هنگامی‌که رژیم غذایی دارید، این غذاهای پرچرب را باید بخورید

دو دهه شستشوی مغزی شده‌ایم که غذاهای "بدون چربی" و "کم‌چرب" تنها راه سلامت مطلوب و کاهش وزن است، این ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد

دو دهه شستشوی مغزی شده‌ایم که غذاهای "بدون چربی" و "کم‌چرب" تنها راه سلامت مطلوب و کاهش وزن است، این ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد. اما، اضافه کردن این ماده مغذی ضروری (البته در حد اعتدال) درواقع ممکن است با کاهش گرسنگی و هوس و افزایش سیری به کم کردن وزنتان کمک کند. در اینجا شما می‌توانید چربی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. با بنیتا همراه باشید.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ به‌عنوان غذایی شناخته می‌شود که موجب افزایش کلسترول و حمله قلبی می‌شود. انجمن قلب آمریکا می‌گوید خوردن یک تخم‌مرغ در روز برای بسیاری از افراد مشکلی ندارد، و ما شما را به انجام این کار تشویق می‌کنیم به‌خصوص اگر تلاش می‌کنید که وزن کم  کنید. تخم‌مرغ ترکیبی از چربی و پروتئین است و یکی از تنها غذاهایی است که می‌تواند شما را تا زمان ناهار کاملاً سیر نگه دارد. (یک عدد تخم‌مرغ دارای 80 کالری، 7 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است). در مطالعه‌ای نشان دادند افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و صبحانه تخم‌مرغ می‌خورند، نسبت به افرادی که غذای دیگری برای صبحانه می‌خورند، روزانه کالری کمتری مصرف می‌کنند.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: با یک عدد تخم‌مرغ شروع کنید، و سپس یک تخم‌مرغ کامل را با 1 یا 2 عدد سفیده تخم‌مرغ به آن اضافه کنید. یا، با سبزی‌های فیبردار مانند اسفناج، پیاز، گوجه‌فرنگی، کدوسبز و کمی پنیر ترکیب کنید.

آجیل

آجیل خشک بوداده و یا ساده، شور و یا بدون نمک، حاوی چربی‌های سالم، پروتئین کم، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. بااینکه یک مثقال گردو کالری بیشتری نسبت به چوب‌شور دارد، دارای پروتئین و چربی نیز است، که باعث می‌شود دیرتر گرسنه شویم، حتی دیرتر از زمانی که چوب‌شور و بسیاری دیگر از تنقلات نشاسته‌ای را مصرف می‌کنیم.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: آجیل را در بسته‌های میان وعده‌ای قرار دهید و با خود به هر جا که می‌خواهید بروید ببرید. قبل از اینکه گرسنه شوید آن‌ها را بخورید.

100 کالری: حدود 13 بادام، 30 پسته، 8 نیمه گردو، 10 نیمه گردوی آمریکایی، 17 بادام‌زمینی

150 کالری: حدود 20 بادام، 45 پسته، 12 نیمه گردو، 15 نیمه گردوی آمریکایی ، 26 بادام‌زمینی

چربی شیر در شیر و ماست

سال‌ها، این باور را داشتیم که شیر بدون چربی برای کاهش وزن مؤثر است، به‌ویژه اگر به دنبال کاهش کالری و یا محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع‌شده هستیم. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند افرادی که میزان بیشتری چربی شیر مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند. مصرف وعده‌های کوچک محصولات شیر و ماست کم‌چرب می‌تواند به سیری بیشتر شما منجر شود.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: 2 درصد ماست که فقط حدود 40 کالری دارد را انتخاب کنید. اگر کمی چربی گرسنگی و هوس شما را متوقف می‌کند، کالری‌ها به‌خوبی مصرف می‌شوند. در زیر 1 فنجان شیر کم‌چرب شکلاتی با یک شکلات کاراملی بادام‌زمینی مقایسه شده است:

1٪ شیر شکلات کم‌چرب (1 فنجان): 170 کالری، 3 گرم چربی، 1.5 گرم چربی اشباع‌شده، 15 گرم قند اضافه‌شده، 8 گرم پروتئین، 30٪  کلسیم DV.

شکلات کاراملی بادام‌زمینی (1 عدد): 250 کالری، 12 گرم، 4.5 گرم چربی اشباع‌شده، 25 گرم قند اضافه‌شده، 4 گرم پروتئین، 4٪  کلسیم DV.

بیکن

کم کردن وزن با خوردن گوشت خوک؟ بله، ممکن است، و دلیلش این است: گاهی اوقات خوردن غذایی خوشمزه مانند بیکن، هرچند کم، لذت‌بخش‌تر از خوردن غذایی بی‌مزه مانند بوقلمون است. خوردن کمی بیکن باعث می‌شود در رژیم غذایی احساس محرومیت نکنیم.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: مهم این است که برشی باریک و خوشمزه را انتخاب کنیم، دوتکه پخته‌شده را از وسط بیکن برش می‌زنیم که حاوی 60 کالری، 2 گرم چربی اشباع، و 260 میلی‌گرم سدیم است. فقط به‌اندازه‌ای بپزید که نیاز دارید. اگر تکه‌ای اضافی را پختید، آن را در ظرفی دربسته قرار دهید و در یخچال و فریزر بگذارید.

آووکادو

متخصصان تغذیه می‌گویند در مورد مقدار کل کالری مصرفی آووکادو نگران باشید. کالری‌های اضافی و سالم آووکادو نه‌تنها معده را راضی نگه می‌دارد، بلکه باعث می‌شوند که کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: یک فنجان آووکادو 235 کالری و 22 گرم چربی دارد. برای یک وعده، ممکن است 1/3 تا 1/4 از آووکادو را استفاده کنید. برای حفظ طراوت آن، پوست و دانه‌هایش را سالم نگه‌دارید و به نواحی بیرونی‌اش لیمو و یا لیموناد بمالید؛  آووکادو را دربسته‌های پلاستیکی و خنک نگه‌دارید. روش دیگر این است که آووکادو را با آب‌لیمو و نمک بپوشانید. سپس آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال بگذارید.

کره

کره مسلماً یکی از لذت‌بخش‌ترین ماده غذایی مضر و گاهی اوقات جایگزینی سالم خواهد شد. کره حاوی چربی اشباع با غلظت فراوان است. مقدار کمی کره تأثیر بزرگی در زندگی ما دارد.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: کره  را بخورید اما هوشمندانه بخورید. کره‌های اروپایی درصد چربی بالاتری دارند، پس مقدار کمی از آن‌ها را مصرف کنید.

چاشنی و ادویه مخصوص سالاد

چربی‌های سالمی که به سالاد اضافه می‌کنیم برای جذب برخی مواد مغذی موجود در سبزی‌ها لازم‌اند. بنابراین از چاشنی‌های جایگزین چربی استفاده کنید، چاشنی‌هایی  که حاوی روغن‌های سالم برای قلب هستند.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: با استفاده از قاشق اندازه‌گیری مقدار کمی از چاشنی را روی سالاد بریزید و کمی آب‌لیمو، آب‌پرتقال یا سرکه به آن اضافه کنید.

شکلات

بله، ترکیبات شکلات دارای خواص درمانی بالقوه‌ای مانند کمک به کاهش فشارخون بالا دارند. شکلاتی که با کره کاکائو درست‌شده آن‌قدرها هم بد نیست. کره کاکائو حاوی چربی اشباع‌شده‌ای است که مانند دیگر چربی‌های اشباع‌شده، کلسترول خون را بالا نمی‌برد.

عکسهای غذاهای پرچرب برای رژیم لاغری

ترفند استفاده: کره کاکائو را به‌عنوان منبعی غنی از چربی بدانید. پس شکلات تیره با کاکائو 70٪ یا بیشتر را انتخاب کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر