ماهان شبکه ایرانیان

۵ راه آسان برای فر کردن مو [قسمت اول]

برای داشتن موهای صاف یا باید با آن‌ها به دنیا آمده باشید یا از اتوی صاف کننده مو استفاده کنید

برای داشتن موهای صاف یا باید با آن‌ها به دنیا آمده باشید یا از اتوی صاف کننده مو استفاده کنید. به جز این دو راه‌های خیلی کمی برای صاف کردن مو وجود دارد. و صادقانه بگوییم هیچکدام از کِرم‌ها, لوسیون‌ها و شامپوهای موجود در دنیا موهایتان را کاملا صاف نمی‌کنند. آن‌ها فقط موها را بدون حالت کرده و در نهایت باز هم باید از اتوی مو استفاده کنید. بعضی از خانم‌ها برای صاف کردن موهایشان از سشوار استفاده می‌کنند زیرا حجم دهنده هم هست ولی آن‌ها هم در پایان از اتوی مو استفاده می کنند. در مجموع برای صاف کردن موها حتما به یک وسیله نیاز است.
اما زمانی که صحبت از موهای فر می‌شود, گزینه‌های بیشتری وجود دارد. هرچقدر هم که طرفدار موهای نرم و صاف باشید, جذابیت و لوندی موهای فر را نمی‌توانید انکار کنید. موهای فر زیبا هستند و به دلیل داشتن بافت انعطاف پذیر, می‌توان مدل‌های مختلف و متنوعی را با آن‌ها به وجود آورد. چه موهایتان را برای تابستان کوتاه کرده باشید یا آن‌ها را بلند نگه داشته باشید, دانستن روش‌های فر کردن مو, دنیایی از مدل‌های جدید را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا 5 روش فر کردن مو بدون نیاز به هیچگونه وسیله حرارتی را با هم مرور کنیم.

فر کردن موGetty images

1- پیچاندن موها
راز داشتن موهای فرِ زیبا در خوب تعریف شدن فرها است. موهای فر معمولا تمایل دارند به توده‌ای حجیم و غیر قابل تغییر تبدیل شوند و در نهایت تمام زمانی که برای آن صرف کرده بودید تبدیل به یک توده مو غیر قابل تشخیص می‌شود. اما زمانی که از این تکنیک استفاده می‌کنید نگران این موضوع نباشید. برای این کار موهایتان باید مرطوب باشد, موهایی که تازه از حمام آمده و کمی خیس است. موهایتان را شانه زده تا مطمئن شوید هیچگونه گره‌ای نداشته باشد زیرا در این صورت نتیجه کار خراب می‌شود. هنگام شانه زدن موهاب مرطوب باید خیلی مراقب باشید زیرا در این وضعیت موها در شکننده‌ترین حالت خود قرار دارند اما اگر این کار را با دقت و آرامش انجام دهید, مشکلی پیش نخواهد آمد. باید موها را به قسمت‌های کوچکِ چند سانتی, بخش بندی کنید. سپس یک قسمت را گرفته و شروع به پیچیدن آن کنید. پیچاندنِ زیاد موها باعث می‌شود تا به صورت حلقه در آمده و به خودش پیچیده شود. زمانی که کل آن پیچیده شد, آن را به بالای سر برده و سنجاق بزنید می‌توانید از انگشت کوچک خود به عنوان پایه استفاده کرده و حلقه مو را به دورش بپیچید و خیلی سریع, یک کلیپس یا سنجاق به آن بزنید. این کار را برای کل موها انجام داده و در انتها از یک تکه شال یا پارچه استفاده کرده و موها را در آن جمع کنید. بستن شال این اطمینان را به شما می‌دهد که موهایتان روز بعد وز نمی‌شود پس می‌توانید به راحتی روی آن بخوابید. البته استفاده از کلاه بهتر است اما بستگی به آب و هوا دارد. هر زمان که آمادگی داشتید کافیست تا سنجاق‌ها را باز کرده و اجازه دهید موها خودشان را رها کنند. انگشتتان را به دقت داخل مو کرده و فرها را با هم ترکیب کنید. برای نگهداری بهتر موها می‌توانید از اسپری مو استفاده کنید, اما بدون انجام این کار هم آن‌ها برای مدت طولانی باقی می‌مانند.

فر کردن موGetty images

2- استفاده از دستمال مرطوب
این روش یک جایگزین خوب به جای پیچش مو است اما سریع‌تر و کارآمد‌تر است و برای داشتن فرهای کوچک فنری بسیار مناسب است. برای انجام این روش فقط کافیست یک بسته دستمال مرطوب مخصوص کودکان داشته باشید. بسته به اینکه ضخامت و بلندی موهایتان چقدر است می‌توانید برای هر قسمت از یک دستمال مرطوب استفاده کنید. اگر اندازه موهایتان کوتاه است یا می‌خواهید که فرهای ریزتری داشته باشید می‌توانید یک دستمال مرطوب را به قسمت‌های نازک‌تر برش داده و استفاده کنید. این تکنیک بسیار ساده است. فقط کافیست یک عدد دستمال مرطوب برداشته و در قسمت انتهایی بخشی که می‌خواهید فر کنید قرار دهید, موها را لای آن گذاشته و خیلی سفت به سمت پوست سر بپیچانید. شما می‌توانید پیچاندن مو را از هر قسمت شروع کنید اما اگر آن را از انتها شروع کنید بهتر است زیرا در این صورت مطمئن خواهید شد که فرهایی ریز و زیبا خواهید داشت. بعد از اینکه کل یک قسمت از مو را داخل دستمال پیچیدید می‌توانید دو سر دستمال را به هم گره بزنید. بهترین قسمت این تکنیک این است که چون دستمال‌ها مرطوب هستند دیگر نیازی به این نیست که موهایتان خیس باشد یا صبر کنید که 70 درصد آن خشک شود و سپس موهایتان را فر کنید. فقط باید تمرکزتان را روی پیچاندن و حلقه زدن موها بگذارید. دستمال‌ها به راحتی در جای خود باقی می‌مانند و بعد از گذشت چند ساعت می‌توانید آن‌ها را باز کنید. اگر می‌خواهید فرهایتان دوام بیشتری داشته باشند می‌توانید آن‌ها را در طول شب نگه دارید. می‌توانید دستمال مرطوب را خودتان در خانه درست کنید یا به صورت آماده از مغازه بخرید. بهترین قسمت این تکنیک این است که با خیس کردن دستما‌ل‌ها می‌توانید دو یا چند بار از آن‌ها استفاده کنید. یک روش کارآمد, آسان, مقرون به صرفه و دوستدار محیط زیست برای داشتن موهایی زیبا. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان