوبت باران و برف هم مقاوم باشد، محصول این شرکت لباس پشمی نیمه پوست شد. که بعد از مدتی تبدیل به یکی از موفقیتهای بینظیر این شرکت شد.
این روزها همان لباسهای نیمتنه پوست حیوانات به همه جای دنیا گسترشیافتهاند و توانستهاند همگام با مد تغییر کنند. در کنار کیفیت، با تغییراتی که در نوع لباس ایجادشده است ولی همچنان این محصول به اصالت خودش متصل شده است. این لباس نیمتنه امروزه برای لباسهای بیرون و همچنین برای مکانهای ورزشی که معمولاً باید بعد از ورزش از سرما خودتان را حفظ کنید کاربرد دارد.
این دو لباس شگفتانگیز باعث شد تا این شرکت تولید پوشاک پشمی و بهقولمعروف ماجراجویانه و کاری تاکنون پس از گذراندن دوران جنگ و نابسامان اقتصادی همچنین سرپا باقی بماند.
woolrich
در ادامه
چه چیزی از این شرکت باید انتظار داشته باشیم؟ داستان جالبتر میشود.
امروزه این شرکت برای همگام شدن با روند بازارهای جهانی ترکیبی از پارچههای ابتکاری پشمی و سایر الیاف را در اولویت کارهای خودش قرار داده است و پشمهای کلاسیک باکیفیت بهتری تولید میکنند. روستا به شهر، کاری به تفریحی، بهطور خلاصه میتوانیم به شما بگوییم که شما در هر مهمانی و یا هر مکانی که بخواهید باشید و کمی احساس سردی داشته باشید میتوانید این لباسها را به تن کنید و از داشتن آنها لذت ببرید و در کناران از کیفیت بالای پشم بکار رفته لذت دوچندان داشته باشید.
بهتازگی شرکت اقدام به ایجاد محلی برای نمایش عمومی پیشرفت صنعت پشم از ابتدای این شرکت تاکنون کرده است. در این مرکز شما میتوانید تاریخچه کاملی از شرکت ووریچ را مشاهده کنید. شما با وارد شدن به آرشیو میتوانید سفر 200 ساله خودتان را آغاز کنید و از الگوها و نمادهای قدیمی که کارگران آلاسکایی را از سرما نجات داد آشنا شوید. این مجموعه شمال امضاها و قراردادها و مجموعهای از عکسهایی است که روزگاران قدیم تاکنون حفظشدهاند. تا نشانهای از تاریخ صنعت پرفرازونشیب بافندگی پشمی باشد.
نوشتهای در سال 1920 برای این شرکت تبدیل به شعاری شده بود با این عنوان:
لباسهای دارای تاریخ برجستهای هستند، در حال حاضر مهم و آیندهای روشن و کاربردی دارند.
این شعار بعد از حدود 96 سال هنوز معتبر است.