ماهان شبکه ایرانیان

علائم هشداردهنده برای همسران ـ بخش اول

ازدواج رابطه‌ای است که ممکن است دچار مشکل شود. اما چگونه دریابیم که ازدواجمان مشکل پیدا کرده است؟

روابط زناشویی

ازدواج رابطه‌ای است که ممکن است دچار مشکل شود. اما چگونه دریابیم که ازدواجمان مشکل پیدا کرده است؟

1. صحبت‌های دوستان و خانواده

اگر دوستان یا خانواده گفتند که مشکلی دارید که باید برطرف شود، به حرفشان دقت کنید. افراد خارج از ازدواج ممکن است مشکلی را مشاهده کنند که شما آن را نبینید. اگر کسی به شما گفت که نیاز به مشاوره ازدواج دارید، به حرفش دقت کنید. البته هر حرفی ارزش آن را ندارد که برایش وقت بگذارید، اما گاهی این حرف‌ها، مخصوصا اگر از سوی فرد معتبری زده شوند، ممکن است نکته مهمی داشته باشند.

روابط زناشویی

2. رفتار کودکان

مورد دیگری که نشان می‌دهد ازدواج شما به مشکل برخورده است رفتار کودکان است. رفتار آنها دماسنج خوبی است که دمای رابطه شما را نشان می‌دهد. شاید شما و همسرتان فکر کنید که سطح تعاملتان خوب است ولی کودکان ممکن است حس کنند که مشکلی وجود دارد. معمولا در چنین شرایطی رفتار کودکان غیرطبیعی می‌شود. آنها کارهایی می‌کنند که قبلا انجام نمی‌دادند. یا شاید فرزند نوجوانتان درگیر رابطه با افراد نامناسب یا رفتارهای بد شود. نوجوانان گاهی هنگامی که در خانه به مشکل برمی‌خورند به سراغ روش‌های نامناسبی برای تخلیه استرس می‌روند.

3. مقایسه حال با گذشته

یک راه بسیار ساده و عملی برای سنجش اوضاع ازدواجتان این است که حال را با گذشته مقایسه کنید. در ابتدای ازدواج، زوج‌ها معمولا زمان زیادی را کنار هم می‌گذرانند، به یکدیگر خدمت می‌کنند، تفاوت‌ها را نادیده می‌گیرند و مشکلات ساده را حل می‌کنند. اما زمان که می‌گذرد و استرس‌های زندگی که افزایش می‌یابند، این عادت‌ها فراموش می‌شوند. هر رابطه‌ای باید پرورش داده شود و باید از آن مراقبت شود تا خوب بماند. 

اگر زمانی با هم عالی رفتار می‌کردید ولی حالا رفتارتان کاملا برعکس شده است، احتمالا ازدواجتان دچار مشکل شده و باید به پیش مشاور بروید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان